تلاش پسر ارشد ترامپ برای ارتباط دادن «خاشقچی» به تروریسم

پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد روزنامه‌نگار منتقد سعودی که گمان‌ می‌رود توسط رژیم سعودی ترور شده باشد را به ارتباط با گروه‌های تروریستی متهم کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد جونیور ترامپ»، پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا اتهامات اثبات‌نشده برخی از کاربران حامی رژیم سعودی را که در تلاشند بین «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود  با گروه‌های تروریستی ارتباط ایجاد کنند، بازنشر کرد. 

روزنامه «دیلی‌بیست» نوشته برخی از حامیان محافظه‌کار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته تلاش کرده‌اند با متهم کردن خاشقچی به ارتباط با گروه‌های تروریستی، سهل‌انگاری ترامپ در محکوم کردن سعودی را توجیه کنند. 

بخش زیادی از تلاش‌های این گروه‌ها به طرح ادعاهایی درباره اینکه خاشقچی هواخواه گروه‌های تروریستی بوده اختصاص یافته‌اند. اساس این ادعاها را ارتباطات خاشقچی با گروه اخوان‌المسلمین یا مصاحبه او با «اسامه بن لادن»، رهبر سابق گروه تروریستی القاعده تشکیل می‌دهد. 

جدیدترین حملات از این نوع به شهرت خاشقچی روز جمعه انجام شد که طی آن «پاتریک پول»، یکی از خبرنگاران رسانه محافظه‌کار «پی‌جی‌ مدیا» مقاله‌ای از خاشقچی در سال ۱۹۸۸ را منتشر کرد که حاوی عکسی از وی در کنار مجاهدین ضد شوری در افغانستان بود. 

خاشقچی یکی از معدود روزنامه‌نگارانی بود که بین دهه ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ با اسامه بن لادن مصاحبه کرد. «پول» ادعا کرده همین موضوع نشان‌دهنده حمایت او از بن‌لادن است. 

خبرنگار آمریکایی در یکی از توئیت‌های خود درباره مقاله خاشقچی که حاوی عکس او در کنار مجاهدین افغان است نوشت: «او [خاشقچی] روزنامه‌نگار دیپلماتی است که در کنار افراطی‌ها، آرپی‌جی به دست دارد.»

پسر ترامپ این توئیت پول را برای سه میلیون دنبال‌کننده‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر بازنشر کرد. 

◾️خاشقچی که بود؟

جمال خاشقجی، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۵۸ (۲۱ مهرماه ۱۳۳۷ شمسی) روزنامه‌نگار سعودی است که قبلاً سردبیر روزنامه «الوطن» و بعد از آن مدیر شبکه خبری «العرب» بود.  

شبکه خبری «العرب» که در بحرین مستقر بود به فاصله کوتاهی بعد از راه‌اندازی تعطیل شد. این اتفاق بعد از مصاحبه این شبکه خبری با یک سیاستمدار شیعه بحرینی رخ داد که صحبت‌هایی درباره لغو شهروندی ۷۲ تبعه بحرین مطرح کرده بود. 

خاشقجی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی منتشر کرد. 

وی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.

انتهای پیام/ 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 6 =