اگر دسترسی به رهبری نباشد احساس ضعف می کنم

هاشمی رفسنجانی: ما از زمان درس و در دوره مبارزات باهم بودیم. آن موقع هر وقت من دسترسی به آقای خامنه ای نداشتم احساس ضعف می کردم الان هم همین طور است هرچه زمان می گذرد ایمان من به ایشان بیشتر می شود.

رخدادهای ۸ دی ۶۳

چکیده:

آیت الله خامنه ای: ما دست همه دولت ها و ملت هایی را که با امپریالیسم و استکبار جهانی مبارزه می کنند می فشاریم.

 

هاشمی: آقای خامنه ای یک عنصر بسیار برجسته، باسواد، مجتهد، مخلص و بسیار ارزنده هستند. سمت های دنیایی برای آقای خامنه ای ارزشی غیر از تکلیف الهی ندارد و من هر گاه ایشان سخنی بگویند بی درنگ می پذیرم.

 

 اگر کشتی های ما نفت را نبردند تنگه هرمز را می بندیم و اعلام ریاضت می کنیم.

 

موسوی: ترویج کنندگان فساد اخلاقی بدون شک از سیاست فاسد استکبار جهانی حمایت می کنند.

 

دیدار وزیر خارجه کره شمالی با آیت الله خامنه ای

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کره شمالی را که به کشورمان سفر کرده است به حضور پذیرفت.

آیت الله خامنه ای در این دیدار که دکتر ولایتی و سفرای دو کشور هم حضور داشتند گفت: ما در زمینه مبارزه با استکبار جهانی که بخش عمده ای از سیاست اصلی انقلاب ما را تشکیل می دهد با شما احساس هم فکری و همدلی داشتته ایم شما هم مثل ما از سوی استکبار تهدید می شوید و خوشبختانه مقاومت خود را در برابر تهدیدات آنان حفظ کرده اید.

رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه خود با امپریالیسم و استکبار جهانی دست همه ملت ها و دولت هایی را که در این مبارزه به نحوی سهیم هستند می فشرد و معتقدیم مبارزه با امپریالیسم و استکبار جهانی به سود ملت هاست. در این دیدار همچنین وزیر امور خارجه کره شمالی دعوت مجدد کیم ایل سونگ رئیس جمهوری دموکراتیک خلق کره را برای دیدار رئیس جمهور کشورمان از آن کشور تقدیم آیت الله خامنه ای کرد.(۱)

 

هاشمی: در دوران مبارزه هر وقت دسترسی به آقای خامنه ای نداشتم احساس ضعف می کردم

روحانیون حزب جمهوری اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: اگر ما به عنوان حکومت سایه امیرالمومنین در دنیا باشیم هیچگاه ابرقدرت های ظالم با ما سازگار نخواهند بود اگر روزی آمریکا به ما تمایل نشان بدهد دو دلیل دارد یا از ترس است یا این که احساس می کند که ما دست از مبارزه برداشته ایم در غیر این صورت هیچگاه سازش بین دیو و فرشته و آب و آتش امکان پذیر نیست مگر این که آب ماهیتش را از دست بدهد و چیز دیگری بشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران در مورد شایعه اختلاف ایشان و آیت الله خامنه ای گفت: ما از زمان درس و در دوره مبارزات با هم بودیم. آن موقع هر وقت من دسترسی به آقای خامنه ای نداشتم احساس ضعف می کردم الان هم همین طور است هرچه زمان می گذرد ایمان من به ایشان بیشتر می شود. ایشان یک عنصر بسیار برجسته، باسواد، مجتهد، مخلص و بسیار ارزنده هستند. سمت های دنیایی برای ایشان ارزشی غیر از تکلیف الهی ندارد و من هر گاه ایشان سخنی بگویند بی درنگ می پذیرم و هر چیزی که ایشان بخواهند مورد درخواست من است.

آقای هاشمی در پاسخ به سئوالی در مورد صدور نفت نیز گفت: بر فرض که به عراق امکاناتی بدهند که هیچ کشتی ما نتواند نفت را ببرد در آن صورت ما تنگه هرمز را به راحتی می بندیم. در آن روز ما اعمال ریاضت می کنیم خودمان هم اینجا نمی مانیم همگی به جبهه ها می رویم.(۲)

 

تاکید موسوی بر مبارزه شدید با مفاسد اخلاقی

مسئولین اداره آگاهی و پلیس تهران به اتفاق سرهنگ صمیمی رئیس شهربانی کل کشور با آقای میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار کردند.

در این ملاقات آقای نخست وزیر با اشاره به این که به جرم نباید به عنوان یک پدیده ساده و ظاهری نگریست گفت: همانطور که کشف حجاب در زمان رضا خان ملعون یک هدف سیاسی را تعقیب می کرد و سرانجام با مقابله مردم که آن نیز دارای بار سیاسی بود مواجه گشت در حال حاضر نیز ارتکاب جرایمی مثل قاچاق مواد مخدر و ترویج فساد اخلاقی توسط طالبان و عاشقان فرهنگ منحط غربی بدون شک از سیاست فاسد استکبار جهانی حمایت می نماید.

نخست وزیر با تاکید بر این که ما باید در قبال سوغات شرق و غرب حساسیت نشان بدهیم و اصل را بر عدم اطمینان بگذاریم گفت: جلوگیری و برخورد با جرمی که در صورت ظاهر بسیار سطحی به نظر می آید اما در حقیقت مخالفت با ارزش های حاکم بر کل نظام است بدون شک نزد خداوند بدون پاداش نخواهد ماند. آقای موسوی تاکید کرد: پلیس باید با جرایمی که ریشه در فرهنگ منحط غرب و شرق دارد شدیدا مقابله کند.(۳)

منابع:

۱. اطلاعات، ۸ دی ۶۳، ص ۲۲
۲. اطلاعات، ۸ دی ۶۳، ص ۳
۳. اطلاعات، ۸ دی ۶۳، ص ۳

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =