ایران برای فرزندانش آغوش می‌گشاید/ تشییع شهدای گمنام در جای جای کشور

همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) و دهه فاطمیه پیکر مطهر شهدای گمنام تازه‌ تفحص شده دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور تشییع و خاک‌سپاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، با فرارسیدن دهه فاطمیه و ایام شهادت حضرت زهرا(س) آلاله‌های تازه تفحص شده دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور تشییع و خاک‌سپاری می‌شوند.

اصفهانی‌ها میزبان ۳۰ شهید گمنام

مردم اصفهان همزمان با دهه فاطمیه و ایام شهادت حضرت زهرا(س) میزبان ۳۰ شهید گمنام تازه تفحص شده است که در ۱۵ منطقه استان تشییع و خاک سپاری می‌شوند.

محل تدفین این شهدا در استان اصفهان مرکز پدافند هوایی اصفهان در کوهپایه میزبان یک شهید گمنام ۳۸ ساله، شهر افوس شهرستان بوئین و میاندشت میزبان دو شهید ۲۴ ساله و ۱۸ ساله، شهر اژیه میزبان دو شهید ۲۰ و ۲۵ ساله، شهرستان نائین میزبان ۳ شهید ۱۷، ۲۷،‌ ۲۰ ساله، شهر حسن‌آباد اصفهان میزبان دو شهید ۲۷ و ۱۹ ساله، شهر ونک شهرستان سمیرم میزبان دو شهید ۲۱ و ۲۷ ساله،‌ شهر کمه شهرستان سمیرم میزبان دو شهید ۲۰ و ۲۲ ساله، شهر تودشک کوهپایه میزبان دو شهید ۲۵ و ۲۱،‌ مسکن مهر فولاد شهر و برزن ایثار میزبان دو شهید ۲۳ و ۲۱ ساله،‌ مسکن مهر فولاد شهر و برزن فرهنگ میزبان دو شهید ۱۸ و ۲۲ ساله،‌ شهر قهدریجان در فلاورجان میزبان سه شهید ۱۹، ۱۶ و ۲۳ ساله، دانشگاه فرهنگیان شعبه برادران اصفهان میزبان دو شهید ۲۲، ۲۵ ساله،‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای اصفهان میزبان دو شهید ۲۲ و ۱۸ ساله، پالایشگاه صنعت نفت میزبان دو شهید ۲۷ و ۲۲ ساله،‌ صنایع زرین خوردو میزبان یک شهید ۲۸ ساله خواهد بود.

روز شنبه ۲۸ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح باغ موزه دفاع مقدس اصفهان پیش از مراسم تشییع شهدا در مناطق مختلف استان، مراسم وداع با این شهدا را تدارک دیده است که از عموم مردم شهید پرور اصفهان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده می‌شود.

تدفین ۲ شهید گمنام در دانشگاه آزاد پیشوا

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا پایان ماه جاری شاهد تشییع پیکر پاک شهداست.

مراسم استقبال از پیکر دو شهید والامقام در قرچک، مراسم وداع در ورامین و مراسم تشییع و تدفین در شهرستان پیشوا انجام خواهد شد.

خراسان رضوی میزبان پیکر مطهر ۳۰ شهید گمنام می‌شود

پیکر مطهر ۳۰ شهید گمنام روز پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه با استقبال نیروهای مسلح، مسوولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد می‌شود.

با توجه به زیاد بودن تعداد پیکرها و تشییع و تدفین آنان در ۱۶ مکان در این استان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بخشی از برنامه‌های تشییع، تدوین و وداع با شهدا قبل از شهادت حضرت زهرا(س) و بخشی هم پس از آن انجام شود تا عملیات تشییع و تدوین به بهترین شکل ممکن انجام شود.

جمعه ۲۷ بهمن‌ماه پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام به دانشگاه آزاد تایباد، مشهدریزه و کاریز منتقل و روز بعد در هر یک از مکان‌های مذکور دو شهید تدفین می‌شوند، همچنین در روز شنبه، پیکرهای مطهر ۵ شهید والامقام به نیل‌شهر، تیپ ۳۸ زرهی تربت‌جام و فرهادگرد منتقل و روز یکشنبه، عملیات تشییع و تدفین آنان انجام می‌شود.

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام به دانشگاه آزاد قوچان، چکنه و همت‌آباد در روز یکشنبه انتقال انتقال یافته و تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر روز دوشنبه انجام می‌شود، در همین روز، پیکر ۵ شهید گمنام به محورهای یونسی، کاخک و یکی از حوزه‌های علمیه مشهد منتقل می‌شود که تشییع و تدفین آنان روز سه‌شنبه همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) صورت می‌گیرد.

در شب شهادت حضرت صدیقه‌ طاهره(س) در مشهد مقدس نیز مراسم وداع با ۱۸ شهید گمنام با حضور زائران و مجاوران برگزار شده و تشییع از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی همراه با اجتماع فاطمیون صورت می‌گیرد.

در روز شهادت پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس به دانشگاه آزاد بردسکن منتقل و دوم اسفندماه عملیات تشییع و تدفین آنان برگزار می‌شود، محورهای نوخندان، چاپشلو و لطف‌آباد نیز در روز چهارشنبه، میزبان پیکرهای ۶ شهید گمنام هستند که تشییع و تدفین این شهدای گمنام روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

همچنین تشییع نمادین روح ۴۹ شهید جاویدالاثر مدافع حرم همراه با تشییع شهدای گمنام انجام می‌شود.

۲ شهید میهمان زاهدانی‌ها می‌شوند

عصر روز دوشنبه پیکر مطهر دو شهید گمنام ۳۰ ساله و ۱۹ ساله وارد زاهدان شد، قرار است پیکر این شهدا در کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان شرکت داده شده و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در زاهدان تدفین شوند.

دانشکده علوم قرآنی میبد میزبان یک شهید گمنام

دانشکده علوم قرآنی میبد نیز در این ایام از شهید ۱۸ ساله میزبانی می‌کند. مراسم وداع با این شهید در حسینیه انصار بفروئیه برگزار خواهد شد و قرار بر این است که شهید گمنام از مکان سپاه قدیم تا دانشکده علوم قرآنی تشییع شود.

تدفین ۲ شهید گمنام در دانشگاه آزاد گرگان

پیکر دو شهید گمنام روز شنبه وارد گرگان شده و مراسم استقبال از این دو شهید ظهر روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه جاری برگزار و ۲۹ بهمن‌ماه از محل بهداری سپاه گرگان تا چهار راه شهدا تشییع و سپس پیکر پاک این دو شهید به سمت دانشگاه آزاد گرگان منتقل و خاک‌سپاری می‌شود.

ورود ۱۶ شهید گمنام به استان کرمان در ایام فاطمیه

روز ۲۸ بهمن ماه جاری پیکر ۱۶ شهید گمنام در فرودگاه کرمان مورد استقبال قرار می‌گیرد و تا معراج شهدا مشایعت و در چهار شهرستان شهربابک، سیرجان، انار و رفسنجان تشییع و تدفین می‌شوند.

انتهای پیام/چ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =