ورود ارتش به جنوب ادلب و نگرانی النصره؛‌ آزادی ۴ شهرک در حماه +نقشه

ارتش سوریه از محور شمال شرق استان حماه موفق شد در برابر تروریستهای جبهه النصره پیشروی کند و از سویی دیگر پیشروی سریع ارتش در جنوب استان ادلب، نگرانی النصره را برانگیخته است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش یک روز است که از مرز اداری استان ادلب که تحت کنترل تروریست‌های جبهه النصره (القاعده) و دیگر گروههای مسلح است، گذشتند و این امر عناصر النصره را نگران کرده است.

ارتش سوریه در ریف جنوب شرقی استان ادلب (شمال‌غرب سوریه) در محور شهرک «ابودالی» موفق به پیشروی شد. یک منبع نظامی به روزنامه الوطن سوریه گفت که نیروهای سوری موفق شده‌اند کنترل شهرک‌های «الشطیب، الظافریه، أم تریکه و المشیرفه» را به دست گرفته و بر سلسله جبال راهبردی «تل بولص» مسلط شوند.


اندازه بزرگتر

این عملیات سبب شد که ارتش و مقاومت راه را به روی خود برای پیشروی در این محور در برابر تروریستهای احرار الشام باز ببینند.

یک یگان از ارتش سوریه نیز از سمت شمال شرق استان حماه، وارد مرزهای اداری استان ادلب شده و در محور «الحمرا-أبو دالی» کنترل شهرک «ام خزیم» را به دست گرفت. 

به گفته این منبع، هدف بعدی ارتش سوریه شهرک ابودالی و پس از آن ادامه عملیات نظامی خود به سمت فرودگاه نظامی «ابوالضهور» در ریف شرق ادلب خواهد بود؛ این عملیات از محورهای ریف شمال شرقی حماه، «اثریا-الشاکوسیه» و از سمت غرب شهرک «خناصر» انجام می‌شود.

پیشروی نیروهای سوری سبب شده که نگرانی جدی بر محافل عناصر تروریستی جبهه النصره حاکم شود. 

در شمال حماه، هم عناصر داعش و جبهه النصره  با هم درگیرند و طی درگیری بین طرفین، نیروهای داعش توانستند قلعه «الحوایس» و مناطق «ابن هدیب» و «ام الجرن» و بلندی‌های «الجوایس» را از جبهه النصره باز پس گیرند که پس از آن داعش توانست خود را به مرزهای اداری استان ادلب برساند.

 منابع خبری معارضان سوریه اعلام کردند که یک کاروان نظامی ترکیه شامل ده خودروی زرهی و دهها سرباز از طریق شمال ادلب وارد سوریه شده‌ و به سمت روستاهای «صلوه» و «قاح» حرکت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =