آمریکا به داعش در سوریه آموزش نظامی می‌دهد

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: پایگاه نظامی «التنف» آمریکا در مرز سوریه و عراق و اردن، محلی است که به آموزش اعضای داعش می‌پردازد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، به گفته مقامات نظامی روسیه، آمریکا در سوریه به داعش آموزش نظامی می دهد.

به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه، آمریکا همچنان به گروه داعش آموزش نظامی می دهد. ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با متهم کردن آمریکا به آموزش نظامی جنگجویان و اعضای گروه داعش در سوریه و عراق اعلام کرد: اطلاعات موثق و دقیقی وجود دارد که نشان می دهد به تروریستها آموزش نظامی می دهد.

وی افزود: پایگاه نظامی «التنف» آمریکا در مرز سوریه و عراق و اردن، محلی است که به آموزش اعضای داعش می پردازد. دولت روسیه اعلام کرد این پایگاه نظامی در خاک سوریه غیرقانونی است و اطراف این پایگاه به آزمایشگاهی برای حملات تروریستی گروه های تروریست تبدیل شده است. این نخستین بار نیست که چنین اتهاماتی علیه نیروهای آمریکایی در سوریه مطرح می شود.

ژنرال والری گراسیموف گفت:« ماهواره ها و پهپادهای روسیه موفق شده اند این تروریستها را در پایگاه نظامی تنف شناسایی کنند.»

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه افزود:‌ « بسیاری از تروریست هایی که توسط نیروهای ارتش سوریه دستگیر می شوند اعتراف کرده اند که در پایگاه نظامی آمریکا آموزش و تعلیم دیده اند.» تروریست‌های داعش در ماه های اخیر با تحمل شکست سنگین، اغلب مناطق تحت کنترل خود را در سوریه از دست داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =