الحوثی: اگر حمایت آمریکا نبود، سعودی‌ها جرأت حمله به یمن را نداشتند

رهبر جنبش انصارالله یمن تهاجم مشترک عربستان و آمریکا به یمن را بزرگترین نبرد در صحنه بین‌الملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبر جنبش انصارالله یمن تهاجم مشترک عربستان و آمریکا به یمن را بزرگترین نبرد در صحنه بین‌الملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از شبکه المسیره یمن، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» شامگاه یکشنبه به مناسبت چهارمین سالروز آغاز تهاجم نظامی عربستان به یمن سخنرانی کرد.

او از همه کسانی که در مدت سه سال از تهاجم ائتلاف عربستان به یمن، مقاومت کرده و در این راه از جان و مال خود گذشتند، تقدیر و تشکر کرد و گفت که شهداء مایه مباهات و عزت هستند.

او گفت که به رغم همه شرایط سخت در طول سه سال گذشته، مردم یمن همچنان به موضع تاریخی خود در مقابله با متجاوزان پایبند هستند.

رهبر جنبش انصارالله به دست داشتن آمریکا در این تهاجم اشاره کرد و گفت اگر آمریکا نبود، عربستان هرگز به خود جرأت نمی‌داد به یمن حمله کند.

وی تهاجم به یمن را در راستای استعمارگری آمریکا دانست و افزود: «همان گونه که همیشه گفتیم رژیم‌های سعودی و اماراتی بازیچه آمریکا هستند».

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه ایفای نقش اطلاعاتی، لوجستیکی، برنامه‌ریزی و نظارت جزء ارکان اصلی هر نبردی است، اظهار داشت که آمریکا در تهاجم علیه یمن این نقش‌ها را ایفا کرده و عربستان هم حمایت مالی کرده است.

وی افزود: «بارزترین نقش در اداره جنگ علیه یمن از آن آمریکایی‌هاست و وظیفه عربستان فقط پول خرج کردن است».

رهبر جنبش انصارالله یمن علت تهاجم ائتلاف آمریکا و عربستان به یمن را موقعیت جغرافیایی متمایز این کشور دانست.

بدرالدین الحوثی گفت: «زخم‌هایی که مردم یمن در این چند سال داشته‌اند، مانع از آن نمی‌شود که مردم فلسطین را فراموش کنند؛ بلکه به آن‌ها می‌گویند “ما در کنارتان هستیم”».

وی پایبندی مردم یمن به آرمان امت اسلامی را دلیل دیگر تهاجم قدرت‌های استعماری به این کشور دانست.

رهبر انصارالله گفت: «احمقانه است که گفته شود این تهاجم به یمن به دلیل حمایت از منصور هادی [رئیس جمهور فراری یمن] و حزب الاصلاح و برخی از اقلیت‌های یمنی در جنوب بوده است.

عبدالملک الحوثی به قراردادهای میلیاردی آمریکا و عربستان اشاره کرد و گفت که «حقیقتا ترامپ این گاو شیرده سعودی را بهتر از هرکس دیگری توانست بدوشد. آمریکایی‌ها در نام گذاری عربستان به گاو شیرده دقیق عمل کرده‌اند».

رهبر انصارالله یمن به اوضاع نابسامان استان‌های جنوبی یمن اشاره کرد و گفت که واقعیت مناطق تحت اشغال نیروهای متجاوز نشان می دهد که آن ها هدفی جز اشغال و دست درازی به منابع و خاک یمن ندارند.

وی اظهار داشت که اینکه عربستان و امارات در «معامله قرن» دست دارند و علیه فلسطین توطئه می‌کنند، کاملا آشکار است.

انتهای پیام/.

 


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هفده =