ترامپ در حال از دست دادن پایگاه سیاسی‌اش در میان جمهوریخواهان است

جدیدترین نظرسنجی‌ها در حالی کم شدن ‌مقبولیت سیاسی «دونالد ترامپ» را نشان می‌دهد که حزب جمهوریخواه آمریکا نیز با خطر از دست دادن کنترل کنگره مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،نظرسنجی جدیدی که نتایج آن روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا میزان قابل توجهی از پایگاه سیاسی خود را از دست داده و موجب شده تا وجهه حزب جمهوریخواه در این کشور و در جریان نخستین سال فعالیت در کاخ سفید نیز کاهش یابد.

 به نوشته هفته نامه «نیوزویک» نظرسنجی مشترک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و روزنامه «لس آنجلس تایمز» نشان داد که یک روز قبل از مراسم تحلیف ترامپ، میزان رضایتمندی از ترامپ ۳۲ درصد ، میزان نارضایتی ۵۵ درصد و بی‌طرفی هم ۱۲ درصد بوده است.

همان نظر سنجی نشان داد که میزان رضایتمندی از عملکرد ترامپ در ماه آوریل ۴۰ درصد و نارضایتی به ۴۷ درصد رسید.

نیوزویک نوشت: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب جمهوریخواه در خطر از واگذار کردن کنترل کنگره به دموکرات‌ها قرار دارد. اینک هشتاد درصد رای دهندگانی که «هیلاری کلینتون» را در سال ۲۰۱۶ انتخاب کردند می‌گویند به طور قطع برای کرسی‌های کنگره یک فرد دموکرات را انتخاب خواهند کرد، در حالی‌که تنها دو سوم رای دهندگان به ترامپ گفته‌اند که یک جمهوریخواه را انتخاب خواهند.

این نظرسنجی آنلاین مورخ ۱۵ دسامبر تا ۱۵ ژانویه با شرکت ۳۸۶۲ نفر با حاشیه خطای ۲ درصد صورت گرفته است.

نیوزویک در خاتمه نوشت: تنها چهل درصد رای دهندگان به حزب جمهوریخواه به شدت موافق عملکرد ترامپ هستند، درحالی‌که ۳۵ درصد تا حدی عملکرد او را پذیرفته‌اند.

همچنین ۶ درصد جمهوریخواهان نیز به شدت از عملکرد او ناراضی بوده، ۱۰ درصد تا حدی عملکرد ترامپ را قبول داشته و ۹ درصد نیز بی‌طرف بودند.

انتهای پیام/ق


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =