پیام آیت‌الله علوی‌گرگانی به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیام آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی، از مراجع تقلید جهان تشیع به دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در مراسم اختتامیه این دوره از رقابت‌ها در مشهد قرائت شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیام آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی، مرجع تقلید جهان تشیع در به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در مراسم اختتامیه این رقابت ها که شب گذشته، ۲۳آذر در مشهد برگزار شد، توسط حجت‌الاسلام سیداحمد قاضوی، رئیس دفتر این مرجع تقلید تشیع به شرح زیر قرائت شد:

قرآن کریم به عنوان معجزه همیشه جاوید پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به مثابه چراغ هدایت و چشمه جوشانی است که هم گمگشتگان در صحرای پوچی و تاریکی را روشنا و هم‌تشنگان وادی محبت و معرفت را آب حیات می‌بخشد.
با نگاهی گذار به تاریخ پر رمز و راز و پندآموز اسلام با شخصیت‌هایی مواجه می‌شویم که با شنیدن یک آیه از کلام وحی؛ تحولی به بزرگای فرش تا عرش را داشته و حجت را بر آیندگان تمام و تصاویر زیبایی از چگونگی عروج یک انسان شیطانی به اعلی درجه انسانیت بر پایه خلق و خوی رحمانی را عرضه کرده‌اند.
آری خلق و خوی رحمانی فقط در سایه درک صحیح از کلام‌الله به دست می‌آید و صد البته این فهم و درک به معنای اتم و اکمل آن حاصل نمی‌شود مگر به برکت معارف بی‌بدیل حضرات معصوم(ع).

پیام آیت‌الله علوی‌گرگانی به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان
بنابراین باید بدون تردید پذیرفت آنچه که از ناحیه ذوات مقدسه معصومان(ع) در مقام بیان و عمل صادر شده به مثابه ترجمانی است از کلام وحی.
از هجرت پیامبر عظیم الشان(ص) از مکه به مدینه تا هجرت پاره تن مبارک ایشان از مدینه به طوس و از بنیان مکان مقدسی همچون مسجد در بدو ورود به مدینه توسط رسول(ص) تا ظهور آخرین حجت خدا بر روی زمین از کنار مسجد الحرام.
قاریان، حافظان، مؤذنان و تالیان گرانقدر؛ برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور اصحاب مسجد در جوار مضجع شریف رضوی یادآور سه نعمت بی بدیل قرآن، عترت و مسجد است که بحمدالله شما بزرگواران مفتخرید به بهره‌مندی از این نعمت.
امیدوارم یکی از مصادیق شکر این نعمت، پیمانی مستحکم با امام مهربانی‌ها برای ایجاد نهضت قرآن آموزی در مساجد باشد، چرا که تردیدی وجود ندارد بهترین مکان برای تعلیم و تعلم قرآن، مسجد است.
در پایان ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران این رویداد مهم قرآنی به‌ویژه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی؛ امیدوارم با بهره‌گیری از تجربیات دوازده دوره و درک لازم از نیازهای امروزی، دوره آتی را به گونه ایی طراحی نمایید که با بهره گیری از تمامی استعدادهای موجود در مساجد و به کار گیری ابزارهای فرهنگی و هنری، شعاع نورانی مدهامتان را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بیش از پیش پرتو افشانی کنید. ان شاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =