نمایش خورشیدهای ۳ گانه ادب ایران‌زمین، در قاب رسانه ملی

سریال تلویزیونی «سعدی، خواجو، حافظ» تحت عنوان خورشیدهای ۳ گانه آسمان ادب ایران‌زمین، در شیراز ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل صداوسیمای استان فارس بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، از ساخت سریال تلویزیونی ۳ شاعر بزرگ ایران‌زمین (سعدی، خواجو و حافظ) در شیراز خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار پس از تهران پروژه‌ای عظیم در استان فارس کلید می‌خورد که زندگی ۳ شاعر مطرح با آوازه جهانی را جلوی دوربین خواهد برد.

سید تقی سهرابی در ابتدا با اشاره به لزوم اهمیت توجه به مفاخر کشور بیان داشت: حفظ و پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی یک ملت و انتقال این سرمایه‌ها به نسل‌های بعدی یکی از وظایف مهم رسانه‌هاست که ساخت سریال «سعدی، خواجو، حافظ» نیز در همین راستاست.

این مقام مسؤول افزود: در کشور متمدن ایران مفاخری وجود دارد که سیر اندیشه آن‌ها اقصی نقاط عالم را فراگرفته که جایگاه شعرا در این عرصه مثال‌زدنی است به‌ویژه شعرای دیار فارس همچون حافظ و سعدی که به دلیل ژرفای اندیشه و نکته‌بینی‌های خاص، جایگاهی منحصربه‌فرد در دنیای امروز دارند.

مدیرکل رسانه ملی در استان فارس اضافه کرد: سعدی سبک زندگی انسانی را به تمام بشریت عرضه می‌کند و حافظ محبوب تمام آدمیان می‌شود و حق دنیاست که اندیشه‌های عمیق بشری را به دلیل داشتن چنین مفاخری از ما طلب کند؛ به همین منظور صداوسیمای استان فارس به نمایندگی از رسانه ملی به دنبال معرفی این سرمایه‌های غنی فرهنگی به داخل و خارج از کشور است.

سهرابی پرداختن به شخصیت‌های بزرگی چون حافظ، سعدی و خواجو را در قالب فیلم و سریال کار بسیار حساس و مشکلی دانست و افزود: برای نتیجه‌بخش بودن چنین سریال‌هایی تأکید رسانه ملی و سرمایه‌گذار این پروژه، استفاده از بهترین عوامل از کارگردان گرفته تا بازیگران و دیگر موارد است، بنابراین در ساخت این سریال از شناخته‌شده‌ترین‌های فارس و کشور استفاده خواهد شد تا پیام مناسبی که منظور نظر است، استیفا شود.

وی از برگزاری مراسمی در رابطه با سریال مذکور در روز پنج‌شنبه دهم اسفندماه با حضور معاون امور استان‌های رسانه ملی در شیراز خبر داد و اظهار داشت: با حضور هنرمندان مطرح استان و کشور، سرمایه‌گذار این پروژه و مدیران استانی، به مناسبت کلید خوردن این سریال عظیم ۹۰ قسمتی، این مراسم برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول همچنین در مورد مدت‌زمان ساخت این سریال نیز گفت: هنوز در این خصوص نمی‌توان اظهارنظر کرد اما به نظر می‌رسد ساخت چنین پروژه عظیمی بین ۵ تا ۷ سال زمان نیاز دارد.

سهرابی در مورد کارگردان و بازیگران و عوامل اجرایی این سریال نیز خاطرنشان کرد: گزینه‌های مطرحی مدنظر است اما هنوز انتخاب آنان نهایی نشده که در فرصت‌های بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل رسانه ملی در استان فارس اضافه کرد: این سریال در ۹۰ قسمت تهیه خواهد شد که ۶۰ قسمت آن به زندگی سعدی و ۳۰ قسمت دیگر به زندگی حافظ و خواجو خواهد پرداخت.

در ادامه مدیر بنیاد فرهنگی صدرهاشمی به‌عنوان مجری این پروژه هنری نیز با بیان اینکه حل بیشتر مشکلات جامعه درگرو رجوع به پیشینه فرهنگی غنی کشور خواهد بود، اظهار داشت: ۳ شاعری که در این سریال مدنظر است، جایگاه اصیل فرهنگی ایران‌زمین را نشان می‌دهند و برای حل مشکلات اجتماعی اگر به دنبال رفتارهای جایگزین هستیم، بهترین گزینه‌ها، همین مفاخر ارزشمند هستند.

مهدی حسینی افزود: با مراودات مناسبی که با رسانه ملی در فارس صورت گرفت، بنا شد بنیاد خیریه صدرهاشمی به‌عنوان مجری تهیه این سریال در کنار رسانه ملی قرارگرفته و این پروژه عظیم را کلید بزند.

وی استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی استان فارس و کشور را برای ساخت این سریال بسیار مهم برشمرد و گفت: استفاده از تحقیقات دانشگاهی و اساتید بنام تاریخ و ادبیات استان و کشور را در ساخت این سریال مدنظر داریم چراکه معتقدیم اگر به دنبال یک کار فاخر هستیم باید از نیروهای خبره بهره ببریم.

حسینی همچنین گفت: با توجه به دیدگاه فرهنگی بنیاد صدرهاشمی هیچ‌گونه مشکل مالی در ساخت این سریال نخواهیم داشت و تمام سعی ما ساخت یک سریال باکیفیت و محتواست.

وی استفاده از تکنولوژی‌های برتر در ساخت این سریال را مهم دانست و افزود: برای تأثیرگذاری بیشتر این سریال در ایران و جهان، از آخرین تکنولوژی‌های روز فیلم‌برداری و هنری استفاده می شود اما با این تفاوت که کشورهای خارجی باید تکنولوژی خود را در داخل کشور به ما عرضه کنند نه اینکه ما سریال را به آن‌ها بدهیم و هرگونه خواستند عمل کنند.

حسینی افزود: هدف ما این است که علاوه بر استفاده از تکنولوژی کشورهای پیشرفته در فیلم‌سازی، عوامل داخلی نیز علم این تکنولوژی را فرا بگیرند.

یادآور می‌شود سریال عظیم «سعدی، خواجو، حافظ» تحت عنوان خورشیدهای سه‌گانه قرار است با سرمایه‌گذاری بنیاد خیریه صدرهاشمی و همکاری رسانه ملی در فارس در ۹۰ قسمت تهیه شود که ابعاد مختلف زندگی این مفاخر ادبی و فرهنگی استان فارس را به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام/و

    

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دو =