«حمایت از کالای ایرانی» کشور را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند/ مسئولان جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى بدانند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران با بیان اینکه «حمایت از کالای ایرانی» کشور را در برابر تحریم‌ها، تکانه‌ها و التهابات بیمه می‌کند، گفت: مسئولان جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود بدانند.

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ با عنوان « حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: تک‌تک ایرانی‌ها از کوچک و بزرگ و حتى ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در تحقق شعار امسال که «حمایت از کالاى ایرانى» مشارکت داشته باشند زیرا وجه مشترک همه این است که مصرف‌کننده‌اند و این شعار راهبردى نیاز به تبیین، فرهنگ‌سازی و تبلیغ در داخل و خارج از کشور دارد.

* از «حمایت از کالای ایرانی» تا به‌کارگیری جمع بیشترى از نیروهاى جوان

حسینی ادامه داد: اگر همه ما از امروز تصمیم بگیریم از محصولات ایرانى استفاده کنیم مطمئنا شاهد جهش در بهره‌برداری از تولیدات داخلى و رونق چشمگیر مراکز تولیدى و در نتیجه به‌کارگیری جمع بیشترى از نیروهاى جوان و طالب کار خواهیم بود.

وی افزود: «حمایت از کالای ایرانی»باعث می‌شود تا ایرادات و ضعف‌های تولیدات داخلى برای همه مشخص می‌شود و درخواست ارتقاء کیفیت به مطالبه‌ای عمومى تبدیل خواهد شد و این فشار افکار عمومى و خواست به‌حق آحاد جامعه، سبب تحرک و پویایى تولیدکنندگان براى رعایت استانداردها می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: مسلما اقبال عمومى به کالاهاى تولید داخل موجب دلگرمى سرمایه‌گذاران در این عرصه خواهد شد و رقابت سازنده‌ای را در دو بعد کیفیت‌بخشی و ارائه ارزان‌تر محصولات به دنبال خواهد داشت و با دارا بودن این دو مشخصه، رقابت‌پذیری کالاى داخلى با خارجى عینیت می‌یابد.

* «حمایت از کالای ایرانی» کشور را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند

حسینی اظهار کرد: اگر افتخار به ایرانى بودن و اشتیاق به پیشرفت کشور تنها به حرف و ادعا محدود شود هیچ ثمره عملى و نتیجه واقعی و ملموس نخواهد شد، اما اگر این عِرق ملى و غیرت و تعصب ایرانى در عمل و سبک زندگی ما تجلی یابد، منشأ اثر و خیروبرکت خواهد بود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى ادامه داد: نمونه بارز آن در شرایط حساس فعلى خرید کالاى ایرانى است که وابستگى کشور به خارج و نیز ارز را کاهش می‌دهد و بسیارى از معضلات داخلى ازجمله بیکارى، رکود، گرانى و آسیب‌های اجتماعى را کاهش می‌دهد و کشور را در برابر تحریم‌ها و تکانه‌ها و التهابات بیمه می‌کند.

* مسئولان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود بدانند

وی تصریح کرد: در کنار عزم، اراده و اقدام ملى، لازم است که کارگزاران نظام ذهنیت‌های منفی و غرب‌زده خود را کنار بگذارند و با تمام توان وارد صحنه شوند و توصیه‌های رهبری در جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا را وظیفه قانونى و شرعى خود قلمداد کنند تا به وضع نامطلوب فعلی پایان دهند و پا به‌پای مردم تحولات مثبتی را در کشور رقم بزنند.

وی: کاستن هزینه‌های جارى دستگاه‌های عریض و طویل دولتى و جهت دادن سرمایه‌ها در جهت حمایت از تولید و عناصر کارآفرین و خلاق و نیز روان‌سازی امور اداری مرتبط با تولید باید از دیگر اولویت‌های دولت در سال جاری باشد.

حسینی تأکید کرد: فعال شدن معاونت اقتصادى وزارت خارجه و بخش خصوصى متعهد در بازاریابى کالاهای ایرانى در کشورهاى همسایه، منطقه و جهان براى افزایش قابل‌ملاحظه صادرات غیرنفتى، از دیگر توقعات معقول و منطقى است.

شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید گفتمان غالب شود

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: همه نیروهاى دلسوز باید به سهم خود بکوشند تا شعار سال گفتمان غالب شود.

وی افزود: همه ما باید با جریان سازى فرهنگى گرایش به مصرف کالاى خارجى را به حمایت از کالاى ایرانى تغییر دهیم تا شاهد ایرانى آبادتر و مقتدرتر باشیم و با نیل به اهداف متعالى در چهلمین سال پیروزى انقلاب اسلامى، الگویى مستقل و موفق و همچنین الهام‌بخش فرا روى ملت‌ها و کشورهاى خواهان استقلال و آزادى باشیم.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دوازده =