انتقاد سخنگوی وزارت خارجه از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات سعودی‌ها در یمن

تهران – ایرنا – «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه شامگاه سه شنبه در واکنش به حملات جنگنده‌های عربستان سعودی به بازاری در شهر تعز یمن که به کشته شدن ده‌ها شهروند بی‌گناه منجر شد، در یک بیانیه نوشت: جای تاسف و تعجب است که این حملات جنون‌آمیز که با سلاح‌های مرگبار آمریکایی انجام می‌شود، واکنش مدعیان را برنمی‌انگیزد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، قاسمی با درخواست توقف این حملات، گفت: در طول بیش از هزار روز از آغاز این جنگ ویرانگر، عربستان سعودی نشان داده است که هرگاه در میادین جنگ و مناطق عملیاتی با ناکامی و شکست رو به رو می‌شود، با بمباران مردم بی‌دفاع و کشتن زنان و کودکان بی‌گناه یمنی، دست به انتقام‌جویی می‌زند.
عربستان سعودی از سال ۹۴ با هدف بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی به این کشور کرد.
ائتلاف نظامی به سرکردگی این کشور از ۶ نوامبر (۱۵ آبان ماه) و پس از حمله موشکی انصارالله به ریاض، تقریبا تمامی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی یمن را مسدود کرده و از آن زمان مانع رسیدن اغلب کمک‌های بین‌المللی به مردم این کشور شده است.
بنا به اعلام نهادهای بین‌المللی، بیش از ۵ میلیون یمنی به آب شرب سالم دسترسی ندارند که این موضوع می‌تواند به شیوع گسترده بیماری‌ها منجر شود.
این در شرایطی است که از آوریل (فروردین) امسال تاکنون نزدیک به یک میلیون یمنی به وبا مبتلا شده‌اند و بیش از دو هزار و ۲۰۰ تن جان خود را به همین سبب از دست داده‌اند.
شبس ** ۹۳۸۶ *۱۴۸۸* خبرنگار: مهران معینی جم*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =