پخش نماز جمعه تاریخی آیت‌الله خامنه ای در «تاریخ شفاهی ایران»/ بازخوانی واقعه ۷ تیر در شبکه مستند

«تاریخ شفاهی ایران» از دوم تیر تا هفتم تیر با موضوع واقعه هفتم تیر ۱۳۶۰ و انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی که به شهادت ۷۵ نفر از اعضای این حزب منجر شد و سوء قصد نافرجام به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به روی آنتن می‌رود.

«مهدی مؤیدی»  تهیه‌کننده برنامه «تاریخ شفاهی ایران» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: دستهای نفاق، برآمده از کفر در سال‌های دهه ۶۰، دهه‌ای که از سوی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌عنوان دهه مظلوم نامیده شد هزینه‌ها و ضربه‌های سنگینی را بر پیکره انقلاب اسلامی ایران فرود آورد، ضربه‌هایی که هر یک به‌تنهایی می‌توانست موجودیت یک حکومت را به فروپاشی سوق دهد اما اراده خداوند با زعامت هوشمندانه امام خمینی (ره) و مجاهدت‌های همه ملت ایران سبب شد تا این انقلاب پابرجا باقی بماند و آن ضربه‌ها که به شهادت بسیاری از بزرگان انقلاب انجامید خود باعث قوام و دمیدن روحی تازه در کالبد انقلاب شود.

وی افزود: «برنامه تاریخ شفاهی ایران» به مناسبت نزدیک شدن به ایام سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر ۱۳۶۰ و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و اعضای حزب جمهوری اسلامی و همچنین سالگرد سو قصد نافرجام به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مسجد ابوذر تهران توسط منافقین کوردل برنامه‌های ویژه‌ای را در هفته جاری یعنی از دوم تیر تا هفتم تیر تدارک دیده است.

این تهیه‌کننده افزود: این برنامه در روزهای شنبه و یکشنبه ۲ و ۳ تیرماه، سخنرانی حضرت آیت‌الله امامی کاشانی در مدرسه عالی شهید مطهری در تیرماه سال ۱۳۶۰ به مناسبت هفتمین شب شهادت شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی را روی آنتن خواهد برد.

وی ادامه داد:  در روز دوشنبه ۴ تیر نیز سخنرانی حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بزرگداشت شهیدان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تیرماه ۱۳۶۰ نیز در برنامه تاریخ شفاهی پخش خواهد شد،در ادامه، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ تیرماه خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در روز ۵ تیرماه ۱۳۶۰ یعنی درست یک روز پیش از سو قصد نافرجام به جان ایشان توسط منافقین به روی آنتن خواهد رفت.

 مؤیدی تصریح کرد: در این خطبه‌های باشکوه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن نصیحت سران گروه‌های به‌اصطلاح مجاهدین که با شعارهای عوام فریبانه سعی در انحراف فکری جوانان در آن روزها را داشته‌اند به آن‌ها هشدار می‌دهد که با اجازه ملت در مقابل چه چیزی می‌خواهید بایستید؟ در مقابل خواسته ملت؟ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه می‌افزایند مگر این مجلس از دل همین مردم بیرون نیامده است؟ و مواضع قاطعانه و روشنگرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تمام میز خطابه‌ها و به‌ویژه به‌عنوان امام‌جمعه تهران ،در جایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه به‌شدت عرصه را برای گروهک تروریستی به‌اصطلاح مجاهدین خلق به تنگ نموده است و ازاین‌رو درست یک روز بعد از خطبه‌های مقتدرانه و روشنگرانه، روز ۶ تیر ۱۳۶۰ در اقدامی سخیف و ناجوانمردانه زمانی که ایشان در مسجد ابوذر تهران مشغول ایراد بیانات خود بودند توسط یک بمب کار گذاشته‌شده در دستگاه ضبط‌صوت مورد سو قصد قرار گرفتند اما ازآنجاکه اراده الهی بر این بود که ایشان ذخیره هدایت برای روزهای سخت حیات حکومت جمهوری باشند، پس از مدتی بستری شدن در بیمارستان باز به آغوش ملت بازگشتند.

این تهیه‌کننده گفت: در روز ۵ شنبه نیز مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی ۷ تیر در دانشگاه تهران در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۶۰ که با مداحی حاج صادق آهنگران در روزهای جوانی و سخنرانی مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور شهید رجایی  همراه است،  پخش خواهد شد.

مؤیدی افزود: در این تصاویر اوج شور و احساسات مردم و غم و سوگ آنان در از دست دادن بهترین و دلاورترین یاران امام خمینی (ره) به‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی به طرز شگفت‌انگیزی به چشم می‌خورد و شهید محمدعلی رجایی، شخصی که خود درزمانی کمتر از دو ماه بعد از این مراسم، به دست همین منافقین سفاک به شهادت می‌رسد نیز در این مراسم در رثای شهدای هفتم تیر می‌گرید.

انتهای پیام/ 

 

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =