راهبرد امنیت مجازی آمریکا وارد فاز تهاجمی می‌شود

مشاور امنیت ملی آمریکا خبر داد که به دستور رئیس‌جمهور، راهبرد امنیت مجازی جدیدی برای این کشور تدوین شده و عملیات‌های سایبری وارد فاز تهاجمی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه دستور داد که بخش امنیت سایبری این کشور، وارد فاز تهاجمی شود.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ایالات متحده با اعلام این خبر، گفت ترامپ دستور داده که رویکرد امنیت فضای مجازی آمریکا تغییر کند و دستورالعمل‌های جدیدی به آژانس‌های فدرال برای نحوه محافظت از خود و اطلاعات محرمانه در برابر خطرات خارجی ارائه شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای به هکرها و گروه‌های مجازی خارجی هشدار داد که از این به بعد تحت استراتژی جدید امنیت مجازی آمریکا، تدابیر تهاجمی علیه آنها افزایش خواهد یافت.

بولتون در نشست خبری توضیح داد: «ما مجوز عملیات‌های تهاجمی در فضای مجازی را صادر کردیم که از طریق فرایند هماهنگی ذیل دستور جدید رئیس‌جمهور اجرا خواهند شد. اجرای این طرح به نفع امنیت ملی ما است، نه فقط به خاطر اینکه خواستار عملیات‌های تهاجمی مجازی بیشتری هستیم بلکه باعث ایجاد ساختار بازدارندگی می‌شود».

این در حالی است که پیشتر ترامپ فرمان اجرای تحریم علیه شرکت‌ها یا افراد خارجی مظنون به دخالت در انتخابات این کشور را امضا کرده بود. (جزئیات بیشتر)

یک مقام آمریکایی نیز به رویترز گفته بود تحریم‌ها می‌توانند علیه افراد یا شرکت‌هایی وضع شوند که به دلیل حملات سایبری یا اقدامات دیگر به دخالت در انتخابات آمریکا متهم می‌شوند. وی توضیح داد: «دولت مصمم است هنجارهای جدیدی در فضای سایبری ایجاد کند. این اولین گام برای تعیین مرز و اعلام علنی واکنش ما به رفتارهای بد است.»

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =