چین: سازمان ملل برای کاهش تنش ها در خاورمیانه ایفای نقش کند

پکن-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: سازمان ملل و شورای امنیت باید برای کاهش تنش ها در خاورمیانه تلاش کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا ‘هوا چون اینگ’ روز پنجشنبه این مطلب را پس از آن اعلام کرد که نشست دو روزه صلح خاورمیانه در پکن آغاز شده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ما مواضع خود را در باره استقلال فلسطین و اینکه باید حقوق فلسطینیان احیا شود، تغییر نخواهیم داد.
وی تاکید کرد شورای امنیت سازمان ملل و جامعه بین المللی باید با همکاری مشترک تنش هایی را که بر سر بیت المقدس بوجود آمده است، کاهش دهند تا اوضاع آرام شود.
در جریان نشست اخیر شورای امنیت اعضای این شورا تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به پایتختی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نوشته است که اقدام آمریکا در زمینه بیت المقدس و وتوی قطعنامه اخیر پیشنهادی مصر باعث انزوای بیشتر واشنگتن در جامعه بین المللی شده است.
همزمان ‘نبیل شاث’ مشاور امور خارجی عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه ای با خبرگزاری شینهوا در حاشیه نشست امروز گفت: نقش چین در حل مساله بسیار مهم است.
او گفت که در طول تاریخ چین همواره برای حل مسالمت آمیز مساله نقش ایفا کرده است و برگزاری این نشست نیز در زمره همین کوشش ها بوده است.
وی افزود بخصوص از سال ۲۰۱۴ میلادی به این طرف، چین کوشیده است برای برقراری صلح، نقش پیشرو در خاورمیانه داشته باشد.
تارنمای یی سی چین هم امروز نوشت که در جریان برگزاری اجلاس صلح خاورمیانه ‘وانگ یی’ وزیر خارجه چین با شرکت کنندگان دیدار و ‘چن شیایو دونگ’ دستیار وی سخنرانی خواهد کرد.
رسانه های چین هنوز اخباری در باره زمان دقیق شروع اجلاس مخابره نکرده اند.
پکن اعلام کرده است ایجاد کشور مستقل فلسطین با مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ میلادی با پایتختی بیت المقدس شرقی را به رسمیت می شناسد.
ترامپ اخیرا در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم (قدس) را آغاز کند.
این تصمیم ترامپ خشم مسلمانان و آزادیخواهان جهان را برانگیخت و اعتراض مردمی همچنان ادامه دارد.
کشورهای اروپایی نیز مخالفت خود را با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 10 =