زنگنه: بعید است خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا معاف شوند

وزیر نفت می‌گوید احتمال معاف شدن خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا، از تصور خارج است و جمهوری اسلامی برای ادامه فروش نفت و حفظ سقف تولید خود، راهکارهایی دارد که آنها را برای آمریکایی‌ها فاش نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بیژن زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست اعضای اوپک به وین رفته، از غیرمحتمل بودن صدور معافیت موردی از تحریم‌های آمریکا برای خریداران نفت ایران خبر داد.

این اظهارنظر در حالی رسانه‌ای می‌شود، که زنگنه دیشب به نشانه اعتراض به تصمیم اعضای اوپک برای افزایش سقف تولید – که کاهش قیمت نفت را در پی دارد – نشست وزرای نفت اوپک را ترک کرده بود.

امروز هم رویترز خبر داده بود که دولت آمریکا از ژاپن خواسته که خرید نفت از ایران را به صورت کامل متوقف کند؛ در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و در اوج تحریم‌های نفتی سال ۱۳۹۱، وزارت خزانه‌داری آمریکا طرحی را برای کاهش ۲۰ درصدی خرید نفت ایران در هر ۶ ماه ارائه کرده بود. آن طرح باعث شد فروش نفت ایران به ۱ میلیون بشکه در روز برسد.

ترامپ ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد و با توجه به موعد ۱۸۰ روزه‌ای ارائه شده، تحریم‌های نفتی ایران از ۱۳ آبان آغاز می‌شود.

بیژن زنگنه امروز با سرویس تلویزیونی بلومبرگ مصاحبه کرده و گفته: «فکر نمی‌کنم که آنها (خریداران نفت ایران) بتوانند از ایالات متحده معافیت بگیرند. ما می‌خواهیم راه دیگری پیدا کنیم.»

منظور وزیر نفت ایران از جمله دوم، تلاش ایران برای ادامه فروش نفت بدون درگیر شدن با تحریم‌های دولت ترامپ است. هند که یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است گفته که با شروع اعمال تحریم‌های آمریکا، دیگر توان پرداخت دلارهای نفتی ایران را نخواهد داشت.

در حال تکمیل …

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =