طرح‌ سنگر آسمانی در یادمان‌های شهدا برگزار می‌َشود

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی جهادی بنون گفت: طرح سنگر آسمانی از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین‌ماه در یادمان‌های اروند، هویزه، دهلاویه و شلمچه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید یاسر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به برگزاری برنامه سنگر آسمانی در یادمان‌های شهدای دهلاویه، اروند، هویزه و شلمچه اظهار کرد: «سنگر آسمانی کودک» عنوان یک بازی عملی ویژه کودکان است که در مناطق عملیاتی جنوب توسط طلاب و روحانیون اجرا می‏شود.

وی افزود: کودکان در این بازی، در جبهه حضور پیدا کرده و با ایفای نقش یک رزمنده، در عملیات نمایشی اما بازسازی شده شرکت می‌کنند، این بازی توسط موسسه فرهنگی تربیتی جهادی «بنون» طراحی و همه ساله در ایام راهیان نور اجرا می‎شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی جهادی بنون بیان کرد: محتوای سنگر آسمانی منطقه شلمچه بر اساس بازخوانی عملیات الی بیت‌المقدس است و در اجرای این طرح نیز بیش از ۱۰۰ آیه کاربردی تربیتی از قرآن استفاده می‌شود.

موسوی ادامه داد: این نوع اجرا مطابق با بیش از ۲۰۰ روایت معتبر از نهج‌البلاغه و ائمه معصومین علیهم‌السلام و نیز اعمال، گفتار، سیره علمای ربانی و شهدای والامقام است. پاسخ به بیش از ۲۰۰ شبهه مطرح‌شده در موضوعات اسلامی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ولایت‌فقیه و موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های این طرح است.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی جهادی بنون با اشاره به مشکلات پیش‌روی اجرای برنامه‌های فرهنگی در راهیان نور بیان کرد: یکی از آسیب‌هایی که به راهیان نور وارد است، بحث ورود مستقیم ادارات و سازمان‌های دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ورود مستقیم ادارات و سازمان‌های مدیریتی و دولتی به حمایت‌ از مجموعه‌های مردمی که در این عرصه فعال هستند تبدیل می‌شد، به رونق راهیان نور کمک می‎کرد.

موسوی اظهار کرد: قاعده این است که وقتی سازمان‌های دولتی وارد جریان مردمی می‌شوند، حرکت مردمی را به کندی و با مشکلاتی مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری راهیان نور تصریح کرد: ما باید راهیان نور را از بعد گردشگری نگاه کنیم و فضای آن را در این راستا مهیا کنیم و نباید به مردم سوبسید مستقیمی را -آن هم اشخاص خاص- ارائه دهیم و از بدنه جامعه غافل شویم.

این مدیر مؤسسه مردمی راهیان نور با بیان اینکه ما باید بدنه جامعه‌مان را با راهیان نور آشنا کنیم، تصریح کرد: همان‌گونه که در فرصت‌های گردشگری دیگر کشورمان یکسری امکانات و بسترها را فراهم کردیم، در عرصه راهیان نور هم فرصت‌های گردشگری را برای بدنه جامعه محیا کنیم.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که مردم خودشان -یا به صورت کاروانی یا به صورت شخصی به سفر راهیان نور بروند.

موسوی یادآور شد: تا به امروز اگر برنامه‌ریزی در راهیان نور کردیم، برای یک قشر مذهبی و برای اشخاصی که با این قضیه ارتباط داشتند بوده، برای بدنه جامعه نبوده است.

وی ادامه داد: نتوانستیم بدنه جامعه را مورد خطاب خودمان قرار دهیم و اگر تسهیلاتی دادیم نتوانستیم به بدنه جامعه ارائه دهیم، تسهیلات ما رفته به سوی مساجد و پایگاه‌های مقاومت، بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی و نتوانستیم بدنه مردم را درگیر راهیان نور کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی جهادی بنون بیان کرد: این شیوه کار در راهیان نور سبب شده است که راهیان نور برای زائر ما بعد از چند سال تکراری شده و ما با یک افت حدودی یا افت کم جمعیتی و کمی حضور مردم مواجه باشیم.

وی مطرح کرد: طرح سنگر آسمانی از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین‌ماه در یادمان‌های اروند، هویزه، دهلاویه و شلمچه برگزار می‌شود و طول این برنامه‌ها با توجه به سطح برنامه‌ها بین ۴۵ دقیقه تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد.

انتهای پیام/ذ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =