تأخیر در افتتاح قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال/ مشکل اصلی طرح‌های عمرانی کمبود منابع مالی است

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرار بود فاز اول آزادراه تهران ـ شمال امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: تأخیرهایی در قطعه اول این آزادراه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری به همراه وزیر راه و شهرسازی، استاندار البرز و جمعی از نمایندگان استان‌های تهران و البرز امروز از پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج بازدید کرد. در حاشیه این بازدید معاون اول رئیس‌جمهور درباره آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: فاز اول این پروژه قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد که تأخیراتی دارد.

جهانگیری بابیان اینکه سرعت عملیات اجرایی در پروژه‌ همت تا کرج بالا است، گفت: پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج جزو پروژه‌های مهمی است که تعداد زیادی از مردم روزانه از این مسیر استفاده می‌کنند که سرعت اجرایی آن مناسب ارزیابی می‌شود و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها در تکمیل پروژه‌های عمرانی منابع بودجه‌ای است، گفت: توان اجرایی در کشور بسیار بالاست و حتی در احداث پل‌ها و تونل‌های خاص نیز متخصصان داخلی تبحر دارند و مشکل اصلی اغلب در تأمین منابع مالی است.

وی اضافه کرد: با این نحوه تأمین بودجه اجرای پروژه‌های عمرانی و طرح‌ها، زمان‌بر می‌شود.

جهانگیری همچنین به حضور بخش خصوصی در آزادراه‌های کشور اشاره کرد و افزود: حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها در آزادراه‌ها مناسب ارزیابی می‌شود، ‌همچنین بخشی از منابع طرح‌های بزرگ نظیر پروژه‌های ریلی از محل منابع خارجی تأمین اعتبار می‌شود و حجم قابل توجهی منابع خارجی به این پروژه‌های بزرگ کشور اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ب

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =