۶۰ درصد تصادفات فوتی در ۳۰ کیلومتری شهرها/ اصفهان مبتکر طرح‌های کاهش حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی ۶۰ درصد تصادفات فوتی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۶۰ درصد تصادفات فوتی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق افتاده که در این خصوص رانندگان باید دقت داشته باشند که با وجود خستگی و خواب آلودگی به رانندگی ادامه ندهند.

وی از اجرای طرح‌های ابتکاری پلیس اصفهان در کنترل و مدیریت این نوع از حوادث تقدیر کرد و گفت: یکی از این طرح‌های ابتکاری احداث ۳۰ ایستگاه «امنیت و سلامت» در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان بوده که با استقبال رانندگان نیز مواجه شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: جاده‌های استان اصفهان به دلیل شرایط اقلیمی و امتداد طولی که دارد باعث ایجاد خستگی و خواب آلودگی در رانندگان می شود که برپایی ‌ایستگاه‌های «امنیت و سلامت» و استراحت رانندگان در این ایستگاه‌ها نقش موثر و به سزایی در کاهش حوادث ناگوار خواهد داشت.

وی به اجرای طرح ابتکاری «آتش سرد» توسط پلیس راه استان اصفهان برای اولین بار در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از این طرح نقاط حادثه خیز مانند پیچ‌ها و گردنه‌ها در جاده‌های استان به ویژه در ساعات شب که از دید کافی برخوردار نیستند برای رانندگان آشکار سازی شده که می‌تواند به عنوان یک الگو در جاده‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی گفت: هم اکنون جاده‌های استان اصفهان از شرایط خوبی برخوردار بوده و ترددها نیز در این جاده‌ها روان است.

سردار مهری با اشاره به طرح ویژه ترافیکی پلیس راهور ناجا در نوروز ۹۷ تصریح کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ۹۶ آغاز شده که تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی ادامه داد: این طرح با به کارگیری همه امکانات و تجهیزات در حال اجراست و برای کاهش حوادث جاده‌ای، تمهیدات ترافیکی متعددی اندیشیده شده است.

سردار مهری خط قرمز پلیس راهور ناجا را انجام تخلفات حادثه ساز در راه‌های شهری و برون شهری عنوان کرد و اظهار داشت: امسال برخورد سختگیرانه‌ای با رانندگان حادثه ساز انجام خواهیم داد و از ادامه سفر آنان جلوگیری می‌کنیم تا هم خود فرد از حادثه دور بماند و هم جان رانندگان قانونمند دیگری که در جاده حضور دارند حفظ شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در رابطه با وضعیت جاده‌ها نیز اذعان کرد: وضعیت جاده‌ها در کشور، پرتردد و پر حجم است و در مقصد شهرهای سیاحتی و زیارتی نیز تردد بالایی را شاهد هستیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی از اجرای محدودیت ترافیکی در محورهای کرج – چالوس، تهران – هراز و محدوده رودبار در جاده قزوین – رشت خبر داد.

انتهای پیام/ 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =