سخنان مهم رئیس شورای عالی سیاسی یمن با سران این کشور

در جلسه‌ای که میان رهبران انصارالله و دیگر فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی در یمن برگزار شد، رئیس شورای عالی انقلاب یمن از آغاز مرحله‌ای جدید از جنگ عربستان علیه یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهارشنبه (دوم اسفند) نشستی در یمن به ریاست «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی انصارلله و با حضور استانداران، مقامات انصارالله، رؤسای کنگره مردمی یمن، «حمود عباد» فرماندار صنعا، «یحیی علی الراعی» رئیس پارلمان یمن ، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی، «عبدالکریم امیر الدین الحوثی» رئیس دفتر اجرایی انصارالله و تعدادی از مقامات نظامی برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، صالح الصماد در ابتدای صحبت‌های خود این نشست را مهم ازریابی کرد و گفت: همه در جریان آنچه که طی سه ماه گذشته رخ داد، نیستند؛ دشمن طی ۹ ماه هر آنچه در توانش بود جمع کرده بود و آماده حمله به صنعا ، صعده، حدیده و غیره بود اما تلاش‌های وزارت دفاع مانع از اجرای این نقشه شد و دشمن به نتیجه قابل ذکری دست نیافت.

الصماد از آغاز مرحله‌ای جدید از تجاوز عربستان به یمن خبر داد و گفت: اصرار داشتیم که این دیدار با حضور اشخاصی برگزار شود که تلاش‌های بسیاری برای رسیدن به مرحله جدیدی انجام داده و می‌دهند بویژه اینکه ائتلاف حمله‌کننده به فرماندهی عربستان با فراخواندن [نیروهای] افغان و پاکستانی مرحله جدید را آغاز کرده‌ است. [با این وضعیت] واجب دیدیم مرحله جدیدی با آغاز سال چهارم حمله به یمن با دعوت از برادران و افسران نیروهای مسلح آغاز کنیم، ما نیاز به هیچ کسی در خارج از کشور نداریم زیرا کارشناسان و مردانی آماده از نیروهای مسلح و غیره داریم.

صالح الصماد در ادامه تصریح کرد: دشمن امروز با مستقر کردن هسته‌هایش در اینجا و آنجا، به سمت استان «البیضاء» و ساحل [غرب یمن] و «إب» در حال حرکت است به علاوه اینکه در جبهه‌های دیگر هم فعال است. ما باید مقابله به نفس داشته باشیم و با این اوجگیری در تنش، با اوجگیری بالاتری پاسخ دهیم. زمانی که از ضرورت تحرکات برای تجمیع قوا سخن می‌گوییم صدای برخی فعالان و نویسندگان را می‌شنویم که قصد سوءاستفاده از خوبی ملت یمن و صبرشان بر شرایط و رنج را دارند.

این مقام یمنی بمب‌های آمریکایی، انگلیسی و غربی را مقابل صلح‌خواهی یمنی‌ها مطرح کرد و گفت: رهبری و ملت یمن علی‌رغم اقتدارش در جنگ، موافق صلح است. ما بیش از یک طرح برای صلح ارائه دادیم، در حاکی موشک‌های آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و اسرائیلی روزانه بر سر ما فرو می ریزد از اینکه برخی کشورهای برای شلیک موشک یمن به ریاض، اشک‌تمساح می‌ریزند، تعجب می‌کنیم. زمانی که موشک یمن به ریاض خورد غوغا به پاکردند، کشورهای عربی جلسه تشکیل دادند و شورای امنیت بیانیه داد گویا عربستان به ویرانه تبدیل شده و این در حالی است که ملت یمن سه سال است [زیر بمباران و موشک و بمب است و] کشته می‌شود و هیچ کسی در جهان علیه این کشتار به پا نخاسته است.

الصماد ادامه داد: دست‌ها ما همچنان به سمت صلح دراز است و همچنان بر سر پیشنهادهای خود در دورهای قبلی [گفت‌وگو] هستیم، همانگونه که پیشتر گفتیم حاضریم در برای توقف حملات هوایی به یمن، شلیک موشک بالستیک به عربستان را متوقف کنیم. کشورهای عربی اگر بر حقوق بشر و انسانیت اصرار دارند باید این حملات را علیه ملت یمن متوقف کنند و ما تسهیلاتی را به آنها ارائه می‌دهیم تا تلاش‌هایشان برای صلح موفق شود.

دشمن متکبر است و عقده خودکم‌بینی دارد

وی افزود: دشمن ما متکبر است و عقده خودکم‌بینی دارد، دشمن ما در آغوش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خزیده است، ما نهایت حد توافق‌ها و تفاهم‌ها را به او عرضه داشتیم اما از ما راضی نشد [و خواستار تسلیم کامل ماست] به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به خرج دهیم و با این حملات، با حمله جواب دهیم و باید تلاش خود را در راستای ایجاد سازمان‌های دولت و تقویت نقشش انجام دهیم، استانداران در هر استان، نمایندگان اصلی فرماندهی سیاسی هستند و توهین به هر استاندار توهین به ماست.

یحیى الراعی رئیس پارلمان یمن ضمن ابراز خرسندی در خصوص شرکت در این نشست، بر لزوم یکسان‌سازی تلاشها برای مقابله با چالش‌هایی که این کشور به خاطر تداوم حملات عربستان با آن روبروست، تأکید کرد.

الراعی با تأکید بر اهمیت تشکیل ارتش ملی قدرتمند و منسجم، اظهار داشت که روند جذب نیرو، نباید بر اساس منطقه، حزب، استان یا یک قشر خاص باشد بلکه باید پیرو نیروهای مسلح یمنی باشد که سوپاپ امنیت و ثبات ملت یمن هستند.

الراعی این نشست را فرصتی برای تجهیز مجدد نیروهای ارتش عنوان و تصریح کرد که در این مرحله، مهم این است که وزارت دفاع، کیمته های مردمی و ملت یمن  با هم تلاش کنند؛ چرا که یمن نیازمند همکاری و اتحاد بیشتری است.

این مسئول یمنی نشست مذکور را فرصتی برای تقویت جبهه های نبرد و عقب راندن متجاوزین سعودی دانست و بر تداوم همکاری برای مقابله با تبلیغات و سخن چینیهای مغرضانه ای تأکید کرد که همبستگی داخلی یمن را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه همه ملت یمن، به دفاع از این کشور اهتمام دارند، تأکید کرد که باید همه اقشار در این مسئله مشارکت داشته باشند.

در همین راستا، نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن درباره آمادگی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی این کشور برای تحقق پیروزی سخن گفت و اظهار داشت که میزان اعزام نیرو به جبهه ها بی سابقه است.

وی اعلام کرد که ۹ هزار نفر برای دانشکده های نظامی پذیرفته شده اند، این در حالی است که در برخی از کشورها در چنین شرایطی هیچ کس وارد دانشکده های نظامی نمی‌شود.

«عبدالکریم الحوثی» رئیس دفتر اجرایی جنبش انصار الله یمن نیز درباره وضعیت کنونی این کشور سخن گفت و بر اهمیت اتحاد برای مقابله با نیروهای متجاوز و استکبار جهانی تأکید کرد.

الحوثی خاطر نشان کرد که انصار‌الله آماده است با نیرو و تجهیزات از امنیت و ثبات یمن دفاع کند.

الصماد نیز با اشاره به اهمیت نقشی که همه باید در حل مشکلات داشته باشند، گفت که امیدوار است انصارالله و کمیته‌های مردمی به استانداران کمک کنند و به آنان مساعدت کنند که بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید برخی از قوانین پیشین از طریق پارلمان اصلاح شود، اظهار داشت که آماده است با هر کدام از استانداران به صورت جداگانه دیدار کند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 14 =