برخی مسئولان بزرگترین ضربه زننده به کشور و انقلاب هستند/ انقلاب از زمان پیروزی گرفتار نااهلان شده است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه برخی افراد که در کشور مسئولیت دارند و دم از امام و رهبری نیز می‌زنند، خودشان بزرگترین ضربه زننده به کشور و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد دانشگاه تربیت‌ مدرس برگزار شد، به ارائه تحلیلی تاریخی از وقایع انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه «بخشی از تاریخ اسلام، همواره گرفتار و دچار حضور نااهلان است»، اظهار داشت: اگر اسلام به درستی اجرا شود، نظام امپریالیستی نابود خواهد شد. آمریکا نیز اگر روزی با نظام مقدس جمهوری اسلامی سازش کند، در واقع انتحار کرده؛ چرا که اسلام و اجرای آن برای استکبار جهانی بسیار مهلک خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی، گرفتار نااهلان شده و دشمنان داخلی و بیرونی متعدد، مانع اجرای کامل آرمان‌های اسلام و امام خمینی(ره) شدند، افزود: نااهلان به چند دسته تقسیم می‌شوند، گروه اول غربگرایان‌ هستند که اعتقاد دارند بدون وابستگی به غرب نمی‌توانیم به جایی برسیم. اینان اهل مطرح کردن شعارهای غرب پسند بوده و حتی در مبارزات‌شان نیز به همین منوال بودند.

وی تصریح کرد: بر خلاف این گروه، حضرت امام خمینی(ره) اتکای‌شان نه به این قدرت‌های ظاهری و پوشالی، بلکه پس از خدای متعال متکی به امت بود.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی از منافقان به عنوان گروه دوم نام برد که در حرف و ظاهر پیرو ولایت فقیه هستند اما در عمل و باطن طرفدار غرب و تفکر غربی هستند و افزود: افرادی نظیر قطب‌زاده و بنی صدر را نمونه‌هایی از این گروه هستند.

روحانی افزود: گروه سوم سازش‌کاران هستند که برای رفاه طلبی خود سعی در دور زدن امام(ره) داشتند. آنها حتی پیشنهاد حذف شعار “مرگ بر آمریکا” را مطرح کردند. گروه چهارم هم نفوذی‌ها هستند که تاریخ بالاخره پرده از چهره شان برخواهد داشت. 

 وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افرادی که امروز در کشور مسئولیت دارند و دم از امام و رهبری نیز می‌زنند، خود بزرگترین ضربه زننده به کشور و انقلاب اسلامی هستند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: رشد و تعالی کشور فقط در گرو تفکر انقلابی است و منشأ خدمات به مردم، حزب اللهی‌ها بوده اند و روحیه اشرافی‌گری و سازش کاری مانع پیشرفت کشور است.

 لازم به ذکر است که در پایان سخنرانی ایشان، دانشگاهیان به طرح سوالات خود پرداختند.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =