طراحی نرم افزار دسترسی تلگرام برای نابینایان در تبریز

تبریز – ایرنا – اولین نرم افزار اندرویدی دسترس پذیری تلگرام برای نابینایان موسوم به ‘ تله لایت’ توسط مبتکر و برنامه نویس تبریزی طراحی شد.

مبتکر جوان تبریزی که کارشناس ارشد آی تی با گرایش شبکه است، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در توضیح این نرم افزار اظهار کرد: قبلا نابینایان از طریق تلگرام وب به سختی می توانستند به بعضی قسمت های تلگرام توسط صوت دسترسی داشته باشند و به همه قسمت های آن دسترسی نداشتند.
احسان نقی پور با بیان اینکه برخی امکانات تلگرام در تلگرام وب اصلا وجود ندارد، افزود: با نرم افزار طراحی شده، نابینایان نیز می توانند به تمامی امکاناتی که افراد بینا در نسخه اندروید تلگرام برخوردارند، دسترسی داشته باشند.
وی یکی از مهم ترین نیاز نابینایان را دسترس پذیر بودن به تلگرام دانست و گفت: این نرم افزار پس از طراحی در شبکه های مجازی برای استفاده از نظرات نابینایان قرار داده شد که ۲۵۰ نفر نابینا آن را استفاده و نظرات خود را برای تکمیل نرم افزار ارایه کردند.
نقی پور خاطرنشان کرد: پس از انتشار قسمت به قسمت نرم افزار و رفع نواقص و تکمیل آن، رونمایی از نرم افزار ‘ تله لایت’ را آغاز کردیم و این نرم افزار با کیفیت بالا و همراه با ضمانت برای نابینایان عرضه می شود.
وی ادامه داد: علاقمندان برای دریافت نرم افزار ‘تله لایت’ پیام رسان تلگرام برای نابینایان می توانند به وب سایت www.telelight.ir مراجعه کنند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
۶۱۳۲/۵۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =