کیا و هیوندای باید ۲.۹ میلیون خودرو را در آمریکا فراخوان کنند

یک گروه فعال در زمینه ایمنی خودرو در آمریکا خواستار فراخوان ۲.۹ میلیون خودروی تولیدی هیوندای و کیا در سراسر آمریکا شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، یک گروه غیردولتی فعال در زمینه ایمنی خودرو در آمریکا اعلام کرد: کیا و هیوندای باید ۲.۹ میلیون خودروی خود در سراسر آمریکا را به دلیل وجود خطر آتش گرفتن به نمایندگی‌ها فرا بخوانند.

مرکز ایمنی خودروی آمریکا اعلام کرد: تاکنون ۲۰۰ شکایت به دلیل آتش گرفتن این خودروها و ۲۰۰ شکایت دیگر نیز به دلیل آب شدن سیم‌ها، بلند شدن دود از خودرو و همچنین آمدن بوی سوختگی به داخل خودرو از شهروندان آمریکایی دریافت کرده است. این شکایت‌ها شامل مدل‌های کیا سورنتو و اوپتیما و همچنین هیوندای سوناتا و سانتافه مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ می‌شود. 

در بیانیه این سازمان آمده است: شکایت‌های مردم همچنین شامل مدل کیا سول تولیدی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ نیز می‌شود.

در حال حاضر سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا در حال بررسی موضوع آتش گرفتن موتور خودروهای تولیدی این دو شرکت کره‌ای که در قالب طرح بررسی خاموش شدن موتور خودروهای هیوندای و کیا از سال ۲۰۱۷ آغاز شده، است.

جیسون لوین، مدیرعامل این مرکز می‌گوید: حجم آتش‌سوزی‌ها نشان‌دهنده طراحی و تولید ضعیف و همچنین خدمات تعمیرگاهی سطح پایین توسط این دو خودروساز است.

هیوندای اعلام کرده است که در حال بررسی علت آتش‌سوزی خودروهاست و یک سیستم برای نظارت و بررسی دلیل آتش‌سوزی‌ها فراهم کرده است.

کیا نیز می‌گوید از یک طرف ثالث برای بررسی علل آتش‌سوزی و ارائه گزارش نسبت به آنها کمک گرفته است.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =