ایجاد ٣٧ هزار شغل از ابتدای سال در حوزه صنایع دستی/ تلاش برای ثبت جهانی راه آهن ایران ادامه دارد

مونسان گفت: از ابتدای سال ۳۷ هزار شغل در بخش صنایع دستی ایجاد شد و امیدواریم سال آینده به ۷۰ هزار شغل در این زمینه برسیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز ابلاغیه‌ای از طرف رئیس جمهور داشتیم مبنی بر اینکه خلأهای قانونی را پر کنیم. به همین منظور،  فاز اول قانون جامع میراث فرهنگی تکمیل شده است و آن را به زودی مجلس ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در خصوص بناهای تاریخی هیچ‌گاه بحث مالکیت مطرح نبوده و از نظر ما مهم این است که این بناها براساس قوانین نگهداری شوند.

مونسان درباره اجرای طرح کاشی ماندگار بیان کرد: حوزه‌ای خاص برای طرح کاشی ماندگار مشخص نشده است و ۱۴۰کاشی که از قبل طراحی شده، به مرور نصب می‌شوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی باید بتواند در حوزه اقتصادی و ایجاد شغل نقش مهمی را ایفا کند، گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران و مدیریت ورزش کشور، موفق شدیم چوگان و کمانچه را به ثبت جهانی برسانیم. پرونده مهم دیگر موضوع ثبت جهانی راه آهن ایران است که پیگیری می شود.

وی افزود: در صد روز اخیر، ۲۰ اثر طبیعی، ۵۰ اثر ناملموس و ۱۸۳ اثر منقول به ثبت ملی رسیده اند. ما در این مدت حریم حدود ۱۵۰ اثر غیر منقول را تهیه کردیم و شاهد تملک ۸۰ اثر تاریخی برای حفظ و نگهداری بودیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،گفت: برنامه ای برای مرمت۷۰۰ بنای تاریخی داریم و ارزیابی جنگل‌های ارسباران و ثبت جهانی آنها را در دستور کارمان قرار داده‌ایم.

صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبارات لازم حمایت از پروژه های گردشگری به خوبی عمل کرد.  به نظر می رسد بنا بر آنچه در برنامه بودجه سال۹۷ ، پیش‌بینی شده ۱۶۰میلیارد تومان از عوارض به بودجه سازمان میراث فرهنگی افزوده شود.

مونسان اظهار داشت: در بخش معاونت صنایع دستی نیز قادریم، به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کنیم. از ابتدای سال تا به امروز ۳۷هزار شغل در بخش صنایع دستی ساماندهی و ایجاد شد.

وی افزود: امیدواریم ۷۰ هزار شغل در این زمینه را در سال آینده ایجاد کنیم. در مدتی از دوران مدیریت ما گذشته، ۱۳ نمایشگاه داخلی و ۴ نمایشگاه خارجی برگزار کردیم.

 

 

 

 

ادامه دارد/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =