سید حسن نصرالله: روز به روز بر اهمیت پاسداشت روز قدس افزوده می‌شود

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را در جمع هزاران نفر در جنوب لبنان آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در جمع هزاران نفر در روستای «مارون الراس» در دو کیلومتری مرز لبنان با فلسطین اشغالی، به مناسبت روز جهانی قدس از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی پرداخت.

او در ابتدای سخنرانی خود با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت که امام خمینی (ره) با ابتکار خود و نامیدن آخرین روز ماه مبارک رمضان «روز جهانی قدس» خواست که همه جهانیان در این مورد همبستگی کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، با بیان اینکه تمامی مردم دنیا با مسأله به حق فلسطین ابراز همبستگی می‌کنند، گفت که هر روز بر اهمیت این مناسبت و اهمیت مسأله قدس افزوده می‌شود و امت اسلامی باید این روز را گرامی بدارد.

وی در بیان دلیل لزوم بزرگداشت روز قدس گفت: اولا قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی جوهره اصلی این مبارزه است و دوما هر ساله قدس و مسأله فلسطین در معرض توطئه‌ها و اقدامات دشمن برای تسلط و پاکسازی قرار می‌گیرد که آخرین آن امسال و با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب و انتقال سفارت به بیت‌المقدس صورت گرفت.

نصرالله افزود: خطرناک‌ترین [توطئه دشمن] در سال جاری همان چیزی است که از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود و هدف آن فیصله دادن به مسأله فلسطین و تسلیم قدس و مقدسات آن به رژیم غاصب صهیونیستی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در چرایی برگزاری این مراسم در روستای «مارون الراس» گفت که این اقدام دو دلیل داشت: اولا به خاطر هم مرز بودن با فلسطین اشغالی و دوما اینکه «مارون الراس» نماد مقاومت و پایداری و شجاعت مجاهدان مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی در جنگ تموز است.

حسن نصرالله در ادامه گفت: هنگامی که به فلسطین و سرتاسر جهان می‌نگریم و به دها هزار نفری که در مسجدالاقصی به نماز ایستادند و به غزه که دهها هزار نفر با زبان روزه در راهپیمایی بازگشت شرکت کردند و همچنین هنگامی که به ۹۰۰ شهر در ایران و صنعاء و الحدیده و بغداد و پاکستان تا بحرین و سراسر جهان نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که علی رغم تلاش دشمنان جهانی و منطقه‌ای برای به حاشیه بردن این روز و تبلیغات دهها ساله علیه آن، اما با قدرت و زنده‌تر از گذشته روز جهانی قدس برگزار می‌شود و مسأله قدس زنده و حاضر در افکار و قلوب امت و در سراسر جهان وجود دارد

 

در حال تکمیل…

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 2 =