درخواست هوادار گریان مسی و سرنگونی تیته تا حرکت جنجالی داور علیه نیمار و شادی سیاسی سوئیسی‌ها+تصاویر

روز نهم پیکارهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شرایطی به پایان رسید که اتفاقات و حواشی جالب و جنجالی در دیدارهای برگزار شده، رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، روز نهم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با دیدارهایی در گروه‌های D و E پیگیری شد.

در گروه D، نیجریه در دیدار مقابل ایسلند برد ارزشمند دو بر صفر را بدست آورد تا آرژانتینی‌ها با وجود قعرنشینی در این گروه امیدوار به ادامه حضور و بقا در جام جهانی شوند.

در گروه E هم دو بازی پیگیری شد، ابتدا برزیل با نتیجه دو بر صفر کاستاریکا را به سختی و در واپسین دقایق مغلوب کرد. نیمار در دقیقه ۷+۹۰ یکی از دیرترین گل‌های تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند و پس از آاولین گل خود در جام جهانی ۲۰۱۸ گریست تا با چشمانی اشک‌بار این بازی را ترک کند.

در این گروه سوئیس هم در شرایطی که مقابل صربستان مغلوب شده بود به برد ارزشمند دو بر یک، باز هم در دقایق پایانی دست یافت.

بازی‌های این روز حواشی و اتفاقات جالبی به همراه داشت که بخش‌هایی از این اتفاقات را در زیر ببینید.

*وقتی داور فریب نیمار را نخورد

در دقیقه ۸۰ بازی برزیل و کاستاریکا و در شرایطی که بازی با تساوی بدون گل در جریان بود یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه کاستاریکا رخ داد که داور خطای بازیکن کاستاریکا بر روی نیمار را گرفت؛ اما در ادامه با اعتراض بازیکنان کاستاریکا، داور ترجیح داد از تکنولوژی VAR استفاده کند و پس از اینکه صحنه آهسته بازی را دید، تصمیمش مبنی بر اعلام پنالتی را برگرداند تا در ادامه نیمار لبخند تلخی به داور بزند.

*اعتراضات نیمار و حرکت جنجالی داور علیه ستاره برزیلی

نیمار در دیدار برزیل – کاستاریکا بارها توسط بازیکنان حریف متوقف شد و این موضوع اعتراضات این بازیکن را علیه داور و کمک‌داوران بازی به همراه داشت. این اعتراضات آنقدر زیاد بود که علاوه بر اینکه داور به این بازیکن کارت زرد نشان داد از او خواست تا نیمار دهانش را ببندد!

*شادی زاید الوصف تیته سرمربی برزیل و سرنگون شدن روی زمین

تیته سرمربی برزیل پس از گلزنی فیلیپ کوتینیو در دقایق اضافه و برد برزیلی‌ها، آنقدر شادمان بود که پس از دویدن توسط شاگردانش هل داده شد و زمین خورد تا عملا برخی ستاره‌های برزیل قید شادی پس از گل را بزنند و به کمک سرمربی خود بشتابند!

*فیلم لحظه گلزنی برزیل و زمین خوردن تیته

 

 

*درخواست هوادار آرژانتینی از نیجریه‌ای‌ها با چشمانی اشک‌بار

در حین دیدار ایسلند و نیجریه، یک هوادار آرژانتین با چشمانی اشک‌بار از نیجریه‌ای‌ها درخواست پیروزی مقابل ایسلند را داشت. وی بر روی پرچم آرژانتین درخواست خود را خطاب به بازیکنان این تیم آفریقایی نوشته بود.

 

*شادمانی سیاسی ستاره‌های سوئیسی پس از فتح دروازه صرب‌ها!

گرانیت ژاکا و ژردان شقیری دو ستاره مهاجر سوئیسی‌ها موفق شدند در دیدار مقابل صربستان دو گل به ثمر برسانند و زمینه ساز پیروزی تیم‌شان شوند. این دو ستاره مهاجر آلبانیایی‌ تبار پیروزی خود را به مردم کوزوو تقدیم کردند که زمانی توسط صرب‌ها به خاک و خون کشیده شده بودند. آن‌ها با خوشحالی پس از گل خود و در حالی که با دستان خود علامت عقاب آلبانی که نماد مقاومت آن‌ها مقابل کشتار صرب‌ها بود را خطاب به صرب‌ها نشان دادند.

 

همچنین شقیری با کفش‌هایی به میدان رفت که پرچم دو کشور کوزوو و سوئیس بر روی آن حک شده بود. تصویر کفش‌های زننده گل پیروزی بخش سوئیس به صرب‌هایی که زمانی در جنگ با کوزوویی‌ها بودند، به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/آ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =