برنامه‌ای که فقط کالاهای ایرانی را معرفی می‌کند/ تبلیغ در ازای انجام کار خیر در «ماه نشان»

تهیه کننده برنامه «ماه نشان» گفت: امسال افرادی که می‌خواستند به برنامه «ماه نشان» بیایند، حتما باید خدماتی را به مردم ارائه می‌دادند و ما این فضا را ایجاد کردیم که به راحتی بتوانند کالایشان را در برنامه تبلیغ کنند به شرطی که از عایدی و درآمدشان کار خیر هم انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی «ماه نشان» در ایام ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی پیام ابراهیم‌پور و اجرای حسن سلطانی هر شب از شبکه افق سیما به روی آنتن رفت. 

این برنامه که موضوع و محور آن حمایت از کالای ایرانی بود، تلاش کرد فضا و قالب متفاوتی را تجربه کند. در همین زمینه «پیام ابراهیم پور» طراح و تهیه کننده برنامه «ماه نشان» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: در فضای مجازی از مخاطبین برنامه پرسیدیم که آیا شما دوست دارید که این برنامه ادامه پیدا کند؟ که بر اساس نظرهای آنان پیش خواهیم رفت اما خب باید تغییراتی را هم در ساختارش انجام دهیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که نگاه ما برای پخش این برنامه، شعار سال و ماه رمضان بود. امشب آخرین قسمت از «ماه نشان» و فردا شب گزیده‌ای از بهترین برنامه‌هایمان را پخش می‌کنیم. اما اینکه برنامه ادامه پیدا می‌کند یا نه به مخاطب بستگی دارد، اما به لحاظ سوژه کم نداریم.

این تهیه کننده همچنین افزود: تا به حال به برخی قصه‌ها به این شکل نگاه نکرده بودیم که به بهانه حمایت از کالای ایرانی افراد بسیاری به تلویزیون آمدند، اما هیچکس نگفته که اینها چه خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند. برای مثال طرف کاسبی می‌کند، رپورتاژ می‌دهد و … که اینها طبیعی است، اما کارهای خیری که می‌کنند در ماه نشان دیده شده که تعدادشان هم کم نیست. در کل هدف ما از تولید این برنامه حمایت از کالای ایرانی با رویکرد خدمات اجتماعی و کار خیر بود.

وی در ادامه با اشاره به مهمان‌های ویژه‌ای که به برنامه آمدند، گفت: از مهمان‌هایی که به این برنامه آمدند می‌توانم به چند مورد اشاره کنم. مدیر کارخانه اسنوا علاوه بر شغل اصلی خود راه اندازی مرکز سرطان شناسی آلاء را به عهده دارد، در خط تولید کارخانه شامپو بچه فیروز ۶۸۰ کارگر نابینا مشغول به کار هستند، مدیر کارخانه چرم مشهد در کنار کار خود یتیم خانه‌ای دارد و به بی بضاعت‌ها رسیدگی می‌کند.

مجری برنامه «شب‌های روشن» ادامه داد: در سال‌های قبل رویکردمان امور جهادی و اتفاق‌هایی بود که مردم برای مردم کار می‌کردند، اما امسال افرادی که می‌خواستند به برنامه بیایند، حتما باید خدماتی را به مردم ارائه می‌دادند. اگر اینها می‌خواستند به هر برنامه دیگری بروند متاسفانه با نگاه رسانه در تضاد بود چراکه باید پول آگهی بدهند و اسپانسر برنامه شوند، اما ما این فضا را ایجاد کردیم که به راحتی بتوانند کالایشان را تبلیغ کنند به شرطی که از عایدی و درآمدشان کار خیر هم انجام دهند.  

این تهیه کننده درباره انتخاب حسن سلطانی به عنوان مجری «ماه نشان» نیز گفت: مهمترین دلیل انتخاب آقای سلطانی این بود که او استاد ما است و ما مجری‌ها او را به عنوان بزرگتر خود قبول داریم و همچنین زمانیکه دیدیم برای برنامه سحرگاهی شبکه یک از او دعوت نکردند احساس کردیم قسمتشان حضور در این برنامه و همکاری ما با این عزیز است. از طرفی هم این برنامه‌ها برنامه‌های فرمایشی است و نگاه مخاطب هم همین را باور کرده و خیلی کار دلی نیست. به همین خاطر از چهره آقای سلطانی وام گرفتیم تا مردم کار دلی ما را باور کنند.

همچنین «حسن سلطانی» نیز در گفـت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان بود و بعد ازینکه من سحر را نرفتم خیلی مایل نبودم جای دیگری برنامه داشته باشم اما دوستان گفتند که با کسانی که در بحث تولید داخلی زحمت می کشند و کار می کنند و ضمنا همزمان با تولید کار خیر هم می کنند، گفتگو کنیم و با این روش از آنها حمایت کنیم، دوستان محبت کردند و چند باری گفتند و من هم دیدم اینجا کمکی به دوستان کنیم.

وی ادامه داد: هفته ای ۴ شب از سه شنبه تا جمعه ساعت ده شب شبکه افق هستم، به نظرم برنامه بدی هم نشده اما من در ماه رمضان معمولا برنامه های صرف رمضانی رفتم حالا این هم تجربه ای است برای امسال ولی سحرهای ماه مبارک رمضان تجربه ما و خاطره های ما چیز دیگری است که امسال توفیق شامل حال همکارانم شده و امیدوارم آنطور که شایسته و بایسته است انجام وظیفه کنند چون رمضان ماه مهمانی خداست و من همه افتخارم این بود که خدمتگزار ماه رمضان می شدم و همین که این مُهر به پیشانی من می خورد به خودم می بالیدم. هر شب که سحر می رفتم آنگونه می رفتم که گویی این آخرین شبی است که توفیق حضور دارم و سعی می کردم از همه لحظه هایی که در آن هست به بهترین وجه استفاده کنم و در این هفت سال هیچگاه نشد که بگویم خسته شدم، هیچ گاه نشد بگویم سال بعد نمی آیم، هیچ گاه نپرسیدم چقدر به  من می دهید، هنوز در امسال ماه رمضان پارسال را با من تسویه نکردند، حتی دستمزدم هرسال کمتر از سال قبل شد و هیچ گاه معترض نشدم چون معتقد بودم کار رمضان کار رمضانی است و صاحب رمضان یکی دیگر است، اینها ظاهر قصه است و آن بخشی که به من مربوط می‌شد و بایستی انجام وظیفه می‌کردم.

وی تاکید کرد: از سر بندگی و دلدادگی این کار را انجام دادم و می دانم خداوند رحمان و رحیم هیچ کدام این لحظات را فراموش نخواهد کرد و همه را به پای ما خواهد نوشت. ما لطف خدا را که دراین دنیا بسیار دیده ایم چه در آخرت که محتاج تریم خواهیم دید آن روزی که از دست هیچ کس کاری برای ما برنمی آید آن کارهایی که در جهت خدا و در جهت قرآن انجام دادیم و امیدوارم از اخلاص و عشق و ارادت خالی نباشد و دستی از ما بگیرد چرا که معتقدم در زندگی آنی می ماند که در جهت کسب رضایت خداوند بوده است.

انتهای پیام/

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =