بازاریابی هدفمند، زمینه‌ساز عرضه صنایع دستی خراسان‌جنوبی به بازارهای های منطقه

گروه اجتماعی: فرماندار بیرجند گفت: : باید صنایع دستی خراسان‌جنوبی با بازاریابی و ارائه مشاوره به تولیدکنندگان در بازارهای جهانی و کشورهای همسایه عرضه و صادر شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، علی ناصری فرماندار بیرجند، عصر روز گذشته ۱۹ آذرماه در مراسم بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسان جنوبی بیان کرد: حضور تعاونی‌ها در بحث‌ اشتغال‌های روستایی و خانگی در حوزه صنایع دستی بسیار رضایت بخش است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی در ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: باید صنایع دستی خراسان‌جنوبی با بازاریابی و ارائه مشاوره به تولیدکنندگان در بازارهای جهانی و کشورهای همسایه عرضه و صادر شود.
ناصری ادامه داد: توسعه اشتغال کار یک دستگاه اجرایی نیست و میراث فرهنگی کار تخصصی را انجام می‌دهد و زیربنا را باید تعاون و صندوق کارآفرینی امید و سایر سازمان های مرتبط با حوزه اشتغال فراهم کنند.
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در زمینه هنرهای دستی بسیار موفق است، افزود: اگر بهترین کالا را تولید اما نتوانیم بازار پیدا کنیم، سرخوردگی برای هنرمندان و صنعتگران ایجاد خواهد شد.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه توسعه اشتغال روستایی و احیای صنایع دستی فراموش شده نیازمند تسهیلات هستند، گفت: امید است بتوانیم نیازهای تسهیلاتی آنان را تامین کنیم تا هنرمندان بدون دغدغه مالی وقت خود را برای آموزش و بازاریابی بگذارند.
وی با اشاره به نقش بازر نمایشگاه‌ها در معرفی محصولات تولیدی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بازاریابی و بازارسازی را آن بخشی که متعلق به دستگاه های اجرایی است، انجام دهند و بخشی که مربوط به تولیدکنندگان است به روز باشند و با سلایق مصرف کننده آشنا شوند تا بتوانند جای خود را در بازارهای دنیا باز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =