آغاز عملیات ارتش سوریه در ریف شرقی «درعا» از ۳ محور+نقشه

ارتش سوریه امروز از محورهای روستای «البستان»، پدافند هوایی «حران» و «صما الهنیدات» عملیات خود علیه تروریستها در شرق درعا را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع میدانی اعلام کردند که ارتش سوریه امروز جمعه عملیات خود را در استان درعا واقع در جنوب این کشور آغاز کرده است.

این منابع به پایگاه خبری «مراسلون» اعلام کردند که یگانهای ارتش سوریه حملات مقدماتی به مواضع گروههای تروریستی در ریف شرقی درعا را آغاز کرده و برای شکستن خطوط دفاعی اولیه تروریستها از موشک‌انداز و توپخانه استفاده می‌کنند.

جنگنده‌های سوری نیز در حملات خود به مواضع تروریستها، از بمبهای «فاب» در شهرکهای «بصر الحریر، الملیحه الشرقیه و الملیحه الغربیه» استفاده می‌کنند؛ بمبهایی که شدت تخریب بسیار بالایی دارد.


اندازه بزرگتر

نیروهای ارتش سوریه نیز بصر الحریر و «اللجاه» را محاصره کرده اند تا بتوانند این شهرک را از روستاها و شهرکهای جنوبی آن جدا کنند و در نتیجه تروریستها مجبور به تسلیم شوند.

ارتش سوریه اخیرا یک کاروان بزرگ متشکیل از تانک، توپخانه و موشک‌انداز وارد جبهه‌های درعا کرده که شامل بیش از ۱۰۰ تانک و موشک‌انداز است.

پایگاه خبری معارض «عنب» هم گزارش داد که ارتش سوریه در تلاش است از ۳ محور به سمت مناطق تحت تسلط تروریستها در ریف شرقی درعا پیشروی کند.

«راکان الخضیر» سرکرده گروه تروریستی «جیش أحرار العشائر» اعلام کرد که ارتش سوریه از محورهای روستای «البستان»، پدافند هوایی «حران» و «صما الهنیدات» پیشروی کند.

تلویزیون سوریه هم روز گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور توانسته است راههای امدارسانی گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه اللجاه را قطع کند.

در همین راستا، منابع خبری معارض اعلام کردند که این روزها سلاحهای زیادی به دست تروریستهای حاضر در جنوب سوریه رسیده است.

یک منبع نظامی معارض حاضر در جنوب سوریه با اعلام اینکه گروههای تروریستی از مرزهای اردن این سلاحها را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت که ارتش سوریه به زودی به آنان حمله خواهد کرد.

«ایاد برکات» که از سرکرده های معارض حاضر در جنوب سوریه است هم گفت که این تروریستها سلاحهایی مانند موشک تاو پیشرفته دریافت کرده‌اند که بُردش به ۸ کیلومتر می‌رسد.

در استان درعا، منطقه «تل الحاره» از اهمیت راهبردی بسیاری برخوردار است؛ زیرا که آزادسازی آن، به منزله سقوط دهها روستا و شهرک تحت اشغال تروریستهاست. کما اینکه این ارتفاعات، منطقه نصب رادار ارتش سوریه بوده است.

تل الحاره ۲۰ کیلومتر با ارتفاعات «جولان» اشغالی فاصله دارد و نقطه‌ای بود که به محض از زمین برخاستن جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی، قابلیت رصد این جنگنده‌ها وجود داشت.

گذرگاه مرزی «نصیب» در مرز با اردن دومین هدف مهم عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور است؛ زیرا گذرگاه اقتصادی مهمی برای حکومت سوریه با اردن است.

پیشتر، مذاکراتی صورت گرفته بود که این گذرگاه به دولت سوریه تحویل داده شود، ولی به خاطر عدم پذیرش این مسئله از سوی تروریستها، همه این مذاکرات به شکست منهتی شد.

نبرد کنونی در درعا تا مرزهای سوریه با جولان اشغالی در قنیطره امتداد خواهد داشت و به مرزهای این کشور با اردن در اطراف «سویداء» خواهد رسید. لذا سومین هدف این عملیات، تسلط کامل بر مرزهای جنوبی سوریه خواهد بود.

انتهای پیام/م

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =