عملیات ادلب خطرهای امنیتی و انسان‌دوستانه برای ترکیه و اروپا به بار می‌آورد

رئیس جمهورترکیه می‌گوید که عملیات ارتش سوریه در ادلب خطرهای امنیتی و انسان دوستانه برای ترکیه، اروپا و دیگر کشورهای جهان در برخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در جدیدترین موضع خود درباره سوریه بعد از نشست تهران تاکید کرد که عملیات ارتش سوریه در ادلب می‌تواند منجر به خطرهای امنیتی و انسان‌دوستانه برای ترکیه، اروپا و بقیه جهان شود. 

اردوغان در یادداشتی که برای روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است اشاره کرد، جامعه بین المللی باید مسئولیت خود را درقبال ادلب برعهده بگیرد.

وی هشدار داد که کل جهان از تبعات این عملیات هزینه خواهد پرداخت. 

اردوغان در عین حال گفت که عملیات ضدتروریستی جامعی نیاز است تا تروریستها و دیگر عناصر تندرو در ادلب از بین بروند. 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: آمریکا که روی تسلیحات شیمیایی متمرکز است باید اولویت بندی دلبخواهانه خود در ارتباط با مرگ و میر در ادلب را رد کند. 

اردوغان به تازگی و در روز جمعه گذشته در نشست ۳ جانبه تهران با روسای جمهور ایران و روسیه درباره موضوع ادلب رایزنی کرده است. 

در این نشست حسن روحانی و ولادیمیر پوتین خواستار پاکسازی ترویستها از ادلب شدند اما اردوغان خواستار برقراری آتش بس در ادلب شده بود که از سوی رئیس جمهور روسیه مورد مخالفت قرار گرفت.

ادلب آخرین پایگاه تروریستهای سوریه است که به دنبال ساقط کردن حکومت بشار اسد بودند.

یکی از نگرانیهای ترکیه از شروع عملیات ادلب، گروههای مورد حمایت این کشور در ادلب است. نگرانی دوم دولت آنکارا هجوم احتمالی غیرنظامیان و پناهجویان از ادلب به سوی مرزهای ترکیه است.

انتهای پیام/م 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =