ترامپ برای اروپا شرط گذاشت/حذف تعرفه فولاد و آلومینیوم در صورت حذف تعرفه کالاهای آمریکایی

ترامپ در توئیتی اعلام کرد: به شرطی آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از اروپا را لغو می‌کند که اروپا نیز تعرفه واردات کالاهای آمریکایی را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی پیامی که در توئیتر منتشر کرد گفت: اتحادیه اروپا شامل کشورهای شگفت‌انگیزی هستند که در تجارت با آمریکا رفتار بدی دارند.

آنها هم اکنون نسبت به اعمال تعرفه گمرکی واردات برای آلومینیوم و فولاد در آمریکا شکایت دارند در صورتی که آنها تعرفه‌های شدید گمرکی برای کالاهای وارداتی از آمریکا را لغو کنند ما نیز اعمال تعرفه وارداتی برای فولاد و آلومینیوم اروپا به آمریکا را لغو می‌کنیم در  غیر اینصورت برای خودروهای اروپایی نیز تعرفه اعمال خواهیم کرد و این عادلانه است.

روز پنج‌شنبه گذشته دونالد ترامپ به صورت رسمی ابلاغیه قانون اعمال تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم را تصویب کرد و قرار شد این قانون طی ۱۵ روز اجرایی شود. این اقدام دولت آمریکا به شدت از سوی اتحادیه اروپا،‌چین و کانادا و برخی دیگر کشورها مورد انتقاد قرار گرفت.

روز جمعه کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرد: در صورتی که آمریکا در اجرای این طرح پافشاری کند این مسئله می‌تواند به یک جنگ بزرگ تجاری منجر شده و عواقب بسیار اسفناکی را برای اقتصاد جهانی در بر داشته باشد.

سیسیلیا مالمستروم کمیسر تجاری اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه نیز در راستای تلافی اقدام آمریکا برای ورود برخی کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال خواهد کرد.

وزیر اقتصاد فرانسه نیز پیش‌تر گفته بود که این کشور در حال ارزیابی عواقب اجرای این قانون توسط آمریکا بر اقتصاد فرانسه است تا پاسخ متناسبی اعمال کند.

وزیر تجارت بین‌المللی انگلیس نسبت به این اقدام کاخ سفید شدیداً‌ انتقاد کرده و گفته است: اینگونه سیاست‌ها نتایج خوبی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =