جایگاه کاراته بانوان ایران در آسیا در حال تضعیف است

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کشور با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بانوان کاراته‌کار ایران در مقایسه با جهان خیلی مطلوب نیست گفت: متاسفانه جایگاه بانوان کاراته ایران حتی در آسیا هم در حال ضعیف شدن است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، دوره استاژ فنی کاراته با حضور ۱۲۰ نفر از بانوان کاراته‌کار استان کرمان و با مدرسی مریم مشیری سرمربی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسالان کشور، مدیرفنی تیم‌های ملی بانوان و نایب رئیس شیتوریوشیتوکای ایران در دو نوبت صبح و عصر در محل باشگاه پاس کرمان برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی مریم مشیری سرمربی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسالان کشور با اشاره به اینکه برگزاری چنین دوره‌های آموزشی موجب به روز‌رسانی و انتقال تغییرات و آخرین تکنیک‌ها، افزایش سطح معلومات علمی هنرجویان و ارتقاء دانش فنی کاراته‌کاران می‌شود اظهار داشت: استان کرمان از گذشته قهرمانان و اساتید  خوب و ارزنده‌ای داشته است.

مشیری با اشاره به اینکه کاراته وارد عرصه جدید المپیکی می‌شود اظهار داشت: با ورود کاراته به المپیک تمامی کشورها نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته و دارند و در سال‌های اخیر حضور فعال‌تری از ورزشکاران کشورهای مختلف در عرصه‌های جهانی مشاهده می‌شود.

وی افزود: قهرمانان کاراته ایران در راستای آماده‌سازی و برای آمادگی برای حضور در المپیک سعی می‌کنند تا در کاراته‌وان‌های مختلفی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود شرکت کنند.

زنگ خطر برای کاراته بانوان به صدا درآمد

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسالان کشور با اشاره به برنامه‌های فدراسیون کاراته در راستای پیشرفت بیشتر کاراته‌کاران ایرانی در میادین جهانی و المپیک عنوان کرد: برای اینکه کاراته بانوان ایران بتواند در سکوهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد نیازمند زمان بیشتر و نیاز به کار و تلاش بیشتری است.

مشیری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بانوان کاراته‌کار ایران در مقایسه با جهان خیلی مطلوب نیست تصریح کرد: متاسفانه جایگاه بانوان کاراته ایران حتی در آسیا هم در حال ضعیف شدن است و در یکی دو دوره گذشته دیدیم که ایران نسبت به دیگر کشورها حتی کشورهای آسیایی نتوانست رقابتی را که ما انتظار داشتیم ارائه دهد.

برگزاری اردوهای دراز مدت تیم ملی جوابگو نیست

وی با تاکید بر اینکه کاراته ایران  نیازمند برنامه‌ریزی‌های بیشتر و نگاه ویژه‌تری خصوصا در بخش بانوان است گفت: در حال حاضر دیگر برگزاری اردوهای داراز مدت تیم ملی که خروجی آن خستگی و آسیب است جوابگو نبوده و کاراته‌کاران ما نیازمند حضور در میادین بیشتری هستند.

مدیرفنی تیم‌های ملی بانوان با بیان اینکه باید برای بانوان برنامه‌های ویژه‌ و بیشتری در نظر گرفته شود افزود: اعزام‌های مختلف به کشورهای صاحب‌نام در کاراته و حضور بانوان در مسابقات خوب و معتبر در ارتقاء سطح کیفی کاراته بانوان ایران و کسب تجربه در میادین آسیایی و جهانی و آماده شدن برای حضور در المپیک اهمیت زیادی دارد.

کاراته بانوان نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته وضع اقتصادی رشته‌های ورزشی مطلوب نبوده و این خود مشکل‌ساز شده است گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که با این معضل را به شکلی مقابله کرده تا کاراته‌کاران ما هم بتوانند در میادین جهانی حاضر شده و هم کیفیت کار را بالا ببرند.

مشیری با بیان اینکه کاراته ایران در بخش آقایان جایگاه خود را پیدا کرده است خاطر نشان کرد: کاراته‌کاران ایران سالیان سال است که در بخش آقایان به کشورهای مختلف و مسابقات مختلف اعزام می‌شوند، در مسابقات اصلی حضور داشته و از جایگاه خوبی برخوردارند و تنها باید برای تثبیت جایگاه خود بجنگند.

وی با اشاره به اینکه بانوان ما تنها چند سال است که وارد بازی‌های آسیایی و جهانی شدند عنوان کرد: بانوان ما قبل از این اجازه حضور در میادین رسمی، جهانی و آسیایی را با حجاب اسلامی نداشتند.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسالان کشور با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای حضور بانوان مسلمان و با حجاب در مسابقات رسمی و جهانی وجود ندارد افزود: WKF پزیرفت که بانوان مسلمان با حجاب اسلامی در مسابقات رسمی حاضر شده و این یک امتیاز مثبت و فرصت و موفقیتی خوب برای بانوان ایرانی بود.

باید ضعفی را سال‌ها بر کاراته بانوان حکم‌فرما بود جبران شود

وی با تاکید بر اینکه باید به بانوان بیشتر از آقایان توجه شود گفت: باید ضعفی را که سالیان سال بر بانوان ما حکم‌فرما بوده را با اعزام‌های مختلف به مسابقات برون‌مرزی و اردوهای مشترک با دیگر کشورها جبران کرده و سطح کیفی کاراته بانوان ایران را بالا ببرند.

مشیری با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل خوب بانوان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی به خوبی استفاده کنیم افزود: مسئولان باید توجه بیشتر و ویژه‌ای به کاراته بانوان داشته باشند.

مدیرفنی تیم‌های ملی بانوان با تاکید بر اینکه نباید بانوان در کنار آقایان دیده شوند عنوان کرد: کاراته بانوان نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان بوده و اعزام بانوان کاراته‌کار ایران فقط در مسابقاتی که آقایان اعزام می‌شوند کافی نبوده و باید چندین برابر بیشتر از آقایان دیده شده و به آنها رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =