فرمان «#اتوبوس_مرگ» در دستان آمدنیوز/ «کشته‌سازی» پای ثابت رسانه‌های ضدانقلاب

اگر رد ناآرامی‌های اخیر کشور را بگیریم حتما یک سر آن به آمدنیوز می‌رسد که با دروغ‌هایش نقش بسزایی در دامن زدن به اغتشاشات ایفا می‌کند.

مجله فارس پلاس؛ حمزه ناجیان: میان داری‌ شبکه‌های اجتماعی در اغتشاشات اخیر و نقش کانال تلگرامی آمدنیوز در بین رسانه‌های ضدانقلاب و تلاش آن‌ها برای برهم زدن نظم جامعه این روزها دیگر بر کسی پوشیده نیست. شاید عده ای در زمان انتخابات ریاست‌ جمهوری و یا بعدها منکر نقش این بازوی ضدانقلاب در فریب و تهییج عده ای از جوانان بودند اما دامن زدن به تجمعات مسلحانه دراویش و حجم وسیعی از شایعات و دروغ‌های شاخدار توسط این کانال تلگرامی در روزهای گذشته عملکرد خبیثانه آن ها علیه امنیت عمومی را بیش از پیش نشان داد.

در گزارش های پیشین به خط دهی این کانال تلگرامی در ناآرامی های دی ماه(اینجا) و تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در ۲۲ بهمن (اینجا) پرداخته شد، این گزارش نیز نگاهی به تناقض‌ها و دروغ‌های آمد نیوز در تجمعات مرگبار دراویش منتسب به گناباد می پردازد.

* تجمع مسالمت آمیز  یعنی حمله به کلانتری

کانال آمدنیوز در حالی در ۳۰ بهمن مدعی بود تحصن مسالمت آمیز دراویش گنابادی توسط ماموران انتظامی به خون کشیده شده(ساعت:۱۸) که چند دقیقه پیش از آن(ساعت۱۷:۵۳) در دو پست جداگانه از حمله دراویش به کلانتری ۱۰۲ پاسداران و ویران کردن وسایل آن ها خبر داده بود.

 

 

* اتوبوس دیوانه ای که مشت آمد نیوز را باز کرد

پس از شهادت ۳ تن از ماموران نیروی انتظامی به دلیل زیر گرفته شدن توسط یک دستگاه اتوبوس، آمد نیوز در اولین اقدام مدعی شد که این اتوبوس متعلق به دراویش نبوده و عناصر جمهوری اسلامی را متهم اصلی این حادثه معرفی کرد.

 

آن ها همچنین برای اثبات ادعای خود مدعی شدند که این اتوبوس متعلق به سرویس کارکنان شرکت ایساکو بوده که سپاه با آن نیروهایش را از کرج به تهران منتقل کرده است.

 

آمد نیوز در اقدامی دیگر مدعی شد محمد ثلاث که از او به عنوان راننده اتوبوس مرگ نام برده می‌شد، صبح روز حادثه دستگیر و کشته شده است!


 

این دروغ پردازی‌های آمد نیوز ادامه داشت تا این که دقایقی بعد یکی یکی دروغ های ضدانقلاب برملا شد. ابتدا شرکت ایساکو طی اطلاعیه ای انتساب این اتوبوس به شرکتشان را تکذیب کرد. ایساکو نوشت: با انتشار عکس جعلی از یک اتوبوس بنز مستعمل و فرسوده از کار افتاده قدیمی مدعی شدند که اتوبوس استفاده شده در اغتشاش دوشنبه شب گذشته از ناوگان حمل و نقل کارکنان شرکت ایساکو بوده است؛ در حالی که اتوبوس آن حادثه با اتوبوسی که در این عکس نمایش داده شده از نظر رنگ، مدل و شرکت سازنده نیز تفاوت‌های فاحشی دارد.

 

همچنین برخی دیگر از کاربران فیلمی که چند روز پیش دراویش در رسانه های خودشان منتشر کرده بودند را بازنشر دادند که در آن فیلم تصویر اتوبوس مرگ در محل تجمع آن ها دیده می شود.

 

همچنین مصاحبه تصویری محمد ثلاث، راننده جانی اتوبوس مرگ نیز دروغ دیگر این رسانه ها مبنی بر کشته شدنش را خودش تکذیب می کند.

 

* آموزش ساخت وسایل ترویج خشونت

آمد نیوز که اوایل دی ماه با شکایت وزیر ارتباطات به دلیل آموزش ساخت بمب دستی و کوکتل مولوتف برای مدتی مسدود شده بود، دست از این اقدامش برنداشت. این کانال در ۱۳ بهمن، ساخت وسایلی برای ترویج خشونت را در کانالش آموزش داد تا طرفدارانشان با این ابزار با ماموران برقرای نظم و امنیت کشور مقابله کنند.

 

نکته تامل برانگیز آن جا است که یکی از همین وسایلی که آمد نیوز روش ساختش را آموزش داده بود، توسط دراویش برای مقابله با ماموران انتظامی استفاده شد.

 

 

* کشته سازی از ۳ درویش با شلیک گلوله

آمد نیوز که کشته سازی یکی از برنامه های ثابتش برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی است، روز چهارشنبه مدعی شد که ۳ نفر از درویشان به ضرب گلوله کشته شدند.

هرچند که یک منبع مطلع در گفت‌وگو با ایسنا خبر کشته شدن سه تن از دراویش در جریان ناآرامی های اخیر خیابان پاسداران تهران را تکذیب کرد، اما شاهدان عینی و همسایه ها هم شهادت می‌دهند که نیروهای انتظامی و امنیتی هرگز به سمت دراویش اغتشاش کر گلوله ای شلیک نکردند که اگر قرار به دست اسلحه بردن بود، این غائله همان دقایق اول جمع شده بود.

این نکته هم قابل ذکر است که این رسانه ها اگر تنها یک تصویر و یا فیلمی از تیراندازی نیروهای نظامی ایران داشتند، قطعا بارها آن را منتشر کرده بودند و روی آن مانور می‌دادند.

 

* عوض کردن جای جلاد و شهید در کمتر از چندساعت

آمدنیوز همچنین تصاویری را با این ادعا که ماموران امنیتی مقصر خسارت دیدن خودروها و خانه های مردم هستند، روی خروجی کانالش قرار داد، در حالی که تصاویر و فیلم های بسیاری در فضای مجازی موجود است که نشان می دهد چه کسانی اقدام به سوزاندن خودروها و خسارت رساندن به اموال مردم محله پاسداران شدند.

 

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 18 =