پیروی از رهبری الهی راهکار پیروزی نظام اسلامی در نبرد با دشمن است

اراک- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیروی از رهبری الهی راهکار پیروزی نظام اسلامی در نبرد اقتصادی و فرهنگی امروز با دشمنان این نظام است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله محسن محمدی اراکی صبح جمعه در مراسم دعای ندبه که مصادف با دهه بصیرت و شهادت حضرت معصومه(س) در مسجد فاطمیه کرهرود اراک برگزار شد، اظهار داشت: دعای ندبه یک فریضه عبادی بی نظیر است که تحلیل گسترده ای از تاریخ آغاز آفرینش بشر و رهبری جوامع بشری را در بر دارد.

وی افزود: نخستین انتظاری که در عالم ایجاد شد انتظار آفرینش انسان به عنوان جانشین بود و خداوند وعده داد تا با آفرینش انسان جامعه ای شکل می گیرد که بتواند جانشین باشد، بزرگترین جانشین خداوند حضرت محمد مصطفی(ص) است و تمامی انبیاء پیش از ایشان نمایندگان وی و امامان امتداد دهنده این مسیر بودند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی برگزیدگان الهی از امام علی(ع) تا مهدی موعود(عج) نفس رسول الله هستند و تمام کمالات رسول خدا به آنها رسیده، روایات نقل شده حاکی از این مسئله است که حضرت عیسی(ع) همراه حضرت مهدی(عج) در مسجدالاقصی ظهور خواهد کرد و حکومت مهدوی از این مسجد آغاز می شود که به این سبب مسجدالاقصی برای ما دارای اهمیت فراوان است.

اراکی تصریح کرد: انتظار بعدی آفرینش، انتظار وسیع خاتم است که با فرا رسیدن آن وعده الهی محقق می شود و هدف وسیع جهان آفرینش نقش می پذیرد، در این مسیر جامعه ما درحال انجام دادن بزرگترین کار است و این کار بزرگ پرورش جامعه یاور است که در تمام جهان کمبود آن احساس شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: مردم باید هوشیار باشند و رهبران الهی را پیروی کنند تا به صلح دست یابند و به دنبال آن عدالت، رفاه و جانشینی خدا در مقابل شیطان محقق شود، شیطان رجیم درحال تولید نسل است و در فتنه سال ۸۸ این فرزندان شیطان بودند که سر برآوردند.

اراکی بیان کرد: اینکه آمریکا را شیطان بزرگ می خوانیم ریشه در بینش عمیق الهی دارد و اینها مصداق همان لشکر پیاده و سواره ای هستند که شیطان بر آنها فرماندهی می کند و خداوند متعال در پاسخ به شیطان فرموده اند هرچه خواهی بکن اما بدان که من بندگانی می پرورانم که سلطه بر آنها غیرممکن باشد و بدانید که سرانجام بندگان خالص پیرو محمد(ص) پیروز می شوند.

وی ابراز داشت: ملت غیور ایران توانستند در عرصه نبرد نظامی پیروز شوند و امروزه این ملت شعار(ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند) سر می دهند و این پیروی از درون مردم جوشیده، امروزه نام فرماندهانی همچون قاسم سلیمانی، بسیج و بسیجی، سپاه، ارتش و ملت لرزه بر جان دشمنان ما می اندازد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: جوانان ایرانی از اصول ارزشمند بسیار والایی برخوردارند که یکی از آنها در روایت (دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست می یابند) ذکر شده؛ پیرو این جمله باید بگوییم جوانان این سرزمین به دنبال علم هستند که اگر این علم را فراگیرند آموزه های علمی جهان را در دست گرفته و کشورهایی همچون آلمان نیز برای کسب تجربیات به این فرزندان رجوع می کند.

آیت‌الله اراکی افزود: جنگ نظامی به انتهای خود رسید و اکنون جنگ های فرهنگی و اقتصادی به ما تحمیل شده و در اقتصاد ما یک جنگ تمام عیار داریم که با مقابله و با لطف الهی پیروز می شویم، اما رفع آن همتی جهادی و جنگ جویی اقتصادی را می طلبد.

وی ادامه داد: مرزهای اقتصادی این سرزمین باید مواظبت شوند و مواردی مانند قاچاق، واردات، خروج بی حساب، ارز و غیره نمونه های بارز جنگ اقتصادی هستند که سران مملکت باید از این مرزها صیانت و پاسداری کنند و در مقابل به تقویت تولید داخلی بپردازند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: مسئولان باید در عرصه اشتغال جوانان مجاهدانه و بسیجی وار در صحنه حاضر شوند و اگر اینگونه باشد ما می توانیم پنج میلیون شغل برای جوانان به وجود آوریم که لازمه این کار جدی گرفتن جنگ اقتصادی همانند جنگ با صدام است.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: اگر اعتماد ما به خداوند تضعیف شود قطعا با شکست روبرو خواهیم شد و باید به خاطر داشته باشیم که یکی از مهمترین اصول اعتقادی در فرهنگ ما توکل به خداوند متعال است، زیرا خداوند تعیین کننده روزی همگان است، مردم باید به خداوند اعتماد داشته باشند و با این اعتماد دست خود را به سمت بیگانگان دراز نکنند.

وی ابراز داشت: مسئولان باید نیروی انسانی داخل کشور را شناسایی و به آنها اعتماد کنند، زیرا بهترین استعدادها، نیروها و بازوان توانمند کار در این سرزمین وجود دارند که با استفاده از این توان همراه با همت جهادی می توانیم تمام روستاها را هم لبریز از اشتغال کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: پرداخت ۱۱۰ هزار وام ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودروهای بی کیفیت صحیح نبود و می توانستیم این هزینه را در زمینه ایجاد اشتغال جوانان صرف و نتیجه بهتری حاصل کنیم، با خرید این خودروها وضعیت کشور بهبود نیافت.

آیت‌الله اراکی افزود: اگر تولیدکنندگان خودروی داخلی توان تولید صحیح را ندارند این کار را به افراد لایق تر واگذار کنند زیرا این صحیح نیست که با تزریق تسهیلات به جامعه زمینه فروش این خودروها را فراهم کنیم، دولت در این زمینه با دشوارسازی راه ورود خودروهای خارجی به داخل شرایط را برای تولید مناسب فراهم کرده اما در نتیجه خودرو با گرانترین قیمت و کمترین کیفیت تولید و ارائه داده می شود.

وی ادامه داد: با این شرایط تولید نمی توانیم توان رقابت داشته باشیم و این هزینه از بیت المال هدر می رود و بهتر است این هزینه ها در راستای ایجاد اشتغال جوانان صرف شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: در عرصه فرهنگی نیز با هوشیاری و بصیرت پیروز خواهیم شد و در این مسیر، سایه و نفوذ شیطان را از سر این سرزمین کم خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =