«فساد سیستماتیک» در ایران دروغ است/ آمریکا در پی دیکتاتوری در مذاکره با ایران است

خطیب نماز عید سعید قربان تهران گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما«فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان هزینه جنگ احتمالی آمریکا با ایران را «هیولا» خواند و گفت:‌ آمریکا می‌داند در صورت جنگ با ایران، هزینه فقط شامل خودش نمی‌شود بلکه شامل هم‌پیمانش رژیم صهیونیستی هم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این خطبه‌ها با تأکید بر اینکه ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد،‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ها چه بلایی بر سر برجام آوردند؟‌ همه رؤسای جمهور آمریکا به‌دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند،‌ اما در این هدف ناکام شدند.

خاتمی با تصریح بر اینکه مک‌فارلین فراموش شدنی نیست،‌ گفت: آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌خواستند به ایران باج دهند، ولی این حسرت به دلشان ماند. 

وی ادامه داد: همین رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تا به حال هشت بار تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرده است، ولی به دروغ می‌گوید من به‌دنبال مذاکره با ایران نیستم. 

خطیب نماز عید سعید قربان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدند تا با ایران مذاکره کنید و مسایل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید. 

وی تصریح کرد:‌ آمریکا در پی مذاکره نیست،‌ بلکه در پی دیکتاتوری در مذاکره است و می‌گوید «شما ـ ایران ـ آن طرف میز و ما این سوی میز بنشینیم و ما هرچه گفتیم شما بپذیرید» ولی نظام اسلامی در برابر خواسته ایستاده، می‌ایستد و خواهد ایستاد. 

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به موضوع مبارزه با فساد وی نامه‌های امیر مومنان علی(ع) در این باره خطاب به حکمرانان مناطق گفت: مولا علی(ع) مبارزه با فساد را تقویت حکومت می‌داند، نه تضعیف آن، پس با فساد هرجا که هست باید مبارزه شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسیر مبارزه با فساد نباید حق پاک دستان ضایع شود، اظهار داشت: در قوای سه‌گانه مدیران پاک و «حلال‌خور» فراوانند و نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد،‌ چرا که نفس همین تعبیر، خودش فساد در عرصه جنگ روانی است.

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود، فساد است و فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است. 

ادامه دارد …

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هشت =