نمایش مستند «بابایی» در ششمین روز جشنواره حقیقت

گروه هنر: در ششمین روز از جشنواره سینما حقیقت و در بخش جایزه شهید آوینی، مستند «بابایی» یکی از بهترین آثار این دوره به نمایش درخواهد آمد.

«بابایی»، یکی از بهترین آثار این دوره به نمایش در می‌آید

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در ششمین روز جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و در بخش جایزه شهید آوینی، فیلم‌هایی «گیسوان حلب» به کارگردانی میثم صبوحی، «همشهری جنگ» به کارگردانی احمد زایری و «بهار را تو روایت کن» به کارگردانی علی‌رضا آل یمین در سالن ۳ پردیس سینمایی چهارسو روی پرده می‌رود.

 «گیسوان حلب» که تولید خانه مستند انقلابی اسلامی است زندگی دو دختر و یک زن از اردوگاه جبرین در شهر حلب که داستان زندگی‌شان قبل و بعد از جنگ سوریه است، روایت می‌شود. در همشهری جنگ نیز که فیلمساز علاوه بر کارگردانی پژوهش مستند را بر عهده داشته زندگی سه کودک در جنگ سوریه روایت خواهد شد. در کار آخر هم (بهار را تو روایت کن) داستان مستندسازان ایرانی در دوره محاصره شهر شیعه نشین نبل الزهرا در سوریه تا آزادسازی شهر روی پرده می‌رود. این تولیدات به ترتیب از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳ روی پرده خواهد رفت.

در سالن ۵ پردیس چهارسو نیز آثار حاضر در بخش جایزه شهید آوینی در دو سانس روی پرده خواهد رفت. در نوبت اول که ۱۷:۱۵ دقیقه آغاز خواهد شد مستند «قائم مقام» به کارگردانی محمد علی صدری نیا پخش خواهد شد. این اثر مستند که تهیه آن را سید محمد علی صدری‌نیا بر عهده دارد روایتی بی‌پرده از زندگی آیت‌الله منتظری است. این مستند محصول مرکز مستند صور است. محمد‌امین فرج‌اللهی پژوهش این کار را بر عهده دارد.

فیلم‌های «بابایی» ساخته مظفر حسین‌خانی هزاوه و «تک روز دهم» به کارگردانی مصطفی سیفی، آثار دیگری هستند که ساعت ۱۹:۲۰ در همین سالن به نمایش در خواهند آمد. در مستند اول، موضوع علی‌رضا بابایی کارمند دانشگاه است. او تصمیم گرفته برای دفاع از حرم، به عنوان بسیجی به عراق و سوریه برود. بابایی یک زندگی شیرین دارد، دوستانی خوب، همسری مهربان و دو دختر که بسیار بابایی هستند. این کار محصول صدا و سیمای استان مرکزی شبکه آفتاب است. در مستند «تک روز دهم» نیز که تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، زمستان ۱۳۹۵ و عملیات آزادسازی شهر موصل روایت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =