تغییر سیستم و تغییر ترکیب ایران مقابل پرتغال/ تردید کی روش در انتخاب چهارمین هافبک!

تیم ملی فوتبال ایران در بازی با پرتغال احتمالا با ترکیب و سیستمی متفاوت نسبت به بازی با اسپانیا به میدان خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از روسیه، تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی مقابل مراکش و اسپانیا با سیستم های متفاوتی مقابل حریفان قرار گرفت.

در بازی با مراکش ایران به دنبال برد بود کی‌روش تیم ملی را با سیستم ۴-۱-۴-۱ به میدان فرستاد. در این سیستم امید ابراهیمی تنها هافبک دفاعی تیم بود که جانشین سعید عزت اللهی محروم بازی کرد. در خط حمله نیز سردار آزمون تنها مهاجم تیم ملی بود. در خط هافبک هم جهانبخش، شجاعی، امیری و انصاری فرد بازی کردند. 

در دیدار با اسپانیا که تیم ملی ابتدا به دنبال گل نخوردن و  مساوی گرفتن بود، کی روش  تیم ملی را با سیستم ۴-۲-۳-۱ به میدان فرستاد در واقع در این بازی امید ابراهیمی و سعید عزت الهی دو هافبک دفاعی تیم ایران بودند تا سیستم دفاعی تیم ملی ایران تقویت شود. انصاری فرد، امیری و طارمی هم ۳ بازیکن خط جلو را تشکیل می دادند و سردار آزمون هم مهاجم هدف بود.

اکنون مقابل پرتغال قهرمان اروپا، تیم ملی ایران بازهم به برد نیاز دارد هرچند از نظر کیفیت  و قیمت بازیکنان دو تیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند اما تیم ملی بدون داشتن ابر ستاره یک تیم کامل و منسجم است که بازیکنانش فداکارانه بازی می‌کنند. ضمن اینکه کارلوس کی‌روش تیم ملی پرتغال و سرمربی این تیم را بخوبی می شناسد و احتمال دارد دوباره تیم ملی با روش ۴-۱-۴-۱ به میدان بفرستد اما بازهم ممکن است در خط هافبک و حتی خط حمله تیم ملی تغییراتی در تیم ایران شاهد باشیم.

وحید امیری، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد اگر مشکل پزشکی نداشته باشند به احتمال فراوان در این بازی در ترکیب ثابت قرار می‌گیرند و تردید کی روش برای انتخاب شجاعی، دژاگه و جهانبخش خواهد بود. 

سردار آزمون  هم با وجود فشار روانی که روی او قرار گرفته احتمالا مهاجم اول ایران خواهد بود. 

در خط دفاع بازهم شاهد ترکیب پورعلی گنجی، مجید حسینی، رامین رضائیان، احسان حاج صفی( در صورت مصدومیت میلاد محمدی) خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهارده =