سرمقاله گاردین: قتل خاشقچی ماهیت دیکتاتوری مرتجع بن‌سلمان را نشان می‌دهد

روزنامه گاردین در سرمقاله روز شنبه خود نوشته قتل یک روزنامه‌نگار منتقد، ماهیت دیکتاتوری واپس‌گرای ولیعهد رژیم سعودی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه گاردین در سرمقاله روز شنبه خود به موضوع قتل احتمالی «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد حکومت آل‌سعود داخل کنسولگری عربستان در استانبول پرداخته و نوشته این قتل «ماهیت واقعی دیکتاتوری مرتجع محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) را نشان می‌دهد.»

گاردین در این یادداشت «محمد بن سلمان» و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه را «دشمنان آزادی بیان و رسانه‌های مستقل» خوانده و نوشته خشم عمومی از ناپدید شدن و قتل احتمالی خاشقچی دو نفر از «ظالم‌ترین» رهبران در منطقه خاورمیانه را رو در روی هم قرار داده است.

اردوغان که کشورش در پرونده‌هایی مانند سوریه و جنگ سرد عربستان با قطر اختلافاتی با رژیم آل‌سعود دارد در روزهای گذشته از ناپدید شدن خاشقچی انتقاد کرده و از ریاض خواسته زنده بودن او را اثبات کند.

گاردین درباره محمد بن سلمان نوشته است: «او تمایل دارد هر گونه اقدام برای ایجاد دموکراسی واقعی را چه در عربستان و چه در جهان عرب سرکوب کند. مصداق این موضوع را می‌توان در دخالت نظامی سعودی در بحرین مشاهده کرد.»

انتهای پیام/ 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =