آخرین وضعیت مراحل تکمیل صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی+تصویر

طرح توسعه حرم مطهر علوی، مزین که به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) است مراحل پایانی خود را می‌گذراند و طبق گفته مسئولان عید غدیر به صورت کامل و نهایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین که به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) است مراحل پایانی خود را می‌گذراند و طبق گفته مسئولان عید غدیر به صورت کامل و نهایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

تصاویر زیر نشان دهنده تلاش خالصانه عوامل اجرایی این طرح در اسفند ۹۶ است که در تاریخ به‌عنوان نشانی از ارادت ایرانیان به آستان مولای متقین و صدیقه طاهره برجای خواهد ماند. 

صحن حضرت زهرا (س) با زیربنایی بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع یکی از مهمترین بخش‌های توسعه و ساماندهی فضای حرم مطهر علوی به شمار می‌رود.

ساختمان پروژه شامل ۴ طبقه و دارای چندین رواق بزرگ می‌باشد.

علاوه بر آن فضاهای روباز و سبز نیز در این پروژه در نظر گرفته شده است. این پروژه در ضلع غربی حرم مطهر در حال اجراست و تا آرامگاه صافی صفا و مقام امام زین العابدین(ع) امتداد دارد.

تمامی اجزای پروژه صحن حضرت زهرا (س) بر اساس ویژگی‌های معماری اسلامی طراحی شده و به منظور رفاه زائر در این عمارت اسلامی از به کارگیری تجهیزات امروزی از قبیل پله برقی و آسانسور و سیستم پیشرفته تهویه مطبوع غفلت نشده است.

حسن پلارک در همین راستا گفت: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف سال ۹۷ به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در ایام عید غدیر خم به صورت کامل افتتاح می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: فازهای بخش‌ نخست زیارتی صحن حضرت زهرا(س) سال گذشته افتتاح و در اختیار زائران قرار گرفت و باقی بخش‌ها نیز به مرور به روی زائران بازگشایی شد.

پلارک توضیح داد: کارهای پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) تقریبا به اتمام رسیده و فقط برخی بخش‌های زیرساختی همانند برق رمپ‌ها و پله برقی‌ها باقی‌ مانده که این مهم نیز در روزهای آتی به پایان می‌رسد تا این صحن به صورت کامل در اختیار زوار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =