تولدی نوزادی با یک دست در طبس/ فلسفه انجام سونوگرافی چیست؟

مشکل سونوگرافی و انحصاری بودن آن در طبس موضوعی است که بارها توسط اصحاب رسانه در طبس منتشر شده و کسی را در رفع این مشکل برنتابید!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مشکل سونوگرافی و انحصاری بودن آن در طبس موضوعی است که بارها توسط اصحاب رسانه در طبس منتشر شده و کسی را در رفع این مشکل برنتابید!

وجود یک سونوگراف آن هم در شهر بزرگی همانند طبس که بیماستانی بزرگ نیز دارد شاید یکی از هزاران دلیلی بود که خبرنگاران طبس خواستار اختصاص سونوگراف زن به شهر دارالمونین شده بودند.

اما اکنون متاسفانه دلیل دیگر هم به دلایل درخواست مکرر اصحاب رسانه اضافه شد که کمتر کسی گمان میبرد ممکن است سونوگراف هم تشخیصی مبنی بر معلولیت جنین نداشته باشد، درحالی که جنسیت فرزند را هم میتوانند مشخص کنند، چه رسد به نقص کامل یک عضو؛ آن هم دست!

چرا سونوگرافی جنین لازم است؟

انجام سونوگرافی در طی دوران بارداری به عنوان روشی برای بررسی سلامت جنین تعیین جنسیت جنین، تشخیص مشکلات کروموزومی مورد استفاده قرار می گیرد.

روز گذشته با خبر شدیم فرزند پسری در طبس متولد شده که فاقد دست چپ است.

هم صحبت شدیم با پدر و مادر این فرزند که امید داریم سخنان آنها بتواند راهگشایی برای رفع مشکلات احتمالی آیندگان باشد.

آقای ع .ک پدر فرزند تازه متولد شده در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما، سردبیر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی طبس و هودر می‌گوید: ما نه ماه چشم انتظاری کشیدیم تا خداوند فرزندی به ما دهد، علی رغم اینکه هیچ مشکلی راجع به فرزند قبلی نداشتیم و فرزندی صحیح و سالم خداوند به ما داده بود.

وی اظهار داشت: ما هیچگونه مشکل جسمی ، روحی و روانی نداشته ایم نه مشکل جسمی از من به عنوان پدر و نه همسرم به عنوان مادر وهمانطور که میدانیم در فرایند تولد فرزند ، تازمانی که مادر وضع حمل کند وفرزند متولد شود اقداماتی درمانی خاصی انجام شود که سونوگرافی یکی از آن موارد است ، تا نهایتا پدرو مادر اطمینان حاصل کنند که فرزندشان که پا به زندگی میگذارد صحیح و سالم است.

آقای ک ادامه میدهد: متاسفانه در طبس با وسعتی که دارد ومردمی مذهبی دارای یک سونوگراف است که نهایتا مشکلی را برای بنده و خانواده‌ام بوجود آورده است که میتواند برای دیگران نیز تکرار شود.

وی مدعی شد: همسرم در طول حاملگی بنا بر دستور پزشک به سونوگراف مراجعه کرد، سونوگراف و پزشک طی مراجعه متاسفانه پاسخ درست و صحیحی به سوالات همسرم نداده اند و مکرر در پاسخ به سوالات همسرم برای فهمیدن سلامت فرزندم گفته اند موقع کار با بنده صحبت نکنید.

وی گفت: از آبان ماه سال قبل پنج مرحله سونوگرافی انجام شده است و حتی آزمایش غربال‌گری نیز انجام داده‌ایم که متاسفانه آزمایشها و سونوگرافی‌ها همه بدون مشکل توسط سونوگراف و پزشک تشخیص داده شده است، در سنونوگرافی «ان تی» نیز که اختلالات جنین مشخص میشود ، گفته شده وضعیت نرمال است و هیچ گونه اشاره ای به موضوع نشده است.

او میگوید: در هفته ۳۱ بارداری همسرم و زمان زایمان متوجه شدیم فرزندم از ناحیه دست چپ معلول و فاقد دست چپ ست.

اقای ک میگوید: سونوگرافی که جنسیت فرزند را تشخیص میدهد چطور نتوانست تشخیص دهد که او دست چپ ندارد؟ اگر می‌دانسته‌اند چرا در مراجعات مختلفی که به سونوگرافی داشتیم موضوع را نگفتند؟ اگر من به اظهارات پزشکم نتوانم اعتماد کنم به اظهارات چه کسی اعتماد کنم؟

وی خاطرنشان کرد: ما تسلیم و رضاییم به رضای خداوند اما توقع داریم!

او افزود: از فرزندم در آینده خجل زده خواهم بود و باید سالهای سال مایه تاسف باشد برایم که چرا نتوانستم کاری کنم ، از مسئولین میخواهم پیگیر باشند و پیگیر حق و حقوق تضییع شده باشند چرا که من وضعیت مالی مساعدی ندارم و سهل انگاری پزشک را نخواهم بخشید .

وی میگوید: مشکل ما را به وزیر محترم بهداشت برسانید، ما در شهری بزرگ هستیم ولی دورافتاده، ما بیمارستان داریم اما بدون امکانات، ما جمعیتی فراوان داریم اما فقط یک سونوگراف انحصاری، چرا نباید از امکانات بهداشتی و درمانی مناسب استفاده کنیم؟ طبس مردمانی مذهبی دارد و به دارالمومنین مشهور است ما به دلیل تقیدی که داریم حتی مشکل مراجعه به سونوگراف مرد را داریم، آیا این درست است که یک زن به سونوگراف مرد مراجعه کند؟

وی افزود: وضعیت من به اندازه ای بغرنج شده است که تصمیم گرفتیم به اصحاب رسانه مراجعه کنیم تا شایدبا رسانه ای شدن موضوع شاید جلو اتفاقات بعدی گرفته شود.

مادر این طفل نیز در این گفتگو میگوید: طی پنج دوره ای که برای سونوگرافی مراجعه کرده ام ، پزشک متاسفانه هیچ صحبتی نکردند و حتی یک کلمه راجع به سلامت فرزند صحبتی نکرده اند، من نمیدانم پس چرا سونوگرافی میکنند و مبالغ هنگفت هم بر گرده مردم میگذارند.

اصحاب رسانه طبس برحسب وظیفه موضوع را جهت استحضار مراجع قانونی، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی منتشر کردیم تا روزی که به امید خداوند با پیشرفت بسیار بالای علم ، میقات‌الرضا طبس گلشن نیز از آثار آن بهره مند گردد.

47 دیدگاه دربارهٔ «تولدی نوزادی با یک دست در طبس/ فلسفه انجام سونوگرافی چیست؟;

  1. با سلام : عده ای از همشهریان به دنبال فلسفه ی سونوگرافی هستند در پاسخ عرض می کنم سونوگرافی برای ۱-انجام معاینات پزشکی و اطلاع علمی از وضعیت سلامتی مادر و فرزند می باشد ۲-جهت پیشگیری از مسائل مربوط در زمینه ی حیات جنین که ممکن است او را با خطرات احتمالی مواجه سازد.بعضی فکر می کنند اگر چنانچه در سونوگرافی ،پزشک متخصص ناقص الخلقه بودن جنین را تشخیص دهد میتوان برای سقط جنین مجوز شرعی صادر کرد اما این گونه نیست بلکه بر اساس فتوای مقام ولایت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در مساله ی ۱۲۶۲ و ۱۲۶۳ و مساله های بعدی ، سقط جنین با علم به ناقص الخلقه بودن آن ، جایز نیست. ولذا بر اساس فتوای شرعی هیچ شخصی نمیتواند حکم به چنین مجوزی بدهد.والسلام

    1. آقای شیبانیِ محترم !
      علم اونقدری پیشرفت کرده که بتونن داخل رحم اعضای بدن رو تحریک کنن که رشد کنه !
      و این پزشک ***** تشخیص نداده ***** !

  2. تازمانی که سونوگرافی انحصاری باشه درست نمی شه باید دستگاههای سونوگرافی جدید بشه .هزینه ای که ازبیماران گرفته میشه خییییییییلی زیاده وآقای دکتر فقط به عنوان تجارت داره سونوگرافی انجام بده.
    خواهشا باجون مردم دیگه بازی نکنیدو ………
    سونوگرافی خانم ها یه مدتی آمد توطبس ولی نمیدونم کدوم فلان فلان شده بهمش زد…

  3. جناب سید . از قدیم گفتن شقیقه رو چه ربطی به ……این آقای دکتر سونوگراف که چند سال است در طبس داره کار میکنه . زمان یزد همین آقا خانمهای طبسی رو ویزیت می کرده . اگر به بیرجند ربط داشته باشه پس این آقا داره با این کارها یک نوع اعتراض رو انجام می ده . واگر شما دلت تنگ شده بود و فقط همینجوری یه چیزی نوشتی داری به دوستان زحمت کش مدیریتی شهرستان تهمت می زنی . کمی تدبر فکر کنم چیز خوبی باشه . لازم بود شما هم مل بقیه تقاضای سونوگراف زن می کردید .

  4. این اتفاقات از قیوشات الحاق ناخواسته مردم است این خسارات جبران ناپذیر حق ناس است تمام کسانی که دراین چند سال پس ازانتزاع از یزد صدمه ای یا مصیبتی را به علت نبودویا کمبود امکانات متحمل شده اند اقایان **** بایددردرگاه باری تعالی پاسخ گو باشند وخداوند به این خانواده محترم هم صبرعنایت کند

  5. این سونوگرافی شامل بررسی انومالی نمیباشد.این جمله در انتهای تمام سونوگرافی های طبس قید شده و سونوی انومالی )ناهنجاری،اصلا در طبس انجام نشده است.که همشهریان محترم این همه انتقاد رو روانه پزشک این شهر میکنند.شما فکر میکنند سونوگراف خانم اگر بباد در طبس موندگار میشه؟ هیچ پزشکی بیشتر از دو سال توی این شهر دووم نمیاره.کاش قبل از اظهار نظر کمی تامل میکردیم.صرف بداخلاق بودن یک پزشک دلیل بر محکوم کردن و نادیده گرفتن خدماتش به مردم این شهر نیست..خدا میدونه حکمت این اتفاق که یک بچه بدون دست دنیا بیاد چیه.علم خیلی پیشرفت کرده.انشاا… که با عمل جراحی درست بشه.

  6. ذره ای انصاف باشد در وجود به که دائم در رکوع و در سجود
    ضمن احترام به نظرات همشهریان عزیز ،عرض کنم که جناب دکتر سونوگراف محترم ما در شهر طبس ،تا امروز کارشان خیلی خوب بوده و تا امروز مشکلی از ایشان نه دیده ایم و نه شنیده ایم .ضمنا بیان بی حرمتی به ایشان دردی را دوا نمی کند .واصولاپزشکان با کسی دشمنی ندارند که نعوذ باالله بخواهند موضوع مراجعه کنندگان را پنهان کنند .پس بیایید همه با هم از وجود این عزیزان تشکر کنیم تا با انگیزه ای بهتر و با جدیت تمام خودشان را وقف مردم کنند و از هیچ کمکی دریغ نورزند. با احترام

    1. اقای شیبانی اگر برای خود شما مشابه این اتفاق بیفته بازم دنبال نگهداشتن سنگای شهر رو همدیگه می بودین؟ لازم نیست تحریک شدن احساسات فقط برای بحث سیاسی و گرفتن میز باشه.احساسات انسانی اینطور وقتا باید تحریک بشه که اونوقت خیلی اتفاقی، احساسات یک مسوول وسط این تحریک شده ها باشه و یک اقدامی بکنه. سنگای انسانیت که روی هم بند بشه همه چیز درست میشه هر چند پاسخ مسوولین همیشه این بوده وخواهد بود که”منم حیدر،چه به من بگی چه به این در” !!!!!!
      هی فقط بلدن بگن خطوط قرمزرورعایت کنین.

    2. عزیزم همین تیرماه سال گذشته بود ک ایشون خانم برادر خانمم رو که پیشش برای سونو رفته بود بهش میگ که آب دور جنین کمه و باید همین امشب برین به سمت یزد. خانواده ایشون ساعت ۱۲ شب حرکت کردن و ۴۰۰ کیلومتر راه رو با استرس و فشار روحی بسیار پیمودند . صبح که اونجا سونوگرفی انجام شد همه چیز طبیعی عنوان شد و برگشتن. آقای شیبانی ما انصاف داریم. مطمئن باشین مردم از این قبیل اشتباهات این قدر زیاد دیده اند که دیگه کاسه صبرشون لبریز شده. به جای عذرخواهی از مردم بابت اشتباهات و**** کار ایشون رو توجیه هم میکنند.

    3. سرکارشیبانی شما مثل اینکه یاتوطبس نیستیند یا اینکه بااین آقای دکتر قوم وخویشی . دربیشترمواردنتیجه سونوگرافی رانرمال تشخیص میده درصورتیکه واقعیت این نیست. من افرادی را سراغ دارم که ارنتایج سونوگرافی نارضی هستند وضررهای زیادی متحمل شده اند ولی چون دیده اند دراین شهر اگر بیش از۹۰ درصد مردم از چیزی ناراضی باشند ویک تعداد انگشت شماری که ازمابهتران هستند بگویند خوب است حق با آنهاست وکسی به حرف بقیه گوش نمی دهد .خانمی سراغ دارم که چندین سال بوده که رحمشش رابرداشته بوده ولی آقای دکتر تشخیص داده اند که رحمشش طبیعی است ومشکلی ندارد.

    4. فکر نمیکنم مردم هم گفته باشند جناب دکتر***** نقص عضو رو تشخیص دادن و کتمان کردن
      حرف مردم اینه تا کی باید چوب بی دقتی بقیه رو بخوریم
      در ضمن این تقاضا که باید سونوگراف زن در طبس داشته باشیم تقاضای نابجایی نیست
      فک نمیکنم مردی باشه که مخالف اومدن سونوگراف زن باشه مگر خود دکتر ***** ، کدوم مردی راضی میشه خانمش زیر دست یک مرد سونوگرافی بشه ؟

  7. واقعا جای تاسف داره.رادیولوژیست شهر بیرجند باید پاسخگو باشه..دست عضو کوچیکی نیست که در سونوگرافی ناهنجاری دیده نشه…

  8. بیچاره ما مردم طبس هستیم که این همه اتفاق ناگوار باید واسمون بیوفته ازسقوط هواپیماش بگیر و… اما باز هم هیچکس پاسخگو نیست.جناب اقای دکتر سهرابی چه خوب بود بجای اینکه به دفاع ازاقای عباسی موضع بگیرین در مقام یک مسول حرف دل این مردم و تایید میکردین واعتراف میکردین که طبس ازنظر پزشکی محرومه.شما و تمام مسولین این شهر به این پست نرسیدین که ریاست کنید وظیفتون خدمته خدمت… چرا ما چندین ساله هیچ بهبودی تو شرایط زندگیمون نداریم؟من و همه این مردم همتون و واگذار میکنیم به خدا….بیمارستان جدیدتون غیر ازاینکه شرایط محیط کارو واسه پزشکای محترم بهتر کنه فایده ای واسه مردم نداشته…چند نفردیگه باید قربانی بشن؟ الانم مطمینم این قضیه مثل تمام اتفاقای تلخ دیگه به فراموشی سپرده میشه.واسه اقا پسر کوچولو وخانوادش ارزوی بهترینها رو دارم.خدا باشماست .توکلتون به خودش باشه

  9. سلام به همشهریان عزیز.تا جایی که میدونم سونوگرافی برای ناهنجاری جنین فقط یکبار در طول حاملگی انجام میشه که اون هم اگر به تصویر سونوگرافی ها دقت کنید در مرکز سینا در بیرجند انجام شده و نه در طبس.بقیه سونوگرافیها برای بررسی مایع دور بچه و این که بچه چرخیده یا نه انجام میشه..طبس یک سونوگرافیست خانم لازم داره و امیدوارم این مساله درست بشه چون برای خانمها خبلی سخته.انشاا… که راه حلی برای اون نوزاد باشه

  10. هیچ مشکلی نیست با یک عمل جراحی مشکل این عزیز و نوگل کوچک رفع می شود و خیلی زود بهبود می یابد در عکس یک چسبیدگی بازو دیده میشود که با علم روز پزشکی ۱۰۰ درصد رفع شدنی است فقط کافی است والدین کودک همت کرده و با پزشک متخصص که در دیدگاه قبل ادرس ایشان را نوشتم تماس بگیرند .با احترام

    1. سرکارشیبانی ازظواهرامرپیداست که یا پزشکی یا حامی پزشکان . اگر قرارباشه به این راحتی وسادگی که میگین باعمل جراحی ساده درست بشه پس توی ایران این همه نقص عضو وجود داره وهیچ کدوم عقلشون کارنمیکنه که بایک عمل جراحی ساده رفع بشه . من می خوام بدونم اگریک همچین وضعیتی برای خود شما پیش بیاد ، اون موقع هم به همین راحتی اظهارنظر می کنید یانه . درثانی وقتی پزشک ها برای یک عمل ساده هرچقدردلشان می خواد پول می گیرند حال ببین برای همچین عملی چه هزینه هنگفتی می خواد.که این هزینه از عهده افراد انگشت شماری توطبس برمیاد.اگر اون عمل تاثیرداشته باشه.

  11. با سلام خدمت شما هم شهری عزیز: برای راهنمایی شما و ان شاءالله بهبودی فرزندتان دو ادرس می نویسم .شما تماس برقرار کرده و با پزشک مذکور صحبت کنید امید است نتیجه مطلوب بگیرید.شما میتوانید وارد سایت :دکتر علیرضا حقانی شده و مشکلتان را نوشته و پاسخ کتبی در همان سایت دریافت دارید ادرس سایت:www.haghani.ir ایشان عضو انجمن جراحان ارتوپد نقص عضو در ایرانند.شماره تماسها با ایشان :۰۹۱۲۶۹۹۱۹۶۲یا۰۹۰۲۶۹۹۱۹۶۲ وتلفن:۰۲۱۴۴۴۱۰۲۰۵ دارای فکس:۰۲۱۸۹۷۸۲۵۷۷ میباشد.ادرس:تهران،پونک سردار جنگل-خیابان بهار شرقی-فجر یکم پلاک ۱۸. البته در مشهدالرضا هم پزشکان خوبی داریم جناب دکتر مهران هیراد فر جراح کودکان ناقص عضوند .به انجا هم می توانید مراجعه کنید.این مطالب را برایتان جست وجو کردم به امید بهبودی فرزندتان و رفع مشکل به طور اساسی.با احترام.

    1. سلام از راهنمایی جنابعالی ممنونم بازم اگر موردی هست که کمک فکری میشه بدید با کمال میل میپذیرم

  12. به نام خدا
    یک جاهایی هم مردم مقصرند.
    ما باید برای رفع مشکلاتمان آسیب شناسی کنیم . یعنی اول ماهیت مشکل را بشناسیم تا بتوانیم : اولاً مشکل را حل کنیم و ثانیاً از تکرار یا تشدید آن جلوگیری کنیم .
    به عنوان یک معلم بازنشسته ( و البته مهاجر از طیس ) عرض می کنم : مشکل ، مرد یا زن بودن پزشک رادیو لوژیست نیست. عدم تطابق جنسیت پزشک و بیمار ممکن است مشکل مذهبی یا احیاناً اخلاقی تلقی شود ولی قاعدتاً مشکل تشخیصی و درمانی نیست . من در جایگاه و صاحب صلاحیت آسیب شناسی اتفاقات پزشکی نیستم . ولی به گمان من مواردی مانند تعهد ، سواد و قدرت تشخیص پزشک ( چه پزشک معالج و چه رادیولوژیست یا… ) ، تصمیم پزشک معالج در مورد درخواست آزمایش ، و نیز بروز بودن تکنولوژی تشخیص می تواند به عنوان ” ماهیت مشکل ” شناخته شود.
    پیامم به پدر و مادر نوزاد این است که صبور باشند .طبعاً رسانه ای شدن شما را مضطرب تر و بیتاب تر کرده است . توجه داشته باشید که همه مردم از تمامی نعمت سلامتی برخوردار نیستند و در عین حال زندگیشان پر از شادی و خوشبختی است . به داشته های فرزندتان توجه و فکر کنید نه به کمبودهایش. مطلب دیگر اینکه تکنولوژی پزشکی همین امروز هم بسیار پیشرفته است چه برسد به سالهای آینده. مطمئن باشید که خیلی زودتر از آنکه تصورش را بکنید مشکل فرزندتان حل خواهد شد . انشاالله. حسبناالله و نعم الوکیل . نعم المولی و نعم النصیر

  13. به نام خدا
    با عرض سلام
    میخواستم فقط همین یه نکته رو بگم که اگه مسئولین ما فقط برا یه لحظه فقط یه لحظه دلشونو جای دل اون پدر و مادر بذارن مطمئنم که دست از پرداختن به مسائل حاشیه ای میکشن و به فکر پیشرفت و آبادی شهرعزیزمون می افتن

  14. باسلام واحترام.انشاالله که این پسرکوچولوی عزیز درمان بشه وبتونه ازدودستش استفاده کنه به حق ماه عزیز شعبان.
    اما کسایی که میگن خیلی سونوگراف زن هستن که میخوان بیان طبس!!!خوب معرفی کنن.وقتی تو کل طبس تعداد خیلی محدودی شاید سه رقمی نشن این تعداد،سونوگراف زن وجود داره چه جوری شهر خودشون یا شهرهای بزرگ رو ول میکنن ومیان طبس؟انشاالله که این کوچولو درمان بشه،امابااین حرفامون همین یک سونوگراف رو هم ازدست میدیم،بعد مجبوریم همین خانمای حامله رو باهزار استرس راه‌ وجاده وخطرات راهی این شهر واون شهر کنیم.بنظرم جای این حرفا یکم دلداری دادن به این پدر ومادر بد نباشه،مابرای کوچولوتون دعامیکنیم ،شاید میخواسته خدایی نکرده بیماری خیلی بدتری رو داشته باشه اما ظاهربدنش نقصان ایجادشده،خدارو شاکرباشیم که ازبدم بدتر هست،چه بسا بچه هایی که دورازجون نواقص خیلی دردناکی دارن اما بسیار در جامعه موفقند.پدر عزیزی که گفتین ازروی بچم خجالت میکشم وقتی بزرگ شه،شاید من چون جای شمانیستم درکم پایینه اما شما تلاشتون رو کردین،شاید اگه سه بعدی هم میرفتین نشون نمیداد، شاید دارین مورد آزمون خداوند قرار میگیرین،بذارین به حساب قسمت وتقدیر خداوند،من خانواده ای رو میشناسم که علی رغم اینکه دو بچه معلول ذهنی دارن تمام آزمایش های ژنتیک وسونوگرافی ها رو درتهران انجام دادن واز سلامت کامل بچشون مطمئن شدن اما بعد از به دنیاآمدن وگذشتن چند ماه متوجه شدن متأسفانه این بچه هم ناتوان ذهنی ومعلول جسمی وحرکتی است،پس باروحیه ای شاد فضای شاد وامنی رو برای بچتون ایجاد کنین.
    خداوند انشاالله تمام مریض ها رو شفا بده وانشاالله سایه شما و مادرش بالا سر بچه هاتون باشه.التماس دعای فراوان

    1. تمت
      تمام حرفاتون درست ولی دلیل نداره به خاطر ترس از اینکه سونگراف ول کنه و بره ، مردم گله و شکایت نکنه
      من خودم یه کسی هستم که چوب بی دقتی همین سونوگرافی رو خوردم . نظرم رو پایین تر بخونید(با همین نام ، در همین خبر)

  15. نیاز نبود که قسمت نام دکتر رو مات کنید . چون در این شهر فقط یک سونوگراف انحصاری وجود داره که اونم همه میشناسنش. صحبت های ایشان رو بنده کاملا تاید می کنم. ایشان در هنگام مراجعه اجازه سوال پرسیدن را به هیچ کسی نمیدهند و آنچنان استرسی رو به مادر باردار وارد می کنند که ممکن است باعث آُیب به جنین بشه. از شما مدیریت محترم سایت های خبری درخواست داریم تا کمپینی رو در یکی از قسمت های سایت طراحی کنید تا مردم شهرستان در آن قسمت نظرات خودشون رو بنویسند و مسئولینی که خودشون رو به خواب زده اندوفقط وفقط به فکرجمع اوری ماهواره ها هستند متوجه همه چیز بشوند. با تشکر فراوان. لطفا سایر دوستان نظرشون رو در این باره اعلام کنند باز ممیگم انرژی هسته ای حق مسلم ماست!!

  16. سلام، من سالی یک بار میام طبس ولی همین یک بار بندری تأسف میخورم به حال مردم طبس که خدا میدونه… همیشه سوالم این بوده که آیا واقعاً خود مردم نمیخوان که پیشرفت کنن؟؟؟!!! که مطمئناً اینطور نیست،ولی خوب چرا اینقدر سکوت و دست دست کردن؟؟؟ آیا واقعا لازمه؟ بسیار مشاهده کردم که چند دستگی سیاسی توی این شهرستان موج میزنه اما متاسفانه مسئولین بزرگوار که باید بیطرف باشند و آبی بر این آتش کذایی،خودشون مشتعل کننده ی خیلی قضایا هستند. پس چرا مردم که این وضع رو میبینند دست به یک اقدام خود جوش نمیزنن؟ چرت حقوق خودشون رو.نادیده میگیرم ورزش راحت میگذرن؟؟ حقیقتش دنبال آرامشی بودم که برای سالها ی استراحت بتونم روش برنامه ریزی کنم، در ابتدا فکر میکردم طبس این آبشن حیاتی رو داره و آدم میمونه یک زندگی سالم و سلامت رو در این شهر داشته باشه… اما متاسفانه با عرض پوزش و شرمندگی از مهربانان طبسی باید بگم توی ده سال گذشته کاملاً نظرم برگشت!!!! چون اون چیزی که مشاهده میکردم در تمام این مدت آرامش نبوده، بک جور خفقان، یک دل مردگی عظیم که اکثریت غالب مردم شهر به اون دچارند. من شادابی و رضایت خاطر رو در چهره ی کمتر کسی توی طبس دیدم. نه اینکه برام توهین کنم خدای نکرده، نه واقعاً طبس و طبسی رو دوست دارم وباعث افتخارمه که اجدادم طبسی هستند من قسم خورده ام که در هر پست و مقامی با افتخار اعلام کنم اصالتا طبسی هستم و همیشه تحسین شدم. اما خیلی حیفم میاد و دلم واسه عزیزای دلم میگیره چرت حقوق رو ضایع میکنن.؟؟؟ مثال شهر شما هیچ جای کویر نیست… انا متاسفانه مسئولین محترم به خودشون حتی زحمت نمیدن ورودی شهر نازنین رو طوری بسازن که با این همه مسافر و زایر یک چم انداز زیبا در بدو ورود چشم نواز انسان باشه،… یک شب به اجبار پامون به بیمارستان تازه تاسیس شهر باز شد که مورد بی مهری دوستان از پزشک کشیک شب که با جسارت از خواب بیدارشون کردیم تا تزریقاتی حتی دربون بیمارستان، حسابی آزمون پذیرایی مفصل و محترمانه!!!!! کردن. بگذرد… پدر ومادر محترم دلم رو جای دل شما میذارم و تا هر جا که بتونم فریادتون رو میرسونم… امیدوارم با صبر و تدبیر عاقلانه تون فرزندی دریا دل پرورش بدین و به حقتون برسین. دوستت دارم طبس درضمن جالبه که اگه کسی درباره خلاف مسایل هسته ای صحبت میکردش تاحالا ازشهربیرونش کرده بودن.

  17. با سلام خدایا برا هیچ کس نیاره. اون از بیمارستان ساختنشون اون از داروخونه هاشون که از این یکی تا بعدی قیمت دارو فرق میکنه حیف شهر که ما مردم عادی داریم به بدبختی و فلاکت زندگی میکنیم خواهشن به درد این مردم به درد جوونا به درد خفه بودن این شهر برسین شدیم مثل آدمایی که حق هیچ شادی و امکاناتی رو نداریم

  18. سلام
    سه سال پیش که بچه ام به دنیا اومد، دکتر اطفال گفت احتمال داره لگن چپ بچه تون در رفتگی داشته باشه.
    آقای دکتر یه سونوگرافی نوشت، و ما هم همین طبس سونوگرافی رو انجام دادیم
    در سونوگرافی نوشته بود: احتمال دررفتگی حیپ چپ می باشد
    سونوگرافی رو به دکتر نشون دادیم ، دکتر گفت توی اینکه چیزی مشخص نشده، برید یزد
    رفتیم یزد، جواب سونوگرافی طبس رو که به منشی دکتر یزد نشون دادیم، منشی زد زیر خنده و گفت، سونوگرافی یعنی آره یا نه، احتمال توش وجود نداره.
    متاسفانه بدلیل اینکه رقابت وجود نداره، کیفیت خدمات هم وجود ندارد.
    حتماً آقای دکتر **** میگن: این سونوگرافی واس ماست، یعنی کلش واس ماس

  19. باسلام
    اولا به نظرمن ربط دادن.این موضوع به اوردن سونوگرافی زن اصلادرست نیست چون همون طور که یه مرد میتونه اشتباه کنه پس قطعا یه پزشک زن هم می تونه اشتباه کنه
    دوما:این خانوم سونوی انومالی یا همون ناهنجاری رو رفتن توی مرکز پرتو سینا گرفتن نه طبس
    سوما:طبق دستورالعمل ارسالی به مراکز بهداشتی تمامی پزشکان موظف به درخواست سونوگرافی انومالی هستن و اگر غیر از این درخواست بشه توی سونوگرافی ناهنجاری بررسی نمیشه واون سونویی که توی هفته ۱۹ بارداری انجام شده اشاره ای به ناهنجتری نشده پس قطعا پزشک درخواستی چنین چیزی رو نخواسته و مدنظر این پزشک هماتوم و طول سرویکس بوده
    چهارما:خودم به عینه دیدم (چون به خودم ازسوی منشی های سونوگرافی بهم تذکر داده شده بود) که کسانی که در سن انومالی هستن بهشون توسط افراد سونوگرافی گفته میشه و اگه پزشک ننوشته باشه میگن برو پزشک بنویسه

  20. سلام باید به این مسئولین طبس گوشزد کرد که آیا همسر های شما باردار نمی شوند که حتما می شوند آیا راضی هستید که حداقل ۵ الی ۶ بار زیر دست یک مرد سونوگرافی می شوند . من شنیدم که یکی از متخصصان زنی که در طبس مشغولند دستگاه سونو داشتند ولی متاسفانه به دلیل اعتراض آقای دکتر**** مجبور شدند جمع کنند ، آهای مسئولین وای بر شمااگر اغماض کرده باشید

    1. متخصص زن و زایمان حق سونوگرافی نداره. تخصصشو نداره. مثل اینه که یک کارگر ساختمانی بره عمل جراحی انجام بده

    2. انشاا..خداوند وسیله تندرستی کامل این نورسیده که ازنعمتهای خداوندی است وباید خیلی بان افتخارهم کردقدرش رابدانید اما: دکترسونوگرافی می بایست دقت همه جانبه در کار خود داشته باشندونبایدبااین بهانه کارخودرارهاکنندبجایش مطالعات بروز ودقت درکاررابیش از گذشته پیشه خودسازندوامااز اقایشیبانی وهمه خیرخواهان می خواهیم علاوه بر ادرس دادن، کمکهای دیگرراهم قبولدارشوندتااین خانواده بتوانند ازهمین الان باپیشرفتهایی که درعلم هست نقص این کودک را برطرف کنندتایک عمردررنج نباشداقای نماینده مجلس هم بیکارننشینندوبرای اوردن امکاناتی چون دستگاههای سونوگرافی ورادیولوژی وغیره که امروزدرکوچه پس کوچه های افغانسبانهم وجودارد به طبس گسیلدارند این همه رانت دراین کشور وهیاهو عدالت باید هنوزهم طبس درگیر چنین مسائلی باشد واقایان بجای پرداختن به جشن سده و زورازمایی کردن این مشکلات مردم را رهاوبی خیالش شوند تاکی؟

  21. با جستجویی که در اخبار داشتم مطلبی را هم الان دیدم که خواندن و قضاوت در اون رو به خود شهروندان عزیز واگذار می کنم.

    سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس (آقای سهیلی) درپاسخ به سوال خبرنگار طبس نیوز درخصوص تامین نیروی سونوگراف زن در طبس با توجه به درج عنوانی با این موضوع در یکی از پایگاههای خبری استان که سونوگراف زن به طبس می اید گفت: در بین متخصصینی که به طبس خواهند امد سونوگراف زن نداریم و چنین چیزی صحت ندارد و اصل مطلب این است که عنوان سونوگراف زن اصطلاحی غلط است که باب شده است.

    “تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!”

  22. به نظرم این واقعه تلخ و امثال این، بدجور به روح و روان جامعه طبس آسیب زده و باید خیلی زود فکر بکری برداشته بشه.
    این پدر و مادر عزیز هم عضوی از جامعه ما هستند و مطمئن باشند خدای قادر هم پاداش صبر و رنج آنان بابت این واقعه را خواهد داد. متاسفانه من هم با دیدگاه کاربرانی که از نحوه رفتار شخص مورد نظر انتقاد می کنند هم پیمان هستم و موارد مشابهی را هم پیرامون این سوء اخلاق سراغ دارم. اما موردی را هم باید به عرض برسانم که فرموده اند شخص به احتمال خاطی، خود بیماری سرطان دارد که فکر میکنم بی ارتباط با نحوه رفتار او نباشد. ولی خوب این توجیه خوبی برای این اشتباهات مهلک نیست و پزشکان دیگری هم ک بنده با انها در ارتباط بودم اصلا در جایگاه خود رفتار مناسبی نداشتند و همینطور خیل بیمارانی که مراجعه می کنند متوجه گفتار و عملکرد خود نیستند. این ارتباط و احترام باید متقابل باشد. اما در این مسئله تلخ همه و همه با یکدیگر هم عقیده ایم و از اینکه چرا باید طبس شهری با این جغرافیا از نبود یک متخصص زن در این رابطه رنج ببرد قطعا گلایه و شکایت داریم.

  23. ای وای
    متاسفم واسه مسولین طبس
    متاسفم که مجبورم تو طبس باشم
    ای شهر زیبای من تو چقدر مظلومی
    مگه مسولین نمیگن اینجا قطب معدنی کشوره
    کو پس درآمدش
    یه دکتر نمیتونین بیارین
    یه سونوگراف زن نمیتونین بیارین
    وای بر شما…………………

  24. سلام ایشالله درست بشه ولی من که شهروند طبسم چشمم آب نمیخوره یعنی ممکنه خدای نکرده بچه من هم دراینده مشکل داشته باشه ولی توسونو مشخص نشه

  25. خدا کنه مسولین یه کم فکر مردم هم بکنند تورو جون عزیزاتون به فکر یه سونوگراف خانم باشید ……موردهای زیادی داریم که برای سونوگرافی میرن به شهرهای اطراف از جمله بشرویه و کاشمر ……..

  26. برخورد و آداب معاشرت پزشک سونوگراف مورد نظر با مراجعه کنندگان ابتدایی می باشد و حتی ایشان جواب سلام بیماران را نمی دهند و همه این مسائل بخاطر عدم وجود سونوگرافی دیگری در طبس می باشد

  27. با توجه به توضیحات و مدارک احتمالا در ۳ ماه اول بارداری مشکلی پیش اومده که باعث نقص عضو شده مثل استفاده بیش از حد از وسایل ارایشی یا نوع تغذیه یا جهش های ژنتیکی …. به نظر از نوع تغییرات در hcg هم میشه یه حدسهای زد و احتمال این مشکل بوده— در ضمن نوع ازمایشات و سنو های انجام شده کامل نیست و عدم دقت پزشک درخواست کننده در مداومت و نوع ازمایشات و سنوگرافی ها باعث اشتباهات سونو گراف شده باید وضعیت رشد جنین و هورمونهای وی بررسی بشه البته با توجه به تصویر شاید فقط بشه به پیوند فکر کرد با اجازه صاحب تصویر من این تصویرو در کنفرانسهای علمی استفاده میکنم و نظر سایر همکاران داخلی و خارجی رو جویا میشم

    1. با سلام و عرض ادب ضمن تشکر از ابراز محبت و نظرتون چنانچه میتونین کمک فکری از حیث مراحل شروع درمان ویا معرفی به سایر همکاران دریغ نفرمایید (بنی ادم اعضاء یکدیگرند )خداوند به شما هموطن عزیز عزت وبه من ومادرش صبرعنایت کند در خصوص عکسها هیچ اشکالی ندارد موفق باشید

      1. دکترعلیرضا رحیم نیا متخصص ارتوپدی استادیار دانشگاه فوق تخصص ارتوپدی اطفال از پاریس تعویض مفصل
        نشانی:
        سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی ، مجتمع پایدار ، طبقه ۸، واحد۴
        تلفن تماس:
        ۲۲۱۳۷۰۹۸

        باایشون تماس بگیرید البته به لحاظ هورمونی هم بررسی میشه توسط ایشون یا ارجاع میشین به فوق تخصص معتمد مربوطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =