نرخ بیمه نامه شخص ثالث افزایش نداشته است/ رشد ۱۰درصدی ناشی از افزایش دیه است

دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌ شخص ثالث سندیکای بیمه گران گفت: نرخ بیمه نامه شخص ثالث در سال ۹۷ افزایش نداشته و رشد ۱۰ درصدی حق بیمه ناشی از افزایش ۱۰ درصدی سرمایه بیمه نامه‌های شخص ثالث است.

علی اصغر عنایت که سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس از مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر عدم افزایش نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث در سال ۹۷ خبر داده بود، در خصوص دلیل رشد ۱۰ درصدی حق بیمه اظهار داشت: طبق مصوبه، نرخ بیمه نامه شخص ثالث افزایشی نداشته است، اما رشد ۱۰ درصدی حق بیمه ناشی از افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه و سرمایه بیمه نامه است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سهم صندوق خسارات بدنی از ۵ به ۸ درصد افزایش یافته و باید لااقل ۱۰ درصد سود برای شرکت‌های بیمه از محل افزایش نرخ بیمه نامه در نظر گرفته می‌شد، افزود: این موارد امسال برای شرکت های بیمه لحاظ نشد و شرکت‌های بیمه کماکان در رشته شخص ثالث در زیان به سر می برند.

عنایت در عین حال تاکید کرد: رشد ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث ناشی از افزایش نرخ دیه از ۲۸۰ به ۳۰۸ میلیون تومان است. در واقع این جزو محاسبات فنی صنعت بیمه است که بر اساس آن سرمایه مالی بیمه نامه به اضافه سرمایه جانی شده و ضربدر نرخ بیمه‌نامه می‌شود.

وی این رشد را به دلیل افزایش سرمایه بیمه‌نامه‌ها اجتناب ناپذیر دانست و افزود: بیمه مرکزی در چند سال گذشته نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث را افزایش نداده است.

عنایت همچنین تاکید کرد طبق قانون جدید شخص ثالث رانندگان دیگر موظف به خرید الحاقیه همزمان با افزایش نرخ دیه نیستند.

انتهای پیام/م

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =