حملات تروریستی در آمریکا گسترش پیدا خواهد کرد

کارشناس امور تروریسم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت با فروپاشی داعش در عراق و سوریه در آینده شاهد حملات تروریستی بیشتری در آمریکا خواهیم بود.

حملات تروریستی در آمریکا گسترش پیدا خواهد کردبه گزارش طبس نیوز به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان داگ ویکس کارشناس امور تروریسم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: با فروپاشی داعش در عراق و سوریه در آینده شاهد حملات تروریستی بیشتری در آمریکا خواهیم بود.

ویکس در در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:ما تصاویر ویدئویی تایید نشده و گزارش‌هایی درباره حمله امروز نیویورک دریافت کرده ایم، نظر شما در این زمینه چیست، گفت: به نظرم هنوز لازم است که اطلاعات بیشتری درباره حمله امروز در نیویورک منتشر شود.

امیدواریم مقاماتی که مرتبط با تحقیقات در رابطه با این حمله هستند اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر کنند. بر اساس اطلاعاتی که در زمینه حملات پیشین داشته ایم و با توجه به آنچه اتفاق افتاده است به نظر می‌رسد که عامل حمله به تنهایی این حمله را انجام داده است. به نظر می‌رسد که عامل این حمله، حمله را به نام داعش انجام داده است. این گزارشی بوده است که ما تاکنون در اختیار داریم. متاسفانه در این حمله شماری زخمی شده اند.

به نظر می‌رسد که عامل حمله نتوانسته است این حمله را به روشی حرفه‌ای انجام دهد. از نظر من، این حمله یکی دیگر از حملات عجیب در آمریکا است. ما شاهد افزایش این حملات هستیم. این افراد مستقیما با داعش در ارتباط نیستند. این افراد تحت تاثیر تبلیغات داعش قرار گرفته اند و تحت تاثیر این تبلیغات اقدام به این حملات می‌کنند. با از هم پاشیدن داعش در عراق و سوریه این موضوع تعجب برانگیزی نیست که ما در آینده شاهد افزایش حملاتی از این نوع باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:شهردار نیویورک و یک مقام پلیس این حمله را اقدامی تروریستی خوانده اند، تاکنون هیچ فردی به طور رسمی اعلام نکرده است که این حمله مرتبط با داعش بوده است. آن‌ها اعلام کرده اند که حمله کننده اظهاراتی را بر زبان رانده است. آیا می‌توانید در این زمینه ما توضیحات بیشتری بدهید،

گفت: به نظرم در اینجا چند مطلب وجود دارد. اول اینکه بر اساس گزارشی که در نشریه نیویورک تایمز من دیدم آن‌ها احتمال داده بودند که فرد حمله کننده یکی از اعضای داعش باشد، اما به نظر می‌رسد که مقامات درباره این حمله بسیار با احتیاط اطلاع رسانی می‌کنند. آن‌ها چند دلیل برای این کار خود دارند. اول اینکه آن‌ها هم اکنون در تلاش برای جمع آوری حقایق در زمینه این حمله هستند تا بتوانند بیانیه نهایی خود را ارائه کنند. آن‌ها بعدا به طور علنی بیانیه خود را اعلام خواهند کرد. باید گفت که هنوز تحقیقات در جریان است. تمامی حقایق و شواهد موجود از دخالت یک فرد در این حمله حکایت دارد. به نظر می‌رسد که تحقیقات حول این محور در جریان باشد و تحقیقات بیشتری در جریان نباشد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که مقامات بسیاری از شواهد را پنهان می‌کنند تا اطمینان بیشتری پیدا کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا وی تنها بوده است و یا اینکه همدستانی داشته است.

این کارشناس مسائل تروریسم در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:بر اساس آنچه که اعلام شده است از یک بمب لوله‌ای (نوعی بمب دست ساز) در این حمله استفاده شده است. به نظر شما چه تلفاتی این نوع بمب می‌تواند ایجاد کند، گفت:باید بگویم که اگر این بمب به درستی ساخته شود می‌تواند تلفات زیادی به همراه داشته باشداما خوشبختانه به نظر می‌رسد که این بمب به خوبی عمل نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:پلیس نیویورک عامل حمله را دارای عقاید الله و سن وی را بیست و هفت سال اعلام کرده است. زمانی که بمب منفجر شده است وی مجروح شده است. نظر شما در این زمینه چیست، گفت: درباره عامل حمله باید بگویم که به نظر می‌رسد که وی عضو شبکه‌ای تروریستی نیست. به نظر می‌رسد که وی از مهارت لازم برای ساخت یک بمب موثر برخوردار نبوده است. به نظر می‌رسد که این فرد با کمترین دانش در زمینه مواد منفجره این بمب را ساخته باشد و این بمب به درستی عمل نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 2 =