نام مستندسازان دیدارکننده با رهبر معظم انقلاب/ پیامی که منشور مستند انقلاب شد+دستخط

ساعتی پیش از برگزاری مراسم رونمایی از منشور مستند انقلاب که مبتنی بر پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مستندسازان است، این پیام منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، پیام رهبر انقلاب در پی دیدار چند روز قبل جمعی از مستندسازان با معظم له صادر شده و ایشان در توصیه‌هایی به جوانان مستند‌ساز آورده‌اند: 

جوانان عزیز مستندساز!

در پی جلسه‌ی  شیرین دی‌شب، این نکته‌ها را در یاد نگه‌دارید:

۱- جهتِ انقلابی را با دقت تمام حفظ کنید، بازی‌های تکنیکی و شهرتِ حرفه‌ای بر صفا و دست‌کاریِ انقلابیِ کار غلبه نکند، با سرافراشته، زبان و عمل نشان دهید که مؤمنِ انقلابی‌اید. 

۲- جنگ نرم دشمن بر پایه‌ی دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است. هنر شما می‌تواند با سند، کار دشمن را بی‌اثر کند. تاریخ ۴۰ ساله، لب‌ریز از سندها بر حقانیت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گم‌راهی دشمنان است. 

۳- یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است. دست‌مایه‌های امید در کشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیات، سرچشمه‌ی امید و شوق و حرکت باشد. 

۴- مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج و مرج‌طلبانه، فایده‌ی آن را تبدیل به زیان می‌کند. زبان طنز به رسایی و سودمندی اثر کمک می‌کند. 

۵- رضای خدای را درکارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید. 

والسلام علیکم و رحمهالله 

 

یادآور می‌شود مراسم رونمایی از این پیام با عنوان «منشور مستند انقلاب اسلامی» شامگاه امشب یکم بهمن در تالار سوره حوزه هنری  و با حضور و مشارکت مدیران، کارگردانان و تهیه کنندگان سینمای مستند برگزار خواهد شد.

جمعی از مستندسازان انقلاب، ۲۲ دیماه در دیدار صمیمانه‌ای با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسائل خود را با معظم له در میان گذاشتند. در این جلسه وحید چاووش، محمدعلی فارسی، حسین شمقدری، علی صدری نیا، محسن یزدی، مهدی نقویان، نادر طالب‌زاده، سلیم غفوری، محسن اسلام‌زاده، محسن آقایی، محسن برونی، حسن یادگاری، کمیل سوهانی و … حضور داشتند.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =