برنامه«روزجهانی کار داوطلبانه» در ورودی غربی پایتخت برگزار می شود

شهردار منطقه۲۱ از اجرای برنامه روز جهانی کار داوطلبی با محوریت حفاظت از محیط زیست شهری در قالب یک روز کار داوطلبانه با رویکرد اجرایی توجه به موضوع جمع آوری و تفکیک پسماند از مبدا خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، رحمانی شهردار این منطقه با اشاره به اینکه برنامه های “روز داوطلبی کار” بخشی از استراتژی مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان است، گفت: این برنامه ها با توجه به استراتژی و چشم انداز مدنظر مدیریت جدید شهری، در ساختار، مقیاس، مدل اجرایی، تامین منابع و اثراتی که خلق می کنند، متفاوت بوده و طیف وسیع و گسترده ای از فعالیت ها را شامل می شود.

وی افزود: به طور کلی این برنامه ها در قالب مشارکت داوطلبانه در جامعه و تلاش در جهت رفع چالش ها و مشکلات تعریف و سازماندهی می شود.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه گفت: “روز جهانی داوطلبی” از سال ۱۹۸۵ توسط سازمان ملل متحد به تقویم بین المللی پیشنهاد شده و هر ساله در پنجم دسامبر(چهاردهم آذر) در سراسر جهان مورد توجه ویژه قرار می گیرد. گرامیداشت این روز فرصتی مغتنم برای سازمان ها و افراد داوطلب است تا مشارکت خود را در سطح محلی، ملی و بین المللی برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره از طریق توسعه اجتماعی و اقتصادی بیش از پیش گسترش دهند.

رحمانی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران “کارهای دواطلبی” در سال ۱۳۹۶ را بر مبنای سطوح منطقه ای و متمرکز سازمانی تعریف کرده، یادآور شد: ورودی غربی پایتخت نیز همگام با سایر مناطق ۲۲گانه، با تشویق جامعه هدف مدنظر این طرح از جمله؛ شهروندان، دانش آموزان، شورایاری ها، کارکنان شاغل در شهرداری منطقه۲۱، سازمان های اجتماعی مردم نهاد، مساجد و پایگاه های بسیج، اصناف و بازاری ها و … به انجام کار دواطلبانه در قالب جمع آوری و تفکیک پسماند از مبدا میدان کمال الملک تا چهارراه صدف واقع در ناحیه یک این منطقه اقدام کرده است.

شهردار منطقه۲۱ در همین راستا تصریح کرد: “کار داوطلبانه” در سطح منطقه۲۱ در مقیاس محله ای و ناحیه ای برنامه ریزی شده و حرکت وسیع تر پاکسازی محوری از مبدا میدان کمال الملک تا چهارراه صدف واقع در ناحیه یک این منطقه، با هماهنگی های صورت گرفته فی مابین مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان متولی اجرای این طرح، معاونت های خدمات شهری و محیط زیست و توسعه منابع انسانی انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، تمامی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در اجرای این طرح توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ تامین شده و جامعه هدف بدون حضور کارگران تخصصی و پاکبان ها اقدام به پاکسازی معابر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =