اقدامات ترامپ دنیا را به سمت «خشونت و تندروی» سوق می‌دهد

گروه سیاسی: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اعلام آمریکا مبنی بر تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موجب جریحه‌دارشدن احساسات مسلمانان جهان شده است و متأسفانه این قدرت‌ها با این قبیل اقدامات مسلمانان را تحریک کرده و آنان را به‌سوی خشونت و تندروی سوق می‌دهند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ آذرماه، گفت: امت اسلام امروزه با مصیبت‌ها و آفات ظاهری و باطنی بسیاری روبه‌رو است، خشکسالی‌ها، کثرت زلزله و کمبود نزولات آسمانی از یک سو و اختلافات و تفرقه از سوی دیگر، امت اسلام را رنج می‌دهد.
وی افزود: بزرگترین مشکل و بحرانی که امروز جهان اسلام با آن مواجه است، اختلاف و درگیری مسلمانان با یکدیگر در بسیاری از کشورهای اسلامی است، در حالی که دشمنان اسلام برای سرزمین‌هایشان نقشه می‌کشند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی امروز در صدد هستند تا بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسراییل معرفی کنند و متأسفانه بسیاری از دولت‌های قدرتمند نیز همیشه از اقدامات ناعادلانه و متجاوزانه این رژیم حمایت غیرمنطقی می‌کنند.
وی ادامه داد: اعلام آمریکا مبنی بر تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موجب جریحه‌دارشدن احساسات مسلمانان جهان شده است و متأسفانه این قدرت‌ها با این قبیل اقدامات مسلمانان را تحریک کرده و آنان را به‌سوی خشونت و تندروی سوق می‌دهند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: اگرچه ما هرگز با افراطی‌گری، تروریسم و تندروی موافق نیستیم و آن را ملامت می‌کنیم، اما این را قبول نداریم که قدرت‌ها در هر جایی که می‌خواهد مسلمانان را به «تروریسم» و «افراط‌گرایی» محکوم کنند.
وی افزود: ما این را حق معقول، مشروع و مسلّم مسلمانان می‌دانیم که برای آزادی بیت‌المقدس به مبارزه برخیزند و از قبله اول مسلمانان دفاع کنند. مسلمانان و کشورهای اسلامی باید با تمام قدرت بپاخیزند و از تمام توان خود برای منصرف‌کردن آمریکا از تصمیم اخیرش استفاده کنند.
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه امریکایی‌ها از شکاف میان امت اسلامی سوء استفاده می‌کنند، بیان کرد: اگرچه این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا شوم و محکوم است، اما بیداری و اتحاد مسلمانان را در پی دارد؛ مسلمانی که در این شرایط بیدار نشود به اقتضای اسلام عمل نکرده است.
وی اظهار کرد: تمام مسلمانان جهان با انواع گرایش‌های تند و نرم باید بیدار شده و با یکدیگر متحد شوند، زیرا اختلاف و درگیری مسلمانان با یکدیگر سبب جسارت و جرأت دشمنان اسلام شده است.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان در پایان خطاب به رئیس جمهوری امریکا، گفت: بنده با صراحت به دولت آمریکا هشدار می‌دهم که اگر دست از جسارت و تعرض به مقدسات مسلمانان برندارید، مسلمانان جهان چنان درسی به شما بدهند که برای آیندگان شما عبرت بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =