تحریم‌های آمریکا بر روابط تهران و «اسلام‌آباد» تاثیر گذار نیست

جانشین اتاق بازرگانی پاکستان گفت: تحریم‌های آمریکا بر روابط تهران و «اسلام‌آباد» تاثیر گذار نیست، بنابراین نباید در این زمینه نگران بود.

«ظفر بختاوری» جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان و کارشناس اقتصادی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: دولت باید برای رهایی از مشکلات فعلی حجم تجارت با ایران را افزایش دهد.

وی افزود: سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان و پیام تبریک این کشور به مناسبت روی کار آمدن دولت حزب تحریک انصاف فرصت خوبی برای گسترش روابط دو جانبه بود که این روند باید ادامه داشته باشد.

بختاوری تأکید کرد: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط بازرگانی بین پاکستان و ایران وجود دارد که باید فعال شود.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا بر روابط تجاری پاکستان و ایران تاثیر گذار نیست، بنابراین نباید در این زمینه نگران بود.

جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان گفت: تبادل دانشجو بین دو کشور کمک زیادی به شناخت ظرفیت‌های مشترک برای گسترش تجارت می‌کند اگر چه اقداماتی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست.

وی افزود: دولت باید تسهیلات ویژه برای تبادل دانشجو با ایران به ویژه در رشته اقتصاد و بازرگانی در نظر بگیرد.

بختاوری تأکید کرد: تجارت آزاد، تسهیلات برای تهاتر بانکی، سفر سیاستمداران و کارشناسان اقتصادی به کشور مقابل از مواردی هستند که توجه به آن نقش بسزایی در گسترش روابط با ایران دارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی پاکستان به دنبال یافتن راه‌های گسترش و افزایش حجم تجارت با ایران است.

بختاوری تأکید کرد: دوستان ایرانی نیز باید تسهیلات ویژه برای بازرگانان پاکستانی در نظر بگیرند و به فکر توافق در زمینه تجارت آزاد باشند تا روابط دو کشور بیش از پیش گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =