افتتاح فاز اول زائر‌سرای بزرگ امام رضا(ع) طی هفته آینده

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از افتتاح فاز اول زائر‌سرای بزرگ امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس سیدمرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی در مراسم نماز جمعه امروز مشهد از شناسایی و تشرف زائر اولی‌ها به زیارت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی که در دوره جدید تولیت آستان قدس شکل گرفته یکی از مأموریت‌هایش تشرف زائر اولی‌ها به مشهد است و این نهاد با کمک بسیج و دیگر نهاد‌های انقلابی به شناسایی و اعزام کسانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند می‌پردازد.

وی ادامه داد: طی فعالیت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس و تا پیش از ماه مبارک رمضان بیش از ۷۰۰ هزر نفر از هموطنانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند راهی مشهد شدند. البته تشرف این افراد شامل تمام هزینه‌های سفر است و شامل ایاب و ذهاب، اسکان و تغذیه است و در واقع خدمت به زائران از مبدأ انجام می‌شود.

بختیاری با اشاره به تکمیل پروژه عظیم زائر شهر گفت: فاز اول این پروژه با ۷۰۰ سوئیت و ظرفیت اسکان ۴ هزار سال ۱۳۹۶ زائر افتتاح شد که فعلاً برای استفاده زائر اولی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین فاز دوم آن هم‌اکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته و با اتمام همه فاز‌های آن این پروژه عظیم پذیرای ۲۰ هزار زائر امام هشتم(ع) خواهد بود. همچنین شهرداری مشهد هم قول احداث متروی زائر‌شهر به حرم را داده که در صورت تحقق تردد زائران هم به خوبی میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: زمین این پروژه عظیم بیش از ۵۰۰ سال پیش طی وقف‌نامه‌ای برای اسکان زائرام امام رضا(ع) وقف شده بود و امروز شاهد پویایی این وقف باارزش هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از افتتاح زائر‌سرای رضوی طی روز های آینده خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس در زمینه خدمت به زائران امام رضا(ع) ساخت زائر‌سرای بزرگ امام رضا(ع) است که در نزدیکی حرم امام رئوف احداث شده و ان شا الله فاز اول آن طی روز‌های آینده و ایام دهه کرامت افتتاح می‌شود.

بختیاری از گسترش مهمانسرای حرم امام رضا(ع) خبر داد و گفت: ظرفیت این مهیمانسرا با افزایشی که داشت به طبخ بیش از ۲۰ هزار غذا در روز رسیده و با راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی آستان که در بیرون حرم قرار دارد میزان طبخ غذای متبرک به روزانه بیش از ۵۰ هزار غذا خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =