پامپئو: هسته کارزار ما علیه ایران، اعمال تحریم‌های انرژی و بانکی خواهد بود/ مایل به گفت‌وگو با تهران هستیم

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه (اول مردادماه) یکی دیگر از سخنرانی‌های ضدایرانی خود را در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه (اول مردادماه) یکی دیگر از سخنرانی‌های ضدایرانی خود را در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان انجام داد. 

این سخنرانی در حالی انجام شد که خبرگزاری «رویترز» یک روز قبل‌تر از فعال شدن طرحی در دولت آمریکا خبر داد که هدف آن انتشار هدفمند اطلاعات تحریف‌شده درباره جمهوری اسلامی با هدف ایجاد ناآرامی در ایران است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این کارزار، قرار است با ارائه اطلاعاتی که «بعضا اغراق‌شده‌ هستند یا با آنچه پیشتر به صورت رسمی اعلام شده تناقض دارند»، از مسئولان جمهوری اسلامی تصویری تیره و سیاه ترسیم کند. 

تام کاتن، سناتور ضدایرانی قبل از سخنرانی پامپئو خطاب به حاضران گفت: «وقتی پامپئو با شما باشد، هیچ وقت تنها نمی‌مانید.»

کاتن مدعی شد او و پامپئو کسانی بوده‌اند که در کنگره آمریکا «توافقات جانبی» ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کشف کرده‌اند. کاتن گفت که کنگره از برنامه‌های پامپئو علیه ایران حمایت می‌کند. 

پامپئو مدعی شد امروز بسیاری ازآمریکایی‌ها در داخل ایران بازداشت یا مفقود شده‌اند و اضافه کرد دولت ترامپ سرسختانه تلاش می‌کند تا آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را به وطن برگرداند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد بعد از حصول توافق هسته‌ای افزایش درآمدهای نفتی ایران به «تروریست‌ها، دیکتاتورها و عناصر شبه‌نظامی» داده شده است. 

وی گفت: «تعهد داریم بیشترین فشار را علیه رژیم برای تولید پول و انتقال آن اعمال کنیم. هسته این کارزار را اعمال مجدد تحریم‌ها علیه بخش انرژی و بانکی ایران تشکیل می‌دهد. تمرکز ما روی کشورهایی است که نفت ایران را وارد می‌کنند تا واردات نفت را تا انجا که می‌توانیم به صفر نزدیک کنیم.»

پامپئو اضافه کرد: «ما از همه کشورها می‌خواهیم به کارزار فشار بپیوندند.»

پامپئو گفت دولت ترامپ از تمامی فرصت‌ها برای مطرح کردن «تخلفات حقوق بشری ایران» استفاده خواهد کرد.

وی گفت: «چهل سال است که مردم ایران از رهبرانشان شنیده‌اند که آمریکا شیطان بزرگ است. تصور نمی‌کنیم آنها دیگر علاقه‌ای به شنیدن اخبار جعلی داشته باشند.»

او سپس به تشریح برنامه دولت ترامپ برای راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران با پخش برنامه‌های تلویزیونی خبر داد. 

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: «همان‌طور که ترامپ گفته ما مایل به گفت‌وگو با رژیم ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما شاهد تغییرات ملموس، قابل اثبات و ادامه‌دار در سیاست‌های تهران باشیم.»

در حال تکمیل…

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =