بیشترین ترددهای جاده‌ای کشور در نوروز متعلق به خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس آمارها فرماندهی پلیس راهور، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیشترین ترددهای جاده‌ای کشور مربوط به محورهای این استان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جریان حضور در قرارگاه فرماندهی پلیس راه استان اظهار داشت: بر اساس آمارها فرماندهی پلیس راهور، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیشترین ترددهای جاده‌ای کشور مربوط به محورهای خراسان رضوی است.

وی افزود: با این وجود آمار تصادفات منجر به فوت در استان کاهش محسوسی نسبت به سال قبل در این زمان دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه موج دوم مسافرت‌های نوروزی از امروز آغاز شده است، گفت: با اقدامات خوبی که در بخش‌های مختلف حمل و نقلی و تسهیل سفر به مشهدالرضا(ع) انجام شده است، شاهد رشد هفت درصدی آمار مسافران و زائران ورودی به مشهد هستیم.

رشیدیان ادامه داد: در این میان در حوزه جاده‌ای پیش از شروع سفرهای نوروزی تلاش شد وضعیت محورها از شرایط نسبتا مناسبی برای سفرهای نوروزی برخوردار شود و در این راستا با تامین ۲۰ هزار تن قیر محورهای دچار مشکل و میز پارکینگ‌ها و مجتمع‌های خدمات بین راهی بهسازی شد و از نظر امکانات ارتقا یافتند. 

وی اضافه کرد: استقرار پر تعداد و گسترده نیروهای امدادی، پلیس راه و نیروی انتظامی و تلاش بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداران برای ارائه خدمات مناسب به زائران خود موجب بهبود سطح خدمات در طول مسیرهای استان شده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پلیس راهور اقدامات نوآورانه‌ای برای ارتقا ایمنی در سطح شهرها انجام داد که علی رغم افزایش سفرها به ویژه خودروهای شخصی شاهد کاهش بیش از ۲۰ درصدی تصادفات به‌ویژه تصادفات فوتی در استان هستیم.

رشیدیان گفت: بر اساس آمار فرماندهی پلیس راهور استان در نیمه اول سفرهای نوروزی خراسان رضوی رتبه نخست ترددها را در سطح کشور به خود اختصاص داده است که این حجم تردد و کاهش تلفات سوانح رانندگی نشان‌دهنده آن است که خادمان مردم امکانات خوبی برای سفرهای نوروزی مردم در این ایام در سطح استان  فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/ج/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =