قوای نظامی و صنایع دفاعی موفق ما مرهون دفاع مقدس و حضور بسیجیان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: داشتن قوای نظامی و صنایع دفاعی موفق ما مرهون همان سال‌ها و حضور بسیجیانی است که سبب روحیه خودباوری ما شدند.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در آستانه هم دفاع مقدس و هم ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین هستیم که این ایام مصادف با شروع هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و تشییع شهدای گمنام،‌ افزود: این ایام یادآور این است آنچه که رمز پیرزوی ایثارگران و رزمندگان در دفاع مقدس بوده و سبب شد که بعد از ۸ سال جنگ به پیروزی برسیم همین روحیه جهادی ایثارگران و بسیجیان بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد:  یک طرف جنگ دشمنی بود که از طرف همه کشورهای دنیا و سلطه گر حمایت می‌شد اما نتوانستند به اهداف خود برسند.

فولادگر ادامه داد: اهداف دشمنان در جنگ فقط این نبود که یک وجب از خاک ما را بگیرند بلکه در درجه اول براندازی جمهوری اسلامی و هم به هم زدن صلح و امنیت در کشور را در نظر داشتند؛‌ اشغال نظامی و جداکردن بخشی از خاک ما هم هدف‌های بعدیشان بوده است،‌ اما نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی در ادامه عنوان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که در تاریخ ایران اتفاق افتاد و ذره‌ای از خاک ما از دست نرفت. همه اینها مرهون مسیری بود که شهدای ما با تاسی به نهضت اباعبدالله پیش بردند. نه تنها کشور خفظ شد و آنها به اهداف براندازی خود نرسیدند بلکه ما به یک روحیه خود باوری در کشور رسیدیم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد:این خودباوری به شکلی است که اکنون دشمنان ما بعد از دوران دفاع مقدس هر گاه می‌خواهند به گزینه نظامی فکر کنند با یادآوری دوره هشت ساله جنگ به این گزینه اولویت نمی‌دهند و می‌دانند که ملت ما ملتی نیست که از این طریق تسلیم شود.

«همین روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نتیجه دفاع مقدس بود و همینکه صنایع دفاعی ما در این دوره شکل گرفت خود کفا شدیم و تقویت شدیم،‌ بیانگر این مطلب است. داشتن قوای نظامی و صنایع دفاعی موفق ما مرهون همان سال‌ها و حضور بسیجیانی است که سبب روحیه خودباوری ما شدند. همه اینها آثار دفاع مقدس است.» 

وی ادامه داد: به هر حال مردم هم این دوران را به یاد دارند که البته باید به نسل جدید ما منتقل شود،‌ رویش‌های جدید انقلاب و جوانان ما هم این را باور دارند در مراسم تشییع شهدا هم بسیاری از شرکت کنندگان همین جوان‌ها بودند،‌ اما باید بیش از این کار شود و به نسل جدید این روحیه منتقل شود.

فولادگر گفت: آنهایی هم در دفاع مقدس که هستند  و یا بودند نسل اول و دوم انقلاب بودند باید خاطرات جنگ  روحیه جنگ و دفاع مقدس مردم و استقامت و ایستادگی را به نسل جدید منتق کنند؛ مسئولان هم باید با همان روحیه در مقابل مشکلات ایستاده،  تدبیر و فکر و چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه به هر حال کشور ما ۴۰ سال است که با انواع و اقسام توطئه‌ها دست و پنجه نرم کرده  است،‌افزود: حال این دوره جنگ اقتصادی هم از همان دوره‌ها است، باید صبور بود استقامت فکر و تدبیر برای حل مشکلات کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: مسئولان ما باید با برنامه ریزی دقیق و فکر بیشتر با توجه به جنگ اقتصادی دشمن با روش اقتصاد مقاومتی با کار تلاش و مدیریت جهادی کار کنند نه اینکه عادی کشور را اداره کند بلکه با مدیریت جهادی و پیش رو قرار دادن اقتصاد مقاومتی این دوره را هم با موفقیت طی کنیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: در این میان باید مشکلات مردم هم حل شود به ویژه مردمی که بیشترین مشکلات اقتصادی روی دوش آنها است همچنین فعلان اقتصادی را هم باید حمایت کرد تا از این مقطع عبور کنیم.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =