دشمن می‌خواهد موشک نداشته باشیم تا ما را بزند/ اسرائیل از این می‌ترسد که ایران با درایت رهبری در منطقه فعّال است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چرا دشمنان گفتند با شما صحبت می‌کنیم به شرط اینکه موشک نداشته باشید؟ تا آنها بتوانند ما را بزنند. اسرائیل می‌خواست پشت مرز ما بیاید اما با درایت رهبر انقلاب ایران در منطقه فعال است و اسرائیل از این می‌ترسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: به نظر من شاید بتوان گفت هیچ کس ارزش و اهمیت ۱۵ خرداد سال ۴۲ را مثل امام درک نکرد. اینکه امام فرمودند روز ۱۵ خرداد یوم الله گفته شود دالّ بر این است که اهمیت آن روز و نقش آفرینی مردان آن روز در رابطه با پیروزی انقلاب را امام به زیبایی درک کردند.

وی یادآور شد: در سخنرانی آتشین روز عاشورا امام در فیضیه خطاب به شاهی که تحت حمایت استعمار جهانی دارای ارتش تا دندان مسلّح است می گوید کاری نکن بدهم ملت از کشور بیرونت کنند؛ آن سخنرانی باعث شد دو روز بعد امام را دستگیر کنند. حاج آقا مصطفی خبر دستگیری پدرش را در قم اعلام می کند. مردم در قم، تهران، ورامین، پیشوا و شهرهای دیگر حرکت می کنند؛ که مردم پیشوا را وقتی به پل باقرآباد می رسند را به خاک و خون می کشند.

ناطق نوری افزود: شب سوم شهادت ابا عبدالله(ع) دسته طیب(حاج رضایی) حرکت می‌کند و از میدان قیام امروز به سمت میدان بازار می‌آیند. جلوی بازار جمعی را به خاک و خون می‌کشند و جمعی را دستگیر می‌کنند. شهید طیب حاج رضایی، حاج اسماعیل رضایی و جمعی از کاسبان تره بار تهران را دستگیر می‌کنند. من سال ۴۶ در زندان قصر با جمعی از افرادی که ۱۵ خرداد دستگیر شده بودند هم زندانی بودم. این افراد شجاع را چنان شکنجه می‌کردند که غرق خون بودند اما به نظر من شهدای ۱۵ خرداد مظلوم هستند و در تاریخ ناشناخته مانده اند.

وی ادامه داد: دستگیر کنندگان به دنبال پرونده سازی علیه امام بودند و دنبال یک جمله بودند که طیب بگوید ما از امام پول گرفته ایم تا امام را محاکمه و شهید کنند و دیگر انقلابی شکل نمی گرفت. اما این مرد ایستاد و سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرد و سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرد و گفت به مرجع تقلید تهمت نمی‌زنم و شهیدش کردند. اگر آن مقاومت نبود انقلابی تحقق پیدا نمی‌کرد. امام آن را درک کرد و ۱۵ خرداد را یوم الله گفت.

ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: هیچ قوم، ملت و یا فردی بی‌جهت عزیز یا ذلیل نمی‌شود. خدایا تو صاحب حکومتی و به هر کس بخواهی عزت می‌دهی و از هرکس بخواهی می‌گیری. اما خداوند بی جهت کسی را عزیز یا ذلیل نمی‌کند. عامل عزت و ذلت خود مردم و حکومت ها هستند؛ خداوند پاداش دهنده است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: در آیات قرآن کریم داریم که هرکس مرهون چیزی است که به دست می‌آورد و گرو اعمال خودش است. برادران و خواهران، خدا با هیچ کس خویشاوندی ندارد و عقد اخوت نبسته است. خدا پاداش دهنده و مثل استادی است که نمره می‌دهد. کسی که قبول یا مردود می‌شود ما هستیم و کسی که نمره می‌دهد خدا است.

ناطق نوری با تأکید بر اینکه اصل و عامل عزّت و ذلّت ما هستیم و خدا پاداش دهنده است، افزود: خدا سرنوشت ملتی را عوض نمی‌کند مگر اینکه خودشان عوض شوند. بنابر این عزت ها و ذلت ها دست خودمان است.

وی با اشاره به خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه یک منحنی می‌کشد؛ قومی از بنی اسرائیل را بیان می‌کند و بعد بیان می‌کند که وقتی ذلیل بودند چه شد که عزیز شدند و بعد چه کردند که ذلیل شدند.

وی تأکید کرد: اگر ملتی مثل ما پیروز شدند دلیل داشت. ما ملتی بودیم که سلاطین ما عبد دولت های بزرگ بودند و این کشور روزی تکه تکه شده بود و سران کشور مثل غلام ایستاده بودند و استعمارگران هر بلایی سر کشور می آوردند. آن گاه امام آمد؛ رهبری الهی که جز به خدا فکر نمی‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هشتاد نود سال قبل مرحوم وزیری از امام می‌خواهد خاطره بنویسد و امام با آیه شریفه «‌‌قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَهٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی» ( سورۀ سبا، آیۀ ۴۶ : «ای رسول،بگو به امت،که من به یک سخن شما را پند می‌دهم؛ و آن سخن این است که شما خالص برای خدا، دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها، قیام کنید)، سخن خود را آغاز کرده و در بخشی از نامه می‌نویسد، «…در مرکز تشیع به امام‌‎ ‎‌صادق و امام غایب ـ روحی له الفداء ـ آن همه جسارتها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر‌‎ ‎‌نشد. امروز چه عذری در محکمۀ خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگی است که شماها‌‎ ‎‌را فرا گرفته؟» سپس می نویسد، «ای آقای محترم که این صفحات را جمع آوری نمودید و به نظر علمای بلاد‌‎ ‎‌و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند‌‎ ‎‌و همۀ آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا می گرفتید که اگر در یک گوشۀ‌‎ ‎‌مملکت به دین جسارتی می شد، همه یکدل و جهت از تمام کشور قیام می‌کردند»؛ و بعد خودش عمل می‌کند و برای خدا قیام می کند.

وی یادآور شد: مدتی بعد از دستگیری ۱۵ خرداد امام آزاد شد و در مسجد اعظم سخنرانی کرد و گفت اشتباه کردید مرا آزاد کردید. گمان می‌کنید من برای خدا فریاد نمی‌زنم؟ بعد فرمود وقتی آمدند من را بگیرند والله نترسیدم. آنها ترسیده بودند و من آنها را دلداری می‌دادم. اگر امام قیام می کند و به پیروزی می‌رساند برای خدا قیام کرده و خدا هم کمکش می‌کند و مردم ما هم مردانه ایستادند.

ناطق نوری افزود: به عنوان کسی که از اول قیام بوده‌ام، می‌توانم شهادت دهم که مردم ایران یک روز هم امام را تنها نگذاشتند و برای خدا ایستادند و خدا هم به ما عزّت داد. کشور ما زیر یوغ هیچ کس نیست و عصبانیت استکبار از همین است. کسی نمی‌تواند دیکته کند و خودمان تصمیم می‌گیریم.

وی ادامه داد: این عزت را به خاطر فداکاری ها، رشادت ها و ایثارهای کسانی داریم که هشت سال مردانه جنگیدند؛ هیچ چیز به ما نمی‌فروختند و به صدام همه چیز می‌دادند. همین غربی ها که امروز فریاد حقوق بشر سر می‌دهند به صدام همه چیز می‌دادند و حالا امروز طرفدار حقوق بشر هستند. این ملت مردانه ایستاد و خدا هم به آنها عزت داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید این عزّت تا زمانی هست که ید واحده باشید و اگر برای خدا با هم باشید خدا هم کمک می‌کند. ولی اگر این وحدت را بشکنید خدا هم سایه لطفش را بر می‌دارد. توجه کنید به خیر و شرّ امت قبل از شما و از آنچه انجام دادند و به ذلت کشیده شدند دوری کنید.

وی تأکید کرد: آن چیزی که مایه عزّت مردم شد و سبب شد دشمنان از سر راه کنده شوند را یاد بگیرید. دوری کنید از هر کاری که کمرتان را می‌شکند و وحدتتان را از بین می‌برد. علی(ع) می‌گوید آن چیزی که قدرت ما را از بین می‌برد کینه توزی نسبت به هم، خط بازی، باند بازی، قدرت طلبی، جناح بندی و تهمت زدن است. غرور و باند بازی آدم را کر و کور می‌کند؛ دل مردم را خالی می‌کنیم تا طرف را بکوبیم. وقتی همه به هم می‌گویند این دزد است و آن دزد است، مردم در مورد آنها به اجماع مرکّب می‌رسند.

ناطق نوری ادامه داد: حضرت می‌فرماید وقتی بنی اسرائیل به اینجا رسیدند خداوند لباس عزّت را از تنشان در آورد و نعمت های شیرین را از آنها گرفت و تاریخشان ماند که شما عبرت بگیرید.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان به فکر ضربه زدن قطعی ما هستند، افزود: در جنگ حتی کسی تانک به ما نمی‌داد و دشمن با موشک دور برد تهران، اصفهان، دزفول، اهواز و شهرهای دیگر را می‌کوبید و ما موشک نداشتیم. آیت الله هاشمی فرمانده جنگ و خطیب نماز جمعه بود و مردم شعار می‌داد «هاشمی هاشمی، موشک جواب موشک». این مرد هوشمند با لبخندی جواب می‌داد که امام هنوز دستور باز کردن در انبار موشک ها را نداده‌اند؛ در حالی که موشکی نداشتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس هیچ کشوری به ایران موشک و امکانات نظامی همچون تانک و… نمی‌داد، تأکید کرد: تجربه جنگ نشان داد باید متحد باشیم و خودمان (توان نظامی) داشته باشیم. جوانان غیرتمند ما در وزارت دفاع، سپاه و ارتش مردانه ایستادند و دانشمندان محقق و پژوهشگر ما کار کردند. امروز دشمن از این ترس دارد؛ چرا گفتند با شما صحبت می‌کنیم به شرط اینکه موشک نداشته باشید؟ تا آنها بتوانند ما را بزنند و نتوانیم از خودمان دفاع کنیم. اسرائیل می‌خواست پشت مرز ما بیاید اما با درایت رهبر انقلاب ایران در منطقه فعال است و اسرائیل از این می‌ترسد.

وی اظهار کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق وحدت کلمه عنایت فرماید. امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیاز دارد. علت اینکه در جنگ شکست نخوردیم وحدت بود. امروز هم به این وحدت نیاز داریم. هر حرکتی که دل مردم را خالی و ایجاد تفرقه کند ریختن آب به آسیاب دشمن است. امیدواریم ما قدر این وحدت را بدانیم.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =